"Sköt dig själv och skit i andra". Eller?

När det gäller osunt leverne så kommenterar jag aldrig någon annans val. Däremot vägrar jag bidra till det och om jag ska hälsa på någon med kostrelateade hälsoproblem och personen ber mig köpa med något den inte mår bra av, då gör jag inte det. Ska jag sedan bjuda på något så blir det alltid något vi båda mår bra av.

Haha! Jag skrattar faktiskt åt det här. Blotta tanken att en besökare till mig som ombeds köpa med choklad eller liknande kommer med morötter istället, eftersom jag är tjock är hysteriskt komisk. Gör folk så? Har du verkligen gjort något liknande?
.

Många skulle nog anse att jag lägger mig i alldeles för ofta. Jag är van med obehagliga samtal och det gör att jag inte räds att ta dem.

Jag har en kompis som är så, fast eftersom jag kan ta det ganska bra så tycker jag också att det kan vara skönt ibland. Hon säger rakt ut vad hon tycker och eftersom det inte är så många som gör det så blir det lite uppfriskande.

Vi tänker olika kring det! Jag är som sagt kluven så jag säger inte helt emot dig. Samtidigt lever vi vårt liv och fokuserar på det, inte andras relationer. Om min framtida partner skulle vara otrogen mot mig så hade jag haft full förståelse för om den inblandade tjejen och hennes kompisar haft kul åt hur min partner gjort bort sig den kvällen. Jag hade inte alls tyckt att hon hade haft någon skyldighet att se allvaret i situationen.

Sen vill jag väl förtydliga att det inte är någon som tycker att otroheten i sig var särskilt rolig, gällande den så var alla ganska allvarsamma och tycker inte alls att det var särskilt bra gjort. Det vi skrattade åt var andra omständigheter under kvällen som var komiska.
Men tillsammans med tjejen som var otrogen med honom? Så satt ni och skrattade? eller utan henne. Om hon var med så känns det som att hon hånar sitt otrohetsobjekt och ännu mer föraktar hans fästmö och tja, nej usch. Ska hon gå på bröllopet också?

Diskussionen om matvanor i dejtingtråden fick mig att tänka på en vän till mig. Hon har ett gäng mindre hälsoproblem som hon inte får bukt på och jag vill säga till henne att hon måste ta tag i sitt osunda leverne, men vad hon äter och dricker är inte min ensak så jag är tyst. Jag vet också att hennes vikt är väldig känslig för henne, så att som normsmal komma och kommentera hennes vanor vill jag inte göra. Samtidigt ser jag ju vart detta är på väg, och jag ser att hon inte mår helt bra.

I helgen var en killkompis till mig otrogen mot sin fästmö med min vän. Jag blundar (efter påtryckning här på Buke :D), det är hans relation inte min. Hans killkompisar blundar. Alla blundar. Snart gifter dom sig.

En tredje vän till mig är i en relation med en man som jag tycker är elak. Han slår henne inte, men han trycker ner henne. Hon har så mycket skinn på näsan att hon (oftast) viftar bort hans elaka kommentarer. Jag kokar, men hon verkar okej med det. Ser hon inte att hon förtjänar bättre?

Så nu sitter jag här och funderar, vart går gränsen egentligen mellan när man ska sköta sig själv och skita i andra, och när det faktiskt är mer rätt att säga något? Nu tänker jag inte enbart på mina exempel ovan, utan överlag i livet. Har ni någon grundregel som ni brukar gå efter? Jag har vänner som gör olika, vissa kliver rakt in alltid. På gott och ont. Andra blundar alltid. På gott och ont.

Det är skillnad på att lägga sig i och tjata, respektive att faktiskt tycka om någon och vilja hjälpa/stötta en person.

Har en väninna med ganska mycket magproblem som helt självklart är kopplade till hennes kost. Det går liksom inte att bortse från, läkare är inblandad. Såklart kommer vi in på bland annat mat när hon pratar om sina problem. Annars hade samtalet blivit rätt absurt. Läkaren säger ät kokt fisk. Väninnan äter kebabtallrik. Väninnan får ont i magen. Ja, liksom... ska jag ge något relevant svar så blir det ju olika versioner av "men kanske är det bra att försöka göra som läkaren sa?"

Det andra exemplet med otroheten är ju mer undanhållande av information. Lögn om personen frågar rakt ut. Jag hade inte känt mig bekväm med att sitta och flina bakom ryggen på henom, det är ju rent elakt. Men om jag sagt nåt... vet inte? Var det en främling hade jag inte lagt mig i. Var det en vän hade jag kanske frågat hur de såg på öppna förhållanden. Har bekanta som ligger runt rätt friskt med varandras godkännande, så det är ju inte nödvändigtvis ett problem.

Angående den elaka partnern så är sådant jäkla obehagligt tycker jag. När du säger att vännen har skinn på näsan så hade jag tolkat det tvärtom, att hon inte vågar ta tag i det utan accepterar skit istället. Spydiga eller nedsättande kommentarer påverkar ju hela gruppen om någon utsätts. Det vill jag inte behöva lyssna på själv. En bekant till mig lever så och numer vägrar jag umgås med hennes karl. Att hon inte vill lämna kan jag inte göra så mycket åt, utöver att stötta henne, men jag vägrar släppa in honom i min sociala och fysiska sfär. Han går inte på någon annan, bara henne och hon skrattar, undviker, kaxar till sig lite kort, ler igen... :mad:

Haha! Jag skrattar faktiskt åt det här. Blotta tanken att en besökare till mig som ombeds köpa med choklad eller liknande kommer med morötter istället, eftersom jag är tjock är hysteriskt komisk. Gör folk så? Har du verkligen gjort något liknande?
.

Jag hade inte gjort så, jag hade antagligen inte köpt det och sagt att jag glömde. Eller att det var slut.

Jag har lite svårt att se händelser i händelsen som roligt, det är ju/väl p g a otroheten situationen uppstått så som du beskriver det. Hade faktiskt inte kunnat se det roliga i något som handlar om det då, och jag har inga moraliskt höga hästar vad gäller otrohet, förhållande, min eller hennes man etc. Men just detta att det är något som slår sönder någons tillvaro och andra sitter och garvar.

Nej, där går faktiskt någon form av gräns av respekt.

Jag hade tänkt precis som du för bara några år sedan, men sen har jag också haft väldigt hög moral när det kommer till otrohet tidigare. Jag vet som sagt inte vad jag tycker om utvecklingen, och jag förväntar mig inte heller den graden av respekt från andra i dagsläget. Förmodligen har jag blivit emotionellt distanserad från relationer eftersom jag inte haft någon på länge. Fortsättning följer, helt enkelt. Jag funderar vidare!

Men tillsammans med tjejen som var otrogen med honom? Så satt ni och skrattade? eller utan henne. Om hon var med så känns det som att hon hånar sitt otrohetsobjekt och ännu mer föraktar hans fästmö och tja, nej usch. Ska hon gå på bröllopet också?

Nej alltså, ingen inblandad känner flickvännen så ingen ska på något bröllop. Vi har aldrig träffat henne. Hon som hade sex med killen berättade några roliga saker som han sagt och gjort under kvällen så vi skrattade åt dom sakerna. Inte åt flickvännen, inte åt otroheten. Både hon som låg med honom och vi andra tycker att otroheten är allvarlig och hoppas på att han kommer berätta det för henne.

Nej alltså, ingen inblandad känner flickvännen så ingen ska på något bröllop. Vi har aldrig träffat henne. Hon som hade sex med killen berättade några roliga saker som han sagt och gjort under kvällen så vi skrattade åt dom sakerna. Inte åt flickvännen, inte åt otroheten. Både hon som låg med honom och vi andra tycker att otroheten är allvarlig och hoppas på att han kommer berätta det för henne.
Om ni inte känner henne så är det ju bara att säga. Ni kommer inte förlora något på det personligen. Svårare om ni känner henne.

Om ni inte känner henne så är det ju bara att säga. Ni kommer inte förlora något på det personligen. Svårare om ni känner henne.

Vi tänker att han får sköta sitt, det är inte vår sak att lägga oss i. Jag hoppas dock att någon av deras gemensamma vänner (som var på plats och vet att detta hände) antingen tar ett snack med honom, eller berättar för henne.

Jag har det själv jobbigt med vikt och ätvanor. Jag tror jag skulle bli glad om en vän erbjöd sig att hjälpa mig ,oavsett om hen är normalsmal eller tjockis varför det ens är relevant vet jag inte, kanske hålla koll tillsmamans med typ myfitnesspal, långpromenader tillsmamans etc. Inga stora saker men lite sånt skulle jag uppskatta.

Du kan ju ta upp det med din vän om hon skulle vilja ha lite stöd eller något. Hjälp med en ''foderstat'' (vad heter det till människor:confused:). Och vill hon inte så är det det sista du säger om saken.

Jag skulle må dåligt om min vän såg att jag gick igenom något, det kan ju vara stressätning?, och inte säga något. Det är otroligt påfrestande för mig att vara tjock och när jag mår piss mörkar jag itnte när jag går upp, sen kommer det över mig och jag vill bara dö pga vikten. Varför sa ingen något i tid?

För mig är det svårt med mat. Äter hellre 500kcal choklad än bra mat och crashar efter en vecka.

Vi tänker att han får sköta sitt, det är inte vår sak att lägga oss i. Jag hoppas dock att någon av deras gemensamma vänner (som var på plats och vet att detta hände) antingen tar ett snack med honom, eller berättar för henne.
Någon har ju onekligen lagt sig med även om ingen lagt sig i iofs :D.

(Ok, jag vet, jag tycker bara det är en kul situation jag ser framför mig när man bara pratar med väninnorna och

-ja vi låg och det var bra, men haha vilken tönt! såg ni vad han gjorde, nej det här med otrohet är verkligen en hemsk och allvarlig sak! ojoj, stackars henne hoppas bröllopet blir fint.

Och alla väninnor jaaa, ojoj så allvarligt med otrohet, ja vilken tönt! någon borde göra någonting (är han ledig nästa helg för lite kul kanske?). Lustig kombo av åsikter under en timmas samtal.

(självklart kan man ligga med töntar och självklart kan man tycka otrohet är ok och självklart kan man tycka det är allvarligt, bara kombon liksom :D))

Så undrar folk varför jag inte vill ha något förhållande :meh:

Jag håller med :nailbiting: Eller rättare sagt, sånt här är en av anledningarna till att jag är extremt picky och ger mig inte in i en relation med vem som helst. Jag har dock goda förebilder i mitt umgänge så hoppet lever vidare.

Någon har ju onekligen lagt sig med även om ingen lagt sig i iofs :D.

(Ok, jag vet, jag tycker bara det är en kul situation jag ser framför mig när man bara pratar med väninnorna och

-ja vi låg och det var bra, men haha vilken tönt! såg ni vad han gjorde, nej det här med otrohet är verkligen en hemsk och allvarlig sak! ojoj.

Och alla väninnor jaaa, ojoj så allvarligt med otrohet, ja vilken tönt! någon borde göra någonting (är han ledig nästa helg för lite kul kanske?). Lustig kombo av åsikter under en timmas samtal.

(självklart kan man ligga med töntar och självklart kan man tycka otrohet är ok och självklart kan man tycka det är allvarligt, bara kombon liksom :D))

Det var en lustig kombination av åsikter under en timmas samtal och ja, vi alla hade nog mixed feelings inför det :p Jag var som sagt väldigt kluven.

Men varför i all världen ska de berätta för en person de inte känner att hennes pojkvän är otrogen? De kan ju inte ens veta om så är fallet?
Hon ska ju gifta sig med deras vän -killkompis. Äh jag bara bryr mig när folk verkar bli dåligt behandlade. Dumt såklart.

.
Lite småtrist, någon som tänker bjuda på god choklad på en fest och får 2 kg morötter eller en påse med äpple (som man redan har massor av). Att vägra är okej, men inte att förutsätta att någon ska svulla chokladen själv och inte bjuda.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 559
Senast: Hyacinth
·
Hästhantering Jag är både ledsen och förbryllad just nu :confused: Låångt för att förklara bakgrund men tacksam om någon orkar läsa! I stallet...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 411
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka