Skam på torra land...

Men det är väl en av fördelarna med att diskutera här. Allt du skriver finns kvar, det går inte att ljuga sig fri, är det det du reagerar över?
Och står man inte längre för vad man sagt får man väl göra en blöt pudel ;)

Varför måste man göra en pudel?
Man kan ju ha ändrat åsikt under årens lopp.

Även till @ginnies

Jo du pekar så gärna och kallar folk rasister... För att du anser att de är det... Men är det ett argument i det vi pratar om ? Löser det sakfrågan ? Svar nej.. Så alltså har jag börjat strunta i vad du kallar mej (eller andra) det är fritt för dej att påstå saker... Det är ju trots allt ett (inte så) anonymt forum.. Så att du inte vet allt om alla eller va de tycker, men bildar din uppfattning från det du läser i inläggen är helt upp till dej...

MEN du säger det endast när du inte kan svara längre på frågor.. Rätt så uppenbart ... Där dina argument inte biter hopppas du på att rasistkortet ska ge önskad effekt... Men sorry... Funkar liksom inte så ..

Även om det är hyfsat lätt att gissa vem svaret är till så önskar iaf jag att du (mfl) använder citatfunktionen eller riktar med ett @. Ibland är hjärnan tröttare än annars. Iaf min.

Ett ÖKANDE antal flyktingar ger högre kostnader initialt. Stora ökningar av antalet drabbar statskassan hårt initialt. Efter 7 år (snitt) påverkar antalet istället positivt, dvs om 7 år får vi större medel att förfoga över därför att vi hade ett ökat mottagande 7 år tidigare.

Det är det som kallas investering.

Jo jag köper att du kallar det investering... Det jag inte köper är att de kostnaderna även på kort sikt kan göra att sverige inte har råd med annat under den tiden. Du förstod tydligen inte min jämförelse med magen... Hmm ... Hur ska jag förklara då ?

Okej ... Ett företag ser ett behov. För att klara behovet så behöver de investera i en byggnad för att kunna bygga det behovet avser. De investerar i alla maskiner de har verkligen allt. De börjar producera sin "behovsvara", men sen visar det sej att det tar lite längre tid att få fram varan, det tillstöter dessutom lite problem, de är tvugna att investera i andra maskiner .. Men det är ju inga problem för investeringar är ju bara bra för framtiden, men alla investeringar kräver pengar ÄVEN om de kommer SEN så köper inte leverantörer och banker den "kommentaren" dvs kommer sen...

I det här läget köper inte jag heller "kommer sen". Varför gör jag inte det ? Därför att det är för mkt annat som får stryka på foten för "kommer sen".
Men som sagt nu har vi pratat i spiraler i flera sidor... Jag tycker inte vi har råd *punkt* du anser att ni har bevisat att vi har det *punkt* LBB bevisar att inte ens Migrationsverket tror på budgeten *punkt* Jag säger då IGEN vart ska de pengarna tas ifrån till de som kommer SEN ? För investeringen som kommer NU har inte hunnit börja betala sej till september 2015.... Inte en chans... Alltså har vi ett KORTSIKTIGT problem med din långsiktiga lösning... Det finns inte pengar ...

För det första så får vissa svenskar stånga sitt huvud blodigt för att överhuvudtaget få nån hjälp från sjukvård/äldreomsorg trots att dom har slitit sönder sig under sitt yrkesliv.
Det är inte vad jag ser.
Jag ser att våra gamla tas väl omhand av våra invandrare, gårdagens flyktingar, på våra vårdinrättningar och äldreboenden.

Nu har jag ju sagt redan ett par gånger att det ska hanteras som alla andra budgetposter. Med planering, budgeterande och uppdaterande av planering
Jag tror att en del av svårigheten att förstå ekonomin kring invandring hänger samman med okanskap i ekonomisk planering på företagsnivå.
Många klarar ju inte ens av det på privatekonomisk nivå, jmfr Lyxfällan, det kan vara ett av de stora problemen med attityden mot invandringen.

Men det som inte gynnar Sverige är att ta emot en massa flyktingar, observera en MASSA flyktingar, inte tvärstopp, utan minska antalet som kommer hit.
Om du bara tänker på vår ekonomi så borde du välkomna alla som flyttar till Sverige oavsett orsak.

Det finns många sätt att finansiera investeringar, lån är ett.
Räntan är just nu så låg att den nästan är negativ.
Det är ett fantastiskt läge för nyinvesteringar av typen "mera människor till vårt land".

Om vi kan bevisa för dig att det verkligen är lönsamt, kommer du då att ändra åsikt?

Nej, man tittar på summan och får ihop den. Just Migrationsverkets budget behöver vare sig finansieras mer eller mindre än alla andra poster i budgeten. Man ställer inte enskilda poster mot varandra och påstår att det är den ena postens fel att den andra inte får vara större.
Man kan ju undra i vilken veklighet du lever i, självklart prioriteras olika poster mot varandra. Varför, exempelvis är väg o järnvägsunderhåll eftersatt, jo för att man prioriterat andra poster högre.
Så eftersom du inte tycks ha ngt svar på min fråga så kan vi väl slå oss till ro och med spänning se vilka prioriteringar landets styre kommer att göra. För att göra dem kommer de, var så säker;)

Men då så är det ju det problemet vi skall arbeta med och inte stänga gränserna för att slippa få hit dem?
Eller?
Om det finns ett jobb ledigt kommer arbetsgivaren att välja den han vill ha. Vill man då ha jobbet så anpassar man sig till köparens (arbetskraftsköparens) krav. inte tvärtom. Du köper den vara du vill ha, inte den säljaren vill sälja....

Ett företag ser ett behov. För att klara behovet så behöver de investera i en byggnad för att kunna bygga det behovet avser. De investerar i alla maskiner de har verkligen allt. De börjar producera sin "behovsvara", men sen visar det sej att det tar lite längre tid att få fram varan, det tillstöter dessutom lite problem, de är tvugna att investera i andra maskiner ..
Det som du beskriver här är helt normalt, dagligt arbete i näringslivet.
Sådana små problem kan man inte låta sig hindras av då blir det ingenting.

Inte_Ung, f.d. projektledare med budgetansvar samt numera egen småföretagare.

Det var inte så det stod i det där dokumentet som du länkade till.
Faktiskt.
Engelskan förklarade ingenting sådant.

För den var Lite engelska är alltid bättre än ingen engelska!
Och när det gäller Sverige så kom de flesta med ingen svenska men till USA kom de med lite av det landets modersmål. En jäkla skillnad ;)

Om det finns ett jobb ledigt kommer arbetsgivaren att välja den han vill ha. Vill man då ha jobbet så anpassar man sig till köparens (arbetskraftsköparens) krav. inte tvärtom. Du köper den vara du vill ha, inte den säljaren vill sälja....
Nej man ser till att hitta nya marknader om man vill sälja.
T.ex. så kan man se till att skapa ett behov.
Det kallas marknadsföring.

Det som du beskriver här är helt normalt, dagligt arbete i näringslivet.
Sådana små problem kan man inte låta sig hindras av då blir det ingenting.

Inte_Ung, f.d. projektledare med budgetansvar samt numera egen småföretagare.

Och hur många företag doppar på grund av tillfällig kapitalbrist?

Att satsa är bra men inte till vilken risk som helst eller till vilket pris som helst. det borde du som företagare känna till

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka