Skänklarna på bettet??

tinafinis

Trådstartare
Nu ska jag ställa en kanske självklar fråga för vissa.
Ja bara undrar, vad är igentligen skänklarna till för på travbettet? Har även sett en del som förlänger dem.
Är det till för dom bettlössa checkarna (eller hur de stavas) dom man sätter under haken på hästen så den inte ska kasa för långt bak? Eller fyller dom nån mer funktion?

mvh tinis

Sv: Skänklarna på bettet??

De har ju samma funktion som bettplattor också, hindrar ringen från att åka in i munnen om hästen skulle gapa och sluta ta styrning av någon anledning.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 214
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 642
Senast: gulakatten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 240
Senast: lizzie
·
Ridning Hej! Jag är nybörjare när det gäller hästar (är 27 år) och när jag har ridit, speciellt i trav, så tappar jag balansen samt att jag...
Svar
13
· Visningar
1 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka