Skiljer en dag

F

Flinisen

Vad tror ni? Brukar man få vara med på utställning och det skiljer en dag innan valpen blir 4 månader. Utställningen är dagen innan datumet hon bli 4 månader. Tror ni chansen är stor att man får vara med iaf. Har aldrig varit i en sån situation tidigare :d
 
Sv: Skiljer en dag

Ja jag har mailat så får vi se, Jo jag misstänker att det måste gått minst 4 mån men jag tänkte en dag...;) Men som sagt jag får se vad de säger. Kunde det inte varit på söndagen istället hehe
 
Sv: Skiljer en dag

Dom får inte vara en dag yngre än 4 månader. Inte heller prick 4 mån utan 4 mån och en dag ska dom va.
Det fick vi som svar när vi skulle anmäla och jag läste det sen också.
 
Sv: Skiljer en dag

Ja jag fick svar på mailet...Typiskt det. Så petigt.,usch ;) Men det är klart det måste vara så också. Jag hade det ju på känn men jag ville iaf fråga.
 
Sv: Skiljer en dag

Chansen är nog rätt så obefintlig, om de följer SKK:s regler.
Ex. får jag inte ställa Tita i Sundsvall, eftersom hon fyller 9 månader på utställningsdagen och hunden behöver fylla senast dagen innan för att kunna gå att anmäla..
 
Senast ändrad:
Sv: Skiljer en dag

Jasså den får inte ens fylla samma dag alltså...Det är ju bra att veta om man inte vet vilken klass man skall anmäla till :) Tackar!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 657
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 209
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp