Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får ju pyttelite tillbaka jämfört med vad det kostar, tyvärr. Nu kommer jag inte ihåg helt, men man ska dra av typ 10000 och sen är det 30% av det som blir kvar.Hur räknar man egentligen när det kommer till avdrag för pendling? Jag har läst allt i ämnet men fattar ändå noll
Pendlade 22mil om dagen i fem månader, och sparade mer än 2h om dagen jämfört med kollektivtrafik = uppnår kriterierna. 18.5kr/mil = närmare 40.000kr
Men vad säger det, egentligen? Hur mycket av de 40.000kr får jag tillbaka?
Du räknar inte. Fyll i allt du pendlat för, resten sköter Skattverket De drar bort de 10.000:- du måste stå för själv.Hur räknar man egentligen när det kommer till avdrag för pendling? Jag har läst allt i ämnet men fattar ändå noll
Pendlade 22mil om dagen i fem månader, och sparade mer än 2h om dagen jämfört med kollektivtrafik = uppnår kriterierna. 18.5kr/mil = närmare 40.000kr
TACK! Nu gick det !@DarkInNight
Jag gick Privat -> Deklaration 2015 -> Inkomstdeklaration 1 -> Välj inloggning ->E-legitimation -> Bank ID eller Nordea.
Sen är jag inne på min deklaration.
Men då har du ju fått de pengarna med lönen under året så du har ju inte förlorat nåt.Jag får tillbaka, men mindre av hälften mot vad jag brukar få. Misstänkar att min chef betalat in mindre skatt än vad jag bett om. Är lovligt besviken kan jag säga.
Hur räknar man egentligen när det kommer till avdrag för pendling? Jag har läst allt i ämnet men fattar ändå noll
Sen får man väl tillbaka mer om man har huslån tex? (Nyligen köpt hus så har inte full koll)Ni som får tillbaka stora summor varje år, varför ber ni inte att de drar mindre skatt och istället sätter in 2000 i månaden på ett räntekonto? Då växer ju pengarna lite åtminstone.