Skatteutbetalning dödsbo

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Bison
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 232

Bison

Trådstartare
Fick återbäringen efter pappa idag. Den adresserad till dödsboet c/o mig.
Men som jag har förstått det så räcker det inte med registerutdraget för att lösa ut den utan jag behöver fullmakter från övriga dödbodelägare?
Hur skriver jag den så det blir rätt och riktigt och jag slipper åka fram och tillbaka till banken i onödan.

Fick återbäringen efter pappa idag. Den adresserad till dödsboet c/o mig.
Men som jag har förstått det så räcker det inte med registerutdraget för att lösa ut den utan jag behöver fullmakter från övriga dödbodelägare?
Hur skriver jag den så det blir rätt och riktigt och jag slipper åka fram och tillbaka till banken i onödan.

Är arvskiftet förrättat? Vi behåll kontot i över ett år efter pappas bortgång, just för att slippa hatta med utbetalningar.

Vi sätter in allt på kontot, och sedan går jag in med arvskiftet och skiftar det på kontot lite då och då.

Är arvskiftet förrättat? Vi behåll kontot i över ett år efter pappas bortgång, just för att slippa hatta med utbetalningar.

Vi sätter in allt på kontot, och sedan går jag in med arvskiftet och skiftar det på kontot lite då och då.

Allt är klart och avslutat i övrigt

Kan inte banken få allas konton så kan banken fördela enligt bouppteckningen. Så gjorde vi när det var många delägare.

De har tidigare sagt att de inte gör sådant.
Det är en liten summa så det känns lite fånigt allting.
Men jag får väl ta med mina papper som jag har så får de tala om hur en ev fullmakt ska se ut.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 131
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 856
Senast: Derivata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 898
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 229
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring