Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä för du får ju ingen inkomst som du skattar på när du går i skolan..Får man tillbaka på skatten om man pendlar med bil till skola på annan ort där kollektivtrafik inte ens är möjligt?
Ne jag tänkte väl att det var så :PNä för du får ju ingen inkomst som du skattar på när du går i skolan..
Nejmen! Attans, jaja, det hade jag väl kommit på när jag kollade upp det. Hoppas jag når upp i tillräckligt med pendling till jobb förra året.Nä för du får ju ingen inkomst som du skattar på när du går i skolan..
http://www.privataaffarer.se/skatt/dubbla-bostader-kan-ge-skatteavdrag-114412Vad är smartast att göra, avdrag för dubbelt boende eller resor?
Min gubbe kan välja att bo borta och ha nära till jobbet eller pendla. Pendlar han blir det ca 22 mil om dagen. Rent ekonomiskt vad är smartast att göra, kan ingenting om det här med dubbelt boende, hur mkt kan man göra avdrag för då?
Jag trodde inte man behöver betala om man har restskatt på mindre än 100 kr och likaså att de inte betalar ut mindre än 100 kr.
Så du menar att skatteverket skulle vilja ha en skuld liggande?? Skulle inte tro det, men att inte betala ut under 100 kr gör dem ju!
Rätt tolkat. Jag hade ett par år i rad då jag fick typ 5:- i restskatt. Det bara plussades på så fick jag betala när det kommit över 100:-."En betalningsuppmaning får du om underskottet på ditt skattekonto är minst 100 kronor (minst 2 000 kronor för företagare/arbetsgivare som ska lämna moms- och arbetsgivardeklarationer eller har F-skatt) när kontoutdraget skapas. Ett betalningskrav får du om ditt underskott är 2 000 kronor (10 000 kronor för företag/arbetsgivare som ska lämna moms- och arbetsgivardeklarationer eller har F-skatt)."
Jag tolkar det som att en skuld ligger kvar som minus på kontot tills den stigit över 100 kr.
Men då har du ju fått de pengarna med lönen under året så du har ju inte förlorat nåt.
Jag hade restskatt på 1 krona ett år Jag behövde inte betala in den eftersom det understeg 100kr.Jag trodde inte man behöver betala om man har restskatt på mindre än 100 kr och likaså att de inte betalar ut mindre än 100 kr.
Vad är anledningen att vissa måste betala så mycket? Har dom dragit helt fel eller är det nån annan anledning?