När det gäller osunt leverne så kommenterar jag aldrig någon annans val. Däremot vägrar jag bidra till det och om jag ska hälsa på någon med kostrelateade hälsoproblem och personen ber mig köpa med något den inte mår bra av, då gör jag inte det. Ska jag sedan bjuda på något så blir det alltid något vi båda mår bra av.
.
Fast nu tog du väl i?
Jag skulle nog tänka så att om en kompis ber mig ta med något gott så kan jag köpa mörk choklad och ett gäng goda frukter och lite grädde t.ex. och ställa mig och göra en smaskig fruktsallad.
Tanken att ta med morötter skulle verkligen inte falla mig in. Men att ta med något oemotståndligt gott - absolut!
Ja, om någon ber en ta med något gott, så kan man ju ta med det man själv tycker är gott. Det jag svarade på var @Red_Chili s kommentar där hon säger att hon skulle vägra köpa med sig något som en person med kostrelaterade problem mår dåligt av. Tex om jag som är tjock skulle be henne specifikt ta med Marabou mjölkchoklad när hon kommer till mig på vischan och jag glömt handla det, och hon då istället kommer med något nyttigare med hänvisnig till att jag är tjock. Otroligt konstigt och mästrande beteende. Jag tycker inte man ska uppfostra andra vuxna på det viset.