Skillnad Regional / Lokal

malinsky

Trådstartare
Lägre LA klasser går både i lokal och regional. (även vissa LB har jag sett - har bara tittat på mittsvenskas iofs)

Nu till mina funderingar. Ta tex en LA:4 lokal och jämför den med bedömning med en LA:4 regional. Är det skillnad i bedömningen? Är det "snällare" bedömning i lokal, tex överseende att hästen inte riktigt orkar hålla ihop i vissa övergångar osv..) eller är det exakt samma men det skiljer sig mest på startfältet?

Nu är det också säkert beroende på domare, men rent generellt!?

Sv: Skillnad Regional / Lokal

Generellt - ja det är skillnad.
Jag upplever ( i alla fall här i ingenmansland..) att lokala klasser döms lite mer förlåtande än regionala.
Men som du själv säger, allt hänger ju på domaren ;)

Ja det är skillnad och jag tycker att det ska vara det också.

Kan bara säja att det ska inte vara skillnad på bedömningen. Därmed inte sagt att det är så. Många domare lever kvar i tron att det ska bedömas snällare lokalt än regionalt osv.

Iår tävlar jag regional LA och förra året lokala LA, personligen tycker jag det är rätt jämnt. Ibland, beroende på domare, kan det vara mer förlåtande lokalt, men överlag tycker jag de dömer LA som LA oavsett nivå, vilket jag själv tycker är jättebra.

Sen får man ju räkna med bättre ekipage/motstånd regionalt, där de flesta som rider är stadiga där och har fina-lovande hästar på väg uppåt.
Oftast börjar man ju sin bana i LAklasserna lokalt och motståndet är kanke inte lika jämnt alla gånger då.
Så upplever jag det iaf.

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Dressyr Ja, hur stor skillnad är det egentligen? Alltså, jag vet ju givetvis att det kommer in nya rörelser som bakdelsvändning...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
13 756
Senast: fio
·
Dressyr Hej! Bara funderade på en sak. Upplever ni att det är skillnad på hur man bedöms i tex en lokal LB jämfört med en regional LB? Jag menar...
Svar
14
· Visningar
3 565
Senast: Kiwifrukt
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar