Jag kanske missade det.Du läser verkligen bara det du vill ... LBB skrev VÄG och Järnväg...Inte bara järnväg....
Om väg eller järnväg beräknas vara lönsam så kan man låna till den också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kanske missade det.Du läser verkligen bara det du vill ... LBB skrev VÄG och Järnväg...Inte bara järnväg....
Det var precis så som den Socialdemokratiska regeringen byggde den välfärd som du i dag är så rädd om.Fortfarande jag hoppas VERKLIGEN inte regeringen tänker som du... Då är jag RIKTIGT rädd för Sveriges eknomi och framtid...
du säger det jaMan kan inte vinna utan att satsa.
Just den delen vet jag allt om.
I jättestort format.
Sveriges problem just nu är det minskade barnafödandet.En liten allmänreflektion, alla invandrare kommer också bli gamla och behöver i sin tur hjälp på äldre dagar.
Du menar det byggandet som fick Feldt att lämna sossetoppen, han såg ju vart det barkadeDet var precis så som den Socialdemokratiska regeringen byggde den välfärd som du i dag är så rädd om.
De lånade till den.
Och Statsskulden blev bitvis ganska så tuff att betala av men det fixade sig också.
Annars så hade vi inte kommit med i EU.
Så nu när det behövs nya investeringar så kan man ju lämpligtvis göra samma sak igen.
Välfärden betalades dessutom den gången löpande av lån.
Nu så handlar det bara om verkliga investeringar.
Sådana som i framtiden ger avkastning.
du säger det ja
Varför är det viktigt att skilja ut de asylsökande från de andra som invandrar till Sverige?Håll isär invandring och asylsökande. Det ena har inte med det andra att göra. In-utvandring har varit tämligen konstant över tid, det kan man inte säga om asylen.
Ja, det är ju knasigt i sig. Folk har nog lättare att acceptera att det kommer en eller två familjer till en by än att det kommer 300 personer :/.Om man tittar på Migrationsverkets hemsida så kan man läsa att de inte är intresserade av att hyra mindre objekt typ mina hus.
Det är där som det faller.
Därför att "vanliga invandrare" har skäl till sina uppehållstillstånd, skäl som är reglerade innan de kommer hit.Varför är det viktigt att skilja ut de asylsökande från de andra som invandrar till Sverige?
Det var precis så som den Socialdemokratiska regeringen byggde den välfärd som du i dag är så rädd om.
De lånade till den.
Ok så det är bara de som verkligen behöver stöd som vi inte ska ta emot?Därför att "vanliga invandrare" har skäl till sina uppehållstillstånd, skäl som är reglerade innan de kommer hit.
Asylsökande har inga skäl innan svenska myndigheter fastställer dem. de som inte har skäl enl. myndigheterna får heller inga uppehållstillstånd.
Den ena gruppen har vi behov av den andra gruppen har behov av oss, enkelt o cyniskt uttryckt.
Var får du det ifrån?Ok så det är bara de som verkligen behöver stöd som vi inte ska ta emot?
Det är ju de som söker asyl och som beviljas asyl som har ett humant behov av att ta sig hit. De andra "vill" bara flytta hit av olika anledningar.Var får du det ifrån?
Invandrarna kommer eftersom det finns ett behov för dem eller för att de har rätt till det.
Finländare, Rumäner o Danskar har rätt att komma, som exempel. Återvändande svenska medborgare likaså.
Sedan ska vi naturligtvis ha en humanitär insats. Men denna ska vara under kontroll och inte menligt påverka resterande svensk ekonomi.
Finns det några tydliga bevis för att asylintaget idag menligt påverkar svensk ekonomi?Var får du det ifrån?
Invandrarna kommer eftersom det finns ett behov för dem eller för att de har rätt till det.
Finländare, Rumäner o Danskar har rätt att komma, som exempel. Återvändande svenska medborgare likaså.
Sedan ska vi naturligtvis ha en humanitär insats. Men denna ska vara under kontroll och inte menligt påverka resterande svensk ekonomi.
Ett ÖKANDE antal flyktingar ger högre kostnader initialt. Stora ökningar av antalet drabbar statskassan hårt initialt. Efter 7 år (snitt) påverkar antalet istället positivt, dvs om 7 år får vi större medel att förfoga över därför att vi hade ett ökat mottagande 7 år tidigare.
Det är det som kallas investering.
Precis där är vi hiskeligt oense.Jo jag köper att du kallar det investering... Det jag inte köper är att de kostnaderna även på kort sikt kan göra att sverige inte har råd med annat under den tiden. Du förstod tydligen inte min jämförelse med magen... Hmm ... Hur ska jag förklara då ?
...
Det finns inte pengar ...