Skor med bred tåbox

Lite osäker på om jag ändå tycker att det är för dyrt. Plus att jag känner mig osäker på om det är löparskor jag ska satsa på, eftersom jag bara går. Herregud vad svårt det är när det finns så himla mycket att välja på, både olika märken, modeller och specifikationer. Blir lite överväldigande 😅
Jag går bara, mest med hunden. Köper alltid löparskor att använda sommarhalvåret, har inte ens tänkt att det skulle vara konstigt.
Resten av året (eller vid ösregn sommartid) har jag vattentäta kängor.
 
Jag har riktigt breda fotblad, typ Kalle Anka och måste alltid köpa herrmodellen av t.ex. löparskor. Det fungerar men färgerna är ju urtrista..... Annars brukar Ecco ha breda skor, men de är dyra.
 
Men då sprang du eller? Jag vet inte om det spelar nåhon roll för val av skor att jag mest går 🤔

De verkar trevliga?
Ja, jag sprang, 5-10km varannan dag. Om du inte går på slitsamt underlag och din fot har en neutral rullning kan de säkert hålla längre, men jag tyckte det var värt att nämna i sammanhanget. Jag tyckte det slitaget var lite för mycket även om skorna var sköna och billiga. På föräldrapenning vill man ju helst att slantarna skall räcka så långt som möjligt.

I övrigt gillar jag skon och älskar Brooks så när jag slet ut dem köpte jag en annan modell av samma märke och är nöjd med dem... även om jag slet ut dem på fem månader (vinterväglag med salt och elände). Så nu har jag ett tredje par inom ett år. Jag var som du, får nageltrång av för smala skor, så jag är nöjd med att ha hittat Brooks som är något billigare än Horka och dem andra och har många, många modeller till olika fötter. Och roliga färger!
 
Ja, jag sprang, 5-10km varannan dag. Om du inte går på slitsamt underlag och din fot har en neutral rullning kan de säkert hålla längre, men jag tyckte det var värt att nämna i sammanhanget. Jag tyckte det slitaget var lite för mycket även om skorna var sköna och billiga. På föräldrapenning vill man ju helst att slantarna skall räcka så långt som möjligt.

I övrigt gillar jag skon och älskar Brooks så när jag slet ut dem köpte jag en annan modell av samma märke och är nöjd med dem... även om jag slet ut dem på fem månader (vinterväglag med salt och elände). Så nu har jag ett tredje par inom ett år. Jag var som du, får nageltrång av för smala skor, så jag är nöjd med att ha hittat Brooks som är något billigare än Horka och dem andra och har många, många modeller till olika fötter. Och roliga färger!
Tack/ Ska kika lite mer på dem! Det lät ju som väldigt slitage, ja!
 
Tack/ Ska kika lite mer på dem! Det lät ju som väldigt slitage, ja!
Det KAN ju vara jag som helt enkelt springer som en fåne och därför utsätter skorna för onormalt slitage på ett sätt de inte är byggda för. Min make har löparskor i samma märke och hans håller dem utlovade X milen. Så prova dem!
 
Uppdatering, nu har jag varit och gjort en fotscanning. Personalen i första affären sa att jag inte ska ha Nike, de kommer inte passa. Jag provade igenom hela sortimentet, Alta, Brooks, Salomon, Asics, Saucony med flera. Inget passade! Det som var lagom i tårna var fel för resten av foten. Gick vidare till nästa där jag också provade igenom allt. Det som tillslut passade var en... Nike 😅. Nike Pegasus trail 2 blev det 🙂
 
Du kanske ska titta på walkingskor / trail istället? Btw så är Nike kända för att vara smala så fråga efter ett märke som är bredare. Vet att Reebok sägs vara bredare i tån men beror ju också på model.

Själv har jag för bredare tå i löpsko hittat till en herrjunior sko stl 39. Så sköna att jag har fyra par i olika färger, två par för löpning och de andra till vardags. Liknande modell i dam (som är för smal) kostar det dubbla så är väldigt nöjd med att jag hittade dessa.
 
Senast ändrad:
Du kanske ska titta på walkingskor / trail istället? Btw så är Nike kända för att vara smala så fråga efter ett märke som är bredare. Vet att Reebok sägs vara bredare i tån men beror ju också på model.

Själv har jag för bredare tå i löpsko hittat till en herrjunior sko stl 39. Så sköna att jag har fyra par i olika färger, två par för löpning och de andra till vardags. Liknande modell i dam (som är för smal) kostar det dubbla så är väldigt nöjd med att jag hittade dessa.
Har precis köpt nu👆, men tack 🙂
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 794
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 001
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 412
Senast: Farao
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp