Skötsel av din hund?

Sv: Skötsel av din hund?

Borstar du tänerna på hunden? hur ofta? har din hund problem med tänderna? vad använder du dig av vid tandborstningen?
Om du inte gör det använder du dig av något annat för att få rena tänder?
Borstar inte tänderna, dom har inga tandproblem men tuggar ofta på ben. Kollar tänderna lite då och då.

Tvättar du öronen på din hund? Hur ofta? har din hund problem med öronen? vad använder du dig av vid en öron tvättning?
Nej och dom har inga öronproblem. Kollar i öronen lite då och då.

För hoppningsvis så klipper du klorna på din hund, men hur ofta? hur "långa" vill du att de ska vara? är din hund jobbig vid kloklippning?
Klipper en gång i veckan. Hundarna står och jag lyfter tassarna som på en häst och klipper. Går på någon minut.

Hur ofta badar du din hund?
Vid behov. Några gånger per år. Oftare på sommaren då hundarna badar ute.

Borstar du tänerna på hunden? nej
har din hund problem med tänderna? nej. Gammellabben har ingen tandsten, ungfröken har fått spår av tandsten på hela tre tänder...Men det är allt
Om du inte gör det använder du dig av något annat för att få rena tänder? det skulle väl vara att de tuggar ben ibland, men det är inte så ofta, så nej. Jag har haft turen att få hundar med bra tandstatus

Tvättar du öronen på din hund? Ja
Hur ofta? Oj. Inte tänkt på det. Vid behov....
har din hund problem med öronen? Lagotton har päls i öronen, som man får ta bort. Annars inte
vad använder du dig av vid en öron tvättning? Öronrengöringsmedel (typ Epi-Otic), samt bomull att torka ur med och ev en tops i skrynklorna längst ut

För hoppningsvis så klipper du klorna på din hund, men hur ofta? På labben en gång varannan vecka ungefär. På lagotton 1-2 ggr / vecka
hur "långa" vill du att de ska vara? Lagom
är din hund jobbig vid kloklippning? Unghunden tycker det är pest och ska alltid försöka smita, trots att jag alltid vinner

Hur ofta badar du din hund? Ett par gånger om året

Borstar du tänerna på hunden? hur ofta? har din hund problem med tänderna? vad använder du dig av vid tandborstningen?
Om du inte gör det använder du dig av något annat för att få rena tänder?

Borstar tänderna på honom ibland, har inga problem med tänderna då han älskar ben.:)

Tvättar du öronen på din hund? Hur ofta? har din hund problem med öronen? vad använder du dig av vid en öron tvättning?
Rengör öronen när det behövs, vilket är sällan. Använder tops och bomull för att ta bort skit på ytterörat.

För hoppningsvis så klipper du klorna på din hund, men hur ofta? hur "långa" vill du att de ska vara? är din hund jobbig vid kloklippning?
Varannan vecka cirkus. Sambon som klipper då jag inte kan ta i tillräckligt hårt. Vill att de ska vara så korta som möjligt. Får lillskit är den första vovven vi har haft som itne har några problem alls med klolippningen:banana:

Hur ofta badar du din hund?
Han badas cirka 2ggr/år men tvättas av rätt ofta. Han älskar lera/vatten och är en långhårig collie = ingen bra kombination:D

Borstar du tänerna på hunden? Nej.
har din hund problem med tänderna? Nej.
Om du inte gör det använder du dig av något annat för att få rena tänder? Tuggben och märgben.

Tvättar du öronen på din hund? Ja.
Hur ofta? Kanske en gång i månaden.
har din hund problem med öronen? Hon har i det ena örat haft återkommande inflammationer, är dock bättre nu.
vad använder du dig av vid en öron tvättning? Örontvätt, har glömt vad den heter... Torkar av ytterörat med bomull.

För hoppningsvis så klipper du klorna på din hund, men hur ofta? Kanske varannan vecka.
hur "långa" vill du att de ska vara? Så korta som möjligt.
är din hund jobbig vid kloklippning? Hon upskattar det inte, men det fungerar.

Hur ofta badar du din hund? Någon gång om året. Sköljer av benen och magen ibland nu när det är lerigt.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 267
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 420
Senast: Ragdoll
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
612
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 372
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka