Skatteåterbärning!

Näpp, det går inte. Jag hittar verkligen ingenting, och när jag försöker kolla via appen så måste jag kolla på hemsidan eftersom jag ska "deklarera fler uppgiften än vad applikationen kan hantera". Jag är ju nyfiken!

Jag visste sedan innan att jag skulle få tillbaka eftersom vi inte jämkar våra räntor. Och typ 25 lax för pendling till jobb, så det åker väl in på sparkontot, tack och bock! Eller så skickar jag unghästen på inridning:angel:

Hur räknar man egentligen när det kommer till avdrag för pendling? Jag har läst allt i ämnet men fattar ändå noll :confused:

Pendlade 22mil om dagen i fem månader, och sparade mer än 2h om dagen jämfört med kollektivtrafik = uppnår kriterierna. 18.5kr/mil = närmare 40.000kr :crazy:
Men vad säger det, egentligen? Hur mycket av de 40.000kr får jag tillbaka?

Hur räknar man egentligen när det kommer till avdrag för pendling? Jag har läst allt i ämnet men fattar ändå noll :confused:

Pendlade 22mil om dagen i fem månader, och sparade mer än 2h om dagen jämfört med kollektivtrafik = uppnår kriterierna. 18.5kr/mil = närmare 40.000kr :crazy:

Du ska ju fylla i allt,sen räknar dom av det själv. Så fyll i 22 milx 5 månader x 18,50,fyll i det,sen ser du på vad nya summan blir att få tillbaka. :)

Du ska ju fylla i allt,sen räknar dom av det själv. Så fyll i 22 milx 5 månader x 18,50,fyll i det,sen ser du på vad nya summan blir att få tillbaka. :)

Men gud så smidigt! Det blev en rätt låg summa, trodde den skulle vara högre. Men men, alla pengar tillbaka är välkomna pengar. :up:

Du kan även hörande lönekontoret hur många dagar du jobbat, så blir det lättare att räkna ut rätt :) en månad kan ju ha olika många jobbardagar :)

Jag ska få tillbaka ca 3300 kr men sen tillkommer det ersättning för pendling med bil, avvaktar på svar från lönekontoret hur många dagar jag jobbat bara innan jag räknar ut det, började plugga i september så får se hur mycket det blir. Hoppas på ett par tre tusen till iaf :)

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: animalasia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera hästar slet sig och skenade fritt i somras på Djurgården. En äldre man dog och flera skadades i tumultet. Piteåprofilen som äger...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
256
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur