Skillnad på ponny och häst

asparagus

Trådstartare
Ska försöka hitta en ny foderhäst då jag behöver få in mer hästar mitt liv igen.
Har i princip bara ridit ponny när jag har ridit ordentligt, men jag har också ridit storhäst en del, till största del travare och galoppörer.
Min förra foderhäst var maxad D-ponny, men jag känner att jag kanske hade velat ha något större nästa gång då jag själv tycker att ponny börjar bli lite litet till mina 160 cm.
Vill därför få reda på vad det finns för skillnader mellan häst och ponny? Tänker då häst på 155 cm+.
Har ambitioner att komma ut och tävla, i första hand i hoppning, hur är tävlingar för hästar i jämförelse med ponnytävlingar?
Ös på med skillnader och likheter om allt, skillnader i ridningen, kostnader, osv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 017
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 258
Senast: ylvalill
·
Hästhantering Hej Vi har nyligen köpt en B-ponny till vår 10-åring. Det är hennes första ponny men det är familjens femte häst. Denna 13-åriga Welsh...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 089
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar