Skänka pengar till djur

MonteRose

Trådstartare
Om man vill skänka pengar till behjärtansvärda djurprojekt/organisationer, vad finns det då att välja på?

Kolla om det finns katthem/ hundhem på din ort? Dvs som tar hand om övergivna djur.
Är det svenska hästars värn som organisationen heter som gör samma för hästar?

Jag är också med som fadder i wwf. Jag stödjer pandor och tigrar.:love:

När det gäller att hjälpa djur så finns det alltid ställen och djur som behöver hjälp! Att sen hitta seriösa organisationer är en annan sak, men att gå via de större och mer välkända känns säkrare tycker jag. Vi hade en föreläsning i skolan om Ing-Marie persson som jobbade med schimpanser i afrika och det var verkligen hemskt att höra hur illa det var. Speciellt hur mycket skövlingen av regnskogen förstör för alla sorters djur, nej usch. Tyvärr har jag tappat namnet på organisationen hon jobbade med, men jag kan försöka hitta det. Jag har gett pengar dit en gång och ångrar mig verkligen inte. :)

Annars är WWF en bra och seriös organisation.

Juste, föreningen heter Sweden Chimpanzee Trust

Hjälp lokala föreningar så vet du att pengarna faktisk går till djuren. Jag ger till en förening i min stad som räddar hemlösa katter.

Många av de stora tar pengarna själv och avlivar djuren. Tex en väldigt stor och känd svensk organisation...... :mad:

själv skulle jag aldrig skänka til RSPCA, de känns inte seriösa. Visst, en del är säkert rent skitsnack, men det verkar som om de kör med en hel del fuffens...

Hjälp lokala föreningar så vet du att pengarna faktisk går till djuren. Jag ger till en förening i min stad som räddar hemlösa katter.

Många av de stora tar pengarna själv och avlivar djuren. Tex en väldigt stor och känd svensk organisation...... :mad:
Jag vill också veta men jag tror inte det finns något som hindrar från att gå ut med det öppet om det stämmer?

Jag vill också veta, PMa gärna om du inte vill skriva här!

Beror väl lite på vad för slags djurprojekt/organisationer man finner behjärtansvärda också. Husdjur? Vilda djur? Utrotningshotade arter? Senaste donationen jag gjorde var t.ex. till Vi-skogen, där handlar det ju inte om djur i akut nöd men förhoppningsvis så kan den lokala faunan, som tar stryk när dess naturliga habitat skövlas, ändå påverkas positivt av deras arbete.

Annars håller jag med om att det brukar finnas lokala föreningar där pengarna kommer väl till pass också.

Jag är fadder hos WWF samt jobbar ideellt och sitter i styrelsen för vår lokala djurskyddsorganisation samt ytterligare en djurorganisation.

Så jag säger också, som många andra, att din lokala djurskyddsförening/katthem/hubdorganisation kan vara ett alternativ attstödja om du vill påverka på nära håll. Det finns även andra verksamheter som räddar t.ex fåglar, igelkottar eller andra vilda djur. Och djursjukhus som har fonder för veterinärkostnader åt hemlösa/herrelösa djur som också kan vara värt att kolla upp.

Vill du värns om djur rent generellt skulle jag även säga att Blå Stjärnan är en bra organisation då de gör otroligt många bra insatser.

Jag ger varje månad till WSPA och forska utan djurförsök. 100:-/varje dras via mobilräkningnen. Hundstallet fick 300:- denna månaden. Förhoppningsvis går pengarna dit det ska för det knyter sej i hela kroppen när jag tänker på allt elände djur får utstå både i Sverige och andra länder. (Ger även till rädda barnen och Cancerfonden)

Jag brukar ge till Kattkommando Syd, åtminstone vad det verkar så gör det väldigt stor nytta i södra delarna av landet med en massa projekt på gång (kastreringar, katthem, kattkolonier som tas omhand) och katter som de ger nya hem hela tiden. Jag ger även till de lokala katthemmen, men jag har en känsla av att KKS är mer effektiva i sitt arbete så det känns lite mer värt det att ge dit.

Jag ger lite varje månad till Prince Fluffy Kareem, som hjälper hästar i Kairo. Deras Facebooksida är den som är mest uppdaterad, men har även en vanlig (jättedålig) sajt.

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 591
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 495
Senast: Cambrie
·
Fordon Jag har nu fått veta att det är termostathuset på peugeoten som läcker. Det kostar drygt 6000 att laga. Jag var i kontakt med en som...
2
Svar
30
· Visningar
3 142
Senast: Wille
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 315
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar