Aha, du kan ha den där i tio plus? Jag hade trott att det var den jag satte på mig vid tio minus.Har tänkt införskaffa en sådan jacka inför våren - men får tydligen tidigarelägga det köpet ser det ut som
För mig känns det bara så fel att åka upp med en skaljacka... Det är 10 plus här nu, och jag rör mig i jackan jag visade (vinterfodrad). Blir förvisso ganska varm om jag rör mig mycket, men jag räknar ju med att det ska vara betydligt kallar än 10 plus i fjällen....
Jag känner att jag har lite att jobba på här - psykiskt sett. Det kanske inte är nordpoolen vi ska åka till - även om jag tror det
Grejen är den att jag skulle ju inte vilja vänta på bussen i den jackan jag åker skidor i (Byxorna däremot kanske).
Nu kollade ju jag inte riktigt exakt på vart ni skulle men jag har åkt skidor i mars i -5 grader och i noll grader och i några plusgrader men inte i liksom -20. Jo det är ju i krokarna av Sälen snarare än i krokarna av Riksgränsen.
Staka runt i det och man dryper av svett Fast om man står och tittar på en tvååring i en snödriva då fryser man ihjäl och vill ha en riktig jacka, så varma jackan måste med. Dessutom måste man ha den i bilen för om man får motorstopp på vägen upp inuti kupén (enligt pappa).
(Tårna är lite blå och kalla och klämda, mina i alla fall oavsett.)
Senast ändrad: