Skor med bred tåbox

Monkie

Trådstartare
... Som är billiga och snygga (typ nike). Ska användas till att gå mycket med och jag bär ca 7-8 kg bebis samtidigt. Vad ska jag kolla efter som passar min lilla föräldrapenning? Får nageltrång hela tiden nu när jag går så mycket.
 
... Som är billiga och snygga (typ nike). Ska användas till att gå mycket med och jag bär ca 7-8 kg bebis samtidigt. Vad ska jag kolla efter som passar min lilla föräldrapenning? Får nageltrång hela tiden nu när jag går så mycket.
Vilket pris i runda slängar?
 
Behöver du riktigt vid tåbox: Altra. Jag vet inte om du menar bred jämfört med andra löparskor/vandringsskor eller bred jämfört med vanliga vardagsskor?

Bra skor är sällan billiga tyvärr...
 
Brooks Anthem har en väldigt bred tåbox och kostar inte mycket i jämförelse med andra Brooks. Jag slet dock ut mina på bara fyra månader (asfalt och grusvägar). Tycker det är lite för snabbt.
 
Behöver du riktigt vid tåbox: Altra. Jag vet inte om du menar bred jämfört med andra löparskor/vandringsskor eller bred jämfört med vanliga vardagsskor?

Bra skor är sällan billiga tyvärr...
Omg kikade snabbt men lite över min budget just nu. De ser inte så breda ut, är de generellt breda eller är det någon särskild modell?

Jag vet inte riktigt heller vad jag menar 👀😅. Har ett par vandringsskor, några olika skor från Nike och Happyfeet som känns helt okej när jag provar, men som efter dagar med många långa promenader känns att de varit för trånga.

Också lite velig om jag ska titta på vandringsskor/promenadskor eller löparskor.
 
Brooks Anthem har en väldigt bred tåbox och kostar inte mycket i jämförelse med andra Brooks. Jag slet dock ut mina på bara fyra månader (asfalt och grusvägar). Tycker det är lite för snabbt.
Men då sprang du eller? Jag vet inte om det spelar nåhon roll för val av skor att jag mest går 🤔

De verkar trevliga?
 
Omg kikade snabbt men lite över min budget just nu. De ser inte så breda ut, är de generellt breda eller är det någon särskild modell?

Jag vet inte riktigt heller vad jag menar 👀😅. Har ett par vandringsskor, några olika skor från Nike och Happyfeet som känns helt okej när jag provar, men som efter dagar med många långa promenader känns att de varit för trånga.

Också lite velig om jag ska titta på vandringsskor/promenadskor eller löparskor.
De är inte generellt breda utan har en bred tåbox, generellt.
De är för att man ska springa naturligt enligt tillverkaren och har också inte höjd häl generellt. (Skor brukar ha högre sula i hälen än tån, dessa har inte)

De är i övrigt ganska smala tror jag, dvs över mitten av skon och hälen, om man väljer en tjejsko. Det passar mig bra de ska ha smal mittdel, smal häl och vara lite höga mitt på. Har dock inte testat herrmodellen så vet inte hur stor skillnad det är.

Många som vandrar lätt använder Altra trailskor har jag hört.
 
Senast ändrad:
Omg kikade snabbt men lite över min budget just nu. De ser inte så breda ut, är de generellt breda eller är det någon särskild modell?

Jag vet inte riktigt heller vad jag menar 👀😅. Har ett par vandringsskor, några olika skor från Nike och Happyfeet som känns helt okej när jag provar, men som efter dagar med många långa promenader känns att de varit för trånga.

Också lite velig om jag ska titta på vandringsskor/promenadskor eller löparskor.
Deras sida verkar faktiskt ha rea på vissa skor och fri frakt över 1000 kr. Så det låg några par mellan 750-1200 där. Kollade inte om det var de som var mest dämpade. Om man valde dam och dämpning så kunde man få dem sorterade efter hur tjock sula de hade. (jag smög in för att kika att jag sa rätt i förra inlägget, har Lone Peak, har inte provat att gå långt i dem. Mina fanns för lägre pris, gammal modell. Tror man ska ta i lite i storleken när det gäller joggingskor alltid, typ en storlek större. Dessa måste jag snöra väl på mitten, eftersom tåboxen är bred halkar jag lätt fram annars, på mina andra joggingskor som är smala fram så stoppas ju det av bredden.)
 
De är inte generellt breda utan har en bred tåbox, generellt.
De är för att man ska springa naturligt enligt tillverkaren och har också inte höjd häl generellt. (Skor brukar ha högre sula i hälen än tån, dessa har inte)

De är i övrigt ganska smala tror jag, dvs över mitten av skon och hälen, om man väljer en tjejsko. Det passar mig bra de ska ha smal mittdel, smal häl och vara lite höga mitt på. Har dock inte testat herrmodellen så vet inte hur stor skillnad det är.

Många som vandrar lätt använder Altra trailskor har jag hört.
Okej, tack! 🥰
 
Deras sida verkar faktiskt ha rea på vissa skor och fri frakt över 1000 kr. Så det låg några par mellan 750-1200 där. Kollade inte om det var de som var mest dämpade. Om man valde dam och dämpning så kunde man få dem sorterade efter hur tjock sula de hade. (jag smög in för att kika att jag sa rätt i förra inlägget, har Lone Peak, har inte provat att gå långt i dem. Mina fanns för lägre pris, gammal modell. Tror man ska ta i lite i storleken när det gäller joggingskor alltid, typ en storlek större. Dessa måste jag snöra väl på mitten, eftersom tåboxen är bred halkar jag lätt fram annars, på mina andra joggingskor som är smala fram så stoppas ju det av bredden.)
Lite osäker på om jag ändå tycker att det är för dyrt. Plus att jag känner mig osäker på om det är löparskor jag ska satsa på, eftersom jag bara går. Herregud vad svårt det är när det finns så himla mycket att välja på, både olika märken, modeller och specifikationer. Blir lite överväldigande 😅
 
Omg kikade snabbt men lite över min budget just nu. De ser inte så breda ut, är de generellt breda eller är det någon särskild modell?

Jag vet inte riktigt heller vad jag menar 👀😅. Har ett par vandringsskor, några olika skor från Nike och Happyfeet som känns helt okej när jag provar, men som efter dagar med många långa promenader känns att de varit för trånga.

Också lite velig om jag ska titta på vandringsskor/promenadskor eller löparskor.
Jag har ett par Altra, inte bredare än vanligt men en bred tåbox. Supersköna! Mina är i modellen Torin, så inga trailskor.
 
Oj, de verkar bra men de var verkligen lite för dyra 🙈
Jag köpte mina på nån outlet, då nedsatta till typ 900kr plus ytterligare 15%. Utgående modell/färg. Försök prova dem om du hittar i någon butik, de är verkligen SÅ sköna och milda mot kroppen. Sen kan du leta rätt storlek på onlineshoppar till bättre pris.
 
Bondi är toppen för promenader eftersom de har långsam dämpning vilket är för bra för promenader (och löpning om man är tyngre.)
Har alltså alla modeller denna typ av dämpning? Vet inte riktigt hur viktig bra dämpning är när man "bara" promenerar 🤔
 
Jag skulle rekommendera att gå till en friluftsbutik och rådfråga där. De brukar ha koll och kan peka ut riktningen åt en. Sen kan man leta vidare på egen hand efter ekonomi etc.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 798
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 001
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 412
Senast: Farao
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp