Skendräktig?

mimmipigg

Trådstartare
Vår lilla blandrastik har just löpt för första gången.
Hon löpte i 5 veckor och är nu löpfri på tredje veckan.
Hon tränas rätt ordentligt, hon är draghund, åtminstone en mil om dagen samt kortare promenader.
Nu har hon slutat äta och ligger mest och ser oåtkomlig ut, vill inte leka med den andra hunden och är allmänt ur slag.
Kan det vara början på en skendräktighet?
Jag har inte haft tik på länge och har egentligen aldrig haft några sådana problem med de tikar jag haft så jag är novis på detta område.
Någon som kan ge en hjälpande hand?

Sv: Skendräktig?

Om hunden löpte i 5 veckor och nu är hängig, så skulle jag nog ta kontakt med en veterinär, då det kan vara tecken på en livmoderinflamation..

Sv: Skendräktig?

Jag har pratat med vet och för en 1:a gångslöpande tik ansågs det normalt.
Brukar de inte börja dricka onormalt när de får livmoderinflammation?
Hon verkar i övrigt pigg, springer som vanligt när man far ut men är sur och anti inomhus.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 512
Senast: Robban35
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 712
Senast: fixi
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama