Skimmeltravare

poloplayer

Trådstartare
Finns det några skimmelfärgade travare numer?
Mina föräldrar hade för länge sen ett skimmelsto (med Torg i stammen) som var skimmel och blev vit, men är den färgen bortavlad eller finns det nån skimmel nuförtiden?

Sv: Skimmeltravare

Det finns en tränad av lufti koljinin om jag inte har fel. Heter något med Majestic ? tpy majestic rock eller något

Fel av mig det var kahri lädekorpi och hästen heter Majesty of rock.

Sedan vet jag 1 till travare som varit ridhäst i fler aår som tyvärr har gått bort nu men han var skimmel :)

Senast ändrad:

inte för att jag är så hajj på travvärlden men det finns väll flera rödskimmlar som är efter tap in.

Det finns en hel del skimmeltravare. Om du tänker på vitskimlarna så har du redan fått flera namn. Det finns även Livi American,Lukas gallant, WIsecracker. Delphine Pe och She's back är skimmelston som fortfarande verkar användas i aveln.
Annars har du ju de ryska generna som du bör leta efter om du letar skimmelhästar. Tex Torg, Pichta och Potok. Är de efter Tap In är de oftast brunskimlar eller svartskimlar.

Erland Sjöö i Vaggeryd är en av de få (om inte den enda, förutom ägarna till Majesty of Rock och dennes moder) i Sverige som aktivt avlar på skimlar. Han har egna avelshästar - både ston och valacker som är skimlar. Han har en hingst som heter Neon P.E som lämnat både Sir Charlie och Super Neon som är skimlar. (Det var även han som hade Wisecracker)
Delphine PE, Neon PE och Wisecracker är undan samma moder - Miss Georgia, vars morfar är Potok.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 133
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 449
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar