Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska inte regional vara "lite svårare" än lokal? Å det är därför det skiljer i bedömningen?
Det är min spontana tanke.
Det var inte det jag syftade på utan mer tävlingsmomenten i sig. LA bedöms på ett sätt när det är lokal, ett annat när det är regionalt och ett tredje när det är nationellt. Vore rätt logiskt att det blir svårare egentligen på ett sätt, men samtidigt, ja det är samma program, lite av ett dilemma skulle jag vilja säga.Samtidigt kan ju en del program gå antingen som lokal eller regional. LA:1 till exempel.
Nej, det görs ingen skillnad. Däremot kan konkurrensen variera beroende på vilka klasser som rids.Hej! Bara funderade på en sak. Upplever ni att det är skillnad på hur man bedöms i tex en lokal LB jämfört med en regional LB? Jag menar alltså om det ställs högre krav i en regional klass och det är svårare att uppnå samma procent som man gör i en lokal klass?
Nej, det har inte med svårighetsgraden att göra, en klass ska vara en klass oavsett tävlingens status.Ska inte regional vara "lite svårare" än lokal? Å det är därför det skiljer i bedömningen?
Det är min spontana tanke.
Var gör TR skillnad på det? Det är samma sak i hoppning, det ska inte vara någon skillnad.Ja, jag jämför lite med hoppningen. Där gör ju TR skillnad på lokal och regional klass, som tex vilka hindertyper som får förekomma osv. Mig veterligen finns inga regler i dressyrens TR om att klasserna ska bedömas olika beroende på tävlingens status, men ibland kan ju verkligheten vara annorlunda. Jag tänker i så fall på om man ställer högre krav på tex hästens form i en regional klass än i en lokal.
Var gör TR skillnad på det? Det är samma sak i hoppning, det ska inte vara någon skillnad.
Tidigare har det varit skillnad på lokal och regional tävling i hoppning med bland annat hur många gånger ekipaget kunde vägra innan det blev uteslutet. Det har dock ändrats (ganska nyligen tror jag, från 2015 kanske?) så att det beror på höjden istället. I TR från 2012 var det i alla fall fortfarande uppdelat i lokal och regional och i TR från 2015 var det ändrat till hinderhöjd (de enda två jag kollade).Fel av mig. Det är ju höjden som avgör. Jag hade blandat ihop.