Skatteåterbärning!

Jag var inställd på minus eftersom jag hört att det ofta blir för lite skatt dragen om man har lön del av året och föräldrapenning del av året. Men så var det tydligen inte. Får ganska mycket tillbaka :D

Får tillbaka över 20.000 :eek: Är så lättad just nu, ska nämligen vara sjukskriven minst två veckor i maj, och eftersom jag får den lönen sista juni betyder det att juli annars blir åt helvete. Men nu är jag räddad! Prisa skatteåterbäringen!! :bump:

Får också tillbaka. Lite mindre än jag hoppats på. Frågan är Vad är bästa sättet att spendera den på? Spara?, Amortera? , Resa?, Köpa något skoj?

Får också tillbaka. Lite mindre än jag hoppats på. Frågan är Vad är bästa sättet att spendera den på? Spara?, Amortera? , Resa?, Köpa något skoj?

Om du inte har dyra privatlån så tycker jag inte du ska amortera när räntorna är så låga. Mina 9 400 kommer gå till min greklandsresa i september, resten sparar jag.

Ni som får tillbaka stora summor varje år, varför ber ni inte att de drar mindre skatt och istället sätter in 2000 i månaden på ett räntekonto? :) Då växer ju pengarna lite åtminstone.
För min del så blir det lite av ett tvångssparande skulle högst sannolikt nalla på pengarna om jag hade dem på kontot :angel: Dessutom är det som en sommarpresnt jag ser framemot varje år :D Pengar i en stor klump som jag kan göra vad jag vill för :banana:

Här blev det restskatt på 300:-, turligt nog en så pass liten summa! Men jag ska kolla igenom allt ordentligt när pappersdeklarationen kommer också eftersom jag har fått pengar från många olika håll förra året.

Ni som får tillbaka stora summor varje år, varför ber ni inte att de drar mindre skatt och istället sätter in 2000 i månaden på ett räntekonto? :) Då växer ju pengarna lite åtminstone.

För mig tror jag inte det skulle bli någon skillnad eftersom de skulle gå direkt in i den löpande ekonomin. Nu blir det ett tillskott istället eftersom det är pengar som jag inte räknat med.

Ska betala tillbaka 95kr.
Är ju ingenting men lite surt efter att alla år iaf fått tillbaka några tusenlappar...

@Diskurs

Har man häst är det inga problem att veta vart pengarna går:D
Jag måste lägga undan det jag får tillbaka till det dyra hösilaget i höst/vinter. Men det är så tråkigt att lägga undan till att jag måste unna mig eller hästen nåt annat!:sneaky:

För de pengarna skulle aldrig in på något konto, jag är inte funtad så.

Dessutom kan det ju hända att man blir sjukskriven etc och åker på en rejäl restskatt istället.

Just ju jämkas min skatt och jag avskyr det, ska be jobbet sluta med det.

Jag har alltid haft en deal med mina chefer så dem drar lite extra skatt varje månad, inget som direkt känns i pllånboken under året och så får man en sån fin "present" en gång om året som man eg aldrig tänker på :up: Nu när jag antagligen kommer jobba på större företag efter examen så vete tusan om dem gör sånt.. :down:

Har skickat in deklarationen och är glad att jag sa åt lsty att dra högre skatt än de hade tänkt på lönegarantipengarna, så min kvarskatt är på hela 6 kronor. Brukar annars få tillbaka en liten slant, men de där kronorna är färre än jag trodde det skulle bli iom klatret med förra jobbet..

Jag har alltid haft en deal med mina chefer så dem drar lite extra skatt varje månad, inget som direkt känns i pllånboken under året och så får man en sån fin "present" en gång om året som man eg aldrig tänker på :up: Nu när jag antagligen kommer jobba på större företag efter examen så vete tusan om dem gör sånt.. :down:

Min arbetsgivare har 500+ anställda och ber man snällt så gör de som man vill ;)

Fast man kan väl inte skicka in den idag? Titta går bra.
Behöver fylla i en bilaga innan den skickas in, som det ser ut nu så kommer jag få tillbaka ytterst lite.
Inser att jag kommer förhoppningsvis får lite grann tillbaka från pendling till skola/ jobb. Handlar om nån tusenlapp bara.
Pengarna kommer gå åt att klara av sommaren och om jag klarar av sommaren utan dem så åker de in direkt på sparkontot.

Jag får tillbaka pengar och det är lika irriterande som vanligt.
Ska eventuellt göra avdrag för resor också. Måste bara räkna på det.

Inser att jag kommer förhoppningsvis får lite grann tillbaka från pendling till skola/ jobb. Handlar om nån tusenlapp bara.
Pengarna kommer gå åt att klara av sommaren och om jag klarar av sommaren utan dem så åker de in direkt på sparkontot.
Får man tillbaka på skatten om man pendlar med bil till skola på annan ort där kollektivtrafik inte ens är möjligt?

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: animalasia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera hästar slet sig och skenade fritt i somras på Djurgården. En äldre man dog och flera skadades i tumultet. Piteåprofilen som äger...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
256
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama