Skendräktighet

G

glee

Hur beter sig era hundar när de är skendräktiga? Hur länge håller det på?

Selma är det nu, och jag tycker hon har varit det så länge. Hon fick "tjocka" spenar för någon månad sen, men det har försvunnit nu. Hon är rastlös och skäller hela tiden, ganska irriterande eftersom hon inte brukar hålla på så. Hon bäddar lite grann men det värsta är att hon knappt äter. Ett par dagar åt hon ingenting och nu äter hon väl som mest 3 dl om dagen. Annars brukar hon äta 5. Det går väl över snart hoppas jag..

Sv: Skendräktighet

Peggy är det för första gången nu. Peggy är nästan helt som vanligt, lite grinigare och möjligen lite skälligare, och lite mindre jaktig också. (Katterna får nästan vara i fred ;)) Första gången för henne, så vi får se hur länge och om hon adopterar nån toffel. :love: :D

Det brukar hålla på ett par veckor, inte mer. Sist körde vi henne på gala-stop, ett medel som vet. skriver ut. Det var dyrt, men det fungerade.
Annars brukar vi köra "gamla huskuren" - mindre mat, mycket mer motion och så brukar det lösa sig. Fast kaninen får akta sig så han inte blir uppvaktad.....

Ok.. Försöker att motionera lite mer, men vill inte göra det för mycket eftersom hon inte är vuxen än. Vi är ute mer iaf, och tränar vardagslydnad och sånt.
Men jag tycker det är konstigt att hon är såhär NU.. hon slutade ju löpa i slutet på september.

då borde hon nog sluta nu...skendräktigheten ska ju *normalt* innefatta en tiks hela dräktighet eftersom dom tror dom är med valpar och går dräktig ca 63 dygn.....I Vargflocken tex fick ju bara Alfa tiken föda valpar, och då spleade skendräktigheten en viktig roll...för om det hände Alfa tiken något så kunde de skendräktiga tikarna gå in och ge di till hennes ungar...Nuförtiden är det ju mest en massa besvär med skendräktigheter...Men som sagt: Aktivitet/mindre mat/ta bort de sk surrogat valparna..dvs leksaker o dyl...Det är ju en början...

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
824
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 218
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?