Skänka pengar till djur

Hmm. Det är ju flera som använder namnet. Den i Skåne (som är ett AB) är i allfall rätt långt ner på på min lista över organisationer jag vill stöda.

Frågan är om de har någon form av samröre med Svenska Djurambulansen som idell förening. Om inte så är det inget problem. OM ja, så näver bäver

Såg nu ditt svar och jag kan förtydliga att det inte är samma som kör i Skåne och som är den ideella Svenska Djurambulansen i v.g-regionen/Stockholm :)

Min stads katthem har lådor i ett par Ica-butiker som man kan lägga kattmat/kattströ osv i, och så kommer de och hämtar dem någon gång i veckan. Det tycker jag är en bra grej, att man kan bidra med förbrukningsvaror och inte bara pengar. Det känns som att det är mer... jag vet inte, äkta, om de inte bara vill ha pengar. I någon butik vet jag att de har en insamlingsbössa som brukar vara smockfull jämt, men jag har aldrig kontanter, så jag nöjer mig med att köpa kattmat och lägga i lådan när jag ändå handlar där.

Någon nämnde Prince Fluffy Kareem, och de har jag varit inne på att börja sponsra, deras Facebook gör ju verkligen ont i själen, men jag tycker att det är lite oklart HUR man gör om man vill sponsra. Eller så är det jag som är trög.

Nordens Ark kan man ju också skänka pengar till! Definitivt en "seriös" organisation.

Min mammas kompis ville att eventuella gåvor vid hennes begravning skulle gå till någon ovanlig kattras/utrotningshotad kattart och det var via dem.

En organisation jag själv funderar på att börja stödja är VOOV som jobbar med utsatta kvinnor ich deras djur. Jag är lite osäker på hur organisationen ser ut men jag har hittills inte hört något som får mig att bli osäker på verksamheten, så nu är det bara min egen tid och ekonomi som hindrar mig :)

Jag skänker till WWF och Naturskyddsföreningen. För mig är det viktigt att djur kan hjälpas i ett större perspektiv. Jag stöttade även det lokala katthemmet i den stad jag bodde i förut genom att vara medlemmar i deras förening, men vill överlag ha lite koll på att sådana organisationer är bra organiserade. Kan också tycka, som någon annan nämnde i tråden, att en del djurskyddsorganisationer tyvärr fokuserar för mycket på "leva för levandets skull" och låter det gå för långt innan djur avlivas.

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 591
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 495
Senast: Cambrie
·
Fordon Jag har nu fått veta att det är termostathuset på peugeoten som läcker. Det kostar drygt 6000 att laga. Jag var i kontakt med en som...
2
Svar
30
· Visningar
3 142
Senast: Wille
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 315
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar