Jag kan inte avgöra om du är sarkastisk eller ej, men jag vill iaf inte dreva.Ja, men ett drev blir ju bara ett drev om andra hakar på, så det var tur att du dök upp - välkommen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan inte avgöra om du är sarkastisk eller ej, men jag vill iaf inte dreva.Ja, men ett drev blir ju bara ett drev om andra hakar på, så det var tur att du dök upp - välkommen.
Fast det beskriver är ett högst osannolikt utfall. Konsumtionsskulder är en faktor som väger tungt MOT att bli beviljad skuldsanering och beviljas i princip bara i undantagsfall, typ vid styrkt sjukdom (ex. ett bipolärt maniskt skov som nu är välmedicinerat) eller om det är en liten del av en betydligt större skuldbild.Jag sitter just nu med domen från tingsrätten där de utlånade pengarna som aldrig kom tillbaka har gjort att en ung människa inte kommer att kunna få sin egen bostad. För "någon annan" behövde de pengarna att köpa en jättehäftig liten elbil till sin 3-åring. Och nu planerar köparen av bilen att dra på sig så stora konsumtionsskulder att det äntligen blir skuldsanering. Det är bara några 10 000 kr ifrån 2 miljoner i skuld.
Låter som en riktigt pissig situation. Men en sån elbil (den sorten jag föreställer mig till små barn) kostar väl inte många tusen? Hur kan det göra att en annan (antar att hen lånat ut pengarna?) inte kan köpa en bostad? Eller är elbilen bara en liten del av all skit låntagaren lagt pengarna på?Jag uppskattar absolut ironin. Du beslutar dig för att jag på "nåt vis dömer" och där i ditt beslut dömer du mig 167 % utifrån något som du lite på en höft uppfattat. Om inte det är höjden av ironi vet jag inte hur ironi ska beskrivas.
Min syn på människor som sätter andra i ekonomisk knipa genom att inte infria sina löften att återbetala utlånarnas pengar är att det är fruktansvärda egoister som inte har något annat än sitt eget bästa för ögonen.
Jag sitter just nu med domen från tingsrätten där de utlånade pengarna som aldrig kom tillbaka har gjort att en ung människa inte kommer att kunna få sin egen bostad. För "någon annan" behövde de pengarna att köpa en jättehäftig liten elbil till sin 3-åring. Och nu planerar köparen av bilen att dra på sig så stora konsumtionsskulder att det äntligen blir skuldsanering. Det är bara några 10 000 kr ifrån 2 miljoner i skuld.
Låter som en riktigt pissig situation. Men en sån elbil (den sorten jag föreställer mig till små barn) kostar väl inte många tusen? Hur kan det göra att en annan (antar att hen lånat ut pengarna?) inte kan köpa en bostad? Eller är elbilen bara en liten del av all skit låntagaren lagt pengarna på?
Låter som att utnyttja systemet när man medvetet sätter sig så i skuld, hoppas på ett sätt att det inte beviljas.
Det är inte en fråga OM. Det är en fråga om NÄR.Fast det beskriver är ett högst osannolikt utfall. Konsumtionsskulder är en faktor som väger tungt MOT att bli beviljad skuldsanering och beviljas i princip bara i undantagsfall, typ vid styrkt sjukdom (ex. ett bipolärt maniskt skov som nu är välmedicinerat) eller om det är en liten del av en betydligt större skuldbild.
Åh fy fan. Ok jag förstår din känsla och att du inte vill/kan känna någon medkänsla i det fallet. Det hade inte jag heller gjort antagligen, ingen idé intala sig något annat.35 000 kr kostade ungens bil.
Skuldsaneringen kommer beviljas. Skulden kommer inte att kunna betalas inom några år då den mycket unga modern inte gillar att jobba och inte har någon utbildning.
När du säger så är det då den större generella bilden av de som berörs av skuldsanering du pratar om?Min syn på människor som sätter andra i ekonomisk knipa genom att inte infria sina löften att återbetala utlånarnas pengar är att det är fruktansvärda egoister som inte har något annat än sitt eget bästa för ögonen.
Ja, det är förvånansvärt. Jag stämmer av nytillkomna skulder hos KFM månadsvis och begriper inte hur de kan bevilja faktura. Men tydligen provar hon kanske 20 olika ställen per dag och någon faller alltid igenom.Åh fy fan. Ok jag förstår din känsla och att du inte vill/kan känna någon medkänsla i det fallet. Det hade inte jag heller gjort antagligen, ingen idé intala sig något annat.
Hur fasen kan en människa utan jobb shoppa så mkt på krita? Det kan inte ens jag tror jag (har inte försökt iofs) och jag tjänar ändå rätt bra. Visst att nån utan jobb kan shoppa för några tusenlappar i månaden på kredit tills det tar stopp med 40 lax? I MÅNADEN?
Googla. Det finns en uppsjö tips och trix hur en får skuldsanering att funkar för en.När du säger så är det då den större generella bilden av de som berörs av skuldsanering du pratar om?
Eller en liten del som inte är de som systemet är utformat för, men som medvetet utnyttjar det?
Det är nog där som i alla fall jag får svårt att följa din tanke.
Låter ju som att människan är sjuk :/ typ shoppingberoende eller något. Dock ingen ursäkt att förstöra för andra människor.Ja, det är förvånansvärt. Jag stämmer av nytillkomna skulder hos KFM månadsvis och begriper inte hur de kan bevilja faktura. Men tydligen provar hon kanske 20 olika ställen per dag och någon faller alltid igenom.
Jag uppskattar absolut ironin. Du beslutar dig för att jag på "nåt vis dömer" och där i ditt beslut dömer du mig 167 % utifrån något som du lite på en höft uppfattat. Om inte det är höjden av ironi vet jag inte hur ironi ska beskrivas.
Min syn på människor som sätter andra i ekonomisk knipa genom att inte infria sina löften att återbetala utlånarnas pengar är att det är fruktansvärda egoister som inte har något annat än sitt eget bästa för ögonen.
Jag sitter just nu med domen från tingsrätten där de utlånade pengarna som aldrig kom tillbaka har gjort att en ung människa inte kommer att kunna få sin egen bostad. För "någon annan" behövde de pengarna att köpa en jättehäftig liten elbil till sin 3-åring. Och nu planerar köparen av bilen att dra på sig så stora konsumtionsskulder att det äntligen blir skuldsanering. Det är bara några 10 000 kr ifrån 2 miljoner i skuld.
För sin dotter. Morsan är ju lost, men att växa upp i den skiten…Låter ju som att människan är sjuk :/ typ shoppingberoende eller något. Dock ingen ursäkt att förstöra för andra människor.
Ja, jag sörjer att du tycker det jag tar upp är ointressant. Då är det ju bara att avsluta här.Min poäng är, oavhängt det specifika fall du tar upp som faktiskt i sig är rätt ointressant för tråden, …
Otroligt! Låter som en perfekt kandidat för lyxfällan35 000 kr kostade ungens bil.
Skuldsaneringen kommer beviljas. Skulden kommer inte att kunna betalas inom några år då den mycket unga modern inte gillar att jobba och inte har någon utbildning.
Men alltså du har ju själv tidigare i tråden länkat KFMs hemsida så du borde gå tillbaka och läsa vad du själv länkat. Att skulden inte går att betala under översiktlig tid är ett av flera kriterier.35 000 kr kostade ungens bil.
Ja det låter ju helt barockt. Isåfall kan man ju köpa massa skit som man sen kan sälja efter att ha fått skuldsanering. Typ chanelväskor, macbooks osv.Otroligt! Låter som en perfekt kandidat för lyxfällan
Men ändå lite märkligt system att folk som köper massa skit på kredit och tar skulder den vägen får skuldsanering sen
Tycker ej du ska känna sorg!Ja, jag sörjer att du tycker det jag tar upp är ointressant. Då är det ju bara att avsluta här.
Punkt.
Sorgligt, hoppas det finns andra vettiga vuxna runtom. Men det är väl att hoppas för mycket.För sin dotter. Morsan är ju lost, men att växa upp i den skiten…
Otroligt! Låter som en perfekt kandidat för lyxfällan
Men ändå lite märkligt system att folk som köper massa skit på kredit och tar skulder den vägen får skuldsanering sen
Här är du dömande.Jag uppskattar absolut ironin. Du beslutar dig för att jag på "nåt vis dömer" och där i ditt beslut dömer du mig 167 % utifrån något som du lite på en höft uppfattat. Om inte det är höjden av ironi vet jag inte hur ironi ska beskrivas.