Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min fråga, är lite svenska i bagaget när man kommer till Sverige bättre än ingen svenska?Det är inte vad som står i dokumentet.
Där så står det att de eventuella kunskaperna i Engelska språket inte alls förklarar någon skillnad.
Har du läst dokumentet?
Du kanske borde göra det?
? små företag har inte de muskler stora företag har. Därför måste de ibland avstå från investeringar för att de inte kan vänta tills investeringen börjar generera pengar.Och det är inte företag bakom det då menar du?
Ja nu är det i balans igen, du balanserar upp med tjafs igenSådär nu verkar jag vara ikapp här av tjafset att döma.
Åter till det intressanta dokumentet.
Det är ett fantastiskt läge för nyinvesteringar av typen "mera människor till vårt land".
Om vi kan bevisa för dig att det verkligen är lönsamt, kommer du då att ändra åsikt?
Nej för att man inte ser några inkomster på investeringen.
Det som du beskriver här är helt normalt, dagligt arbete i näringslivet.
Sådana små problem kan man inte låta sig hindras av då blir det ingenting.
Inte_Ung, f.d. projektledare med budgetansvar samt numera egen småföretagare.
Projekt blir hela tiden försenade eller kostar mer än man trott.Vilka små problem ? Att det inte längre finns pengar ? Det är inte mej veterligen ett litet problem ... Det är liksom hela grejen...
Det var järnväg det handlade om.om det är nåt man inte ska skippa underhåll på är just infrastrukturen...
Om du bara tänker på vår ekonomi så borde du välkomna alla som flyttar till Sverige oavsett orsak.
Det finns många sätt att finansiera investeringar, lån är ett.
Räntan är just nu så låg att den nästan är negativ.
Det är ett fantastiskt läge för nyinvesteringar av typen "mera människor till vårt land".
Om vi kan bevisa för dig att det verkligen är lönsamt, kommer du då att ändra åsikt?
Projekt blir hela tiden försenade eller kostar mer än man trott.
Det är vardagsmat.
Om man skulle låta sig hindras av sådant så skulle ingenting bli gjort och du skulle definitivt inte ha någon smartphone.
Och ingen annan heller.
Inte skulle vi ha något internet heller för den delen att näthandla över då.
Om du kan bevisa för mej att när pengarna är slut efter sommaren för att det kommer fler flyktingar än Migrationsverket räknat med och allt annat såsom sjukvården och skola går på knäna för även deras budget är för dåligt satt... Ja kan du då säga att vi går plus ändå och övertyga mej om det då kan jag helt ändra mej.. Men du ser uppförsbacken va ? Dvs jag struntar i vad som händer om 10 år.. För går vi back redan i år och tar emot fler och fler för varje år så kommer du aldrig kunna övertyga mej om att vi går plus om 10 år ...
Precis så.Man ska alltså inte hindras av att det inte finns pengar ?
Det var järnväg det handlade om.
Frakter går idag mest på lastbil.
Så ja, det där med förbifart Stockholm är ju viktigt.
De som inte vill ha förbifart Stockholm vill ju på det sättet tvinga fram mera järnväg.
Precis så.
Man måste lära sig att improvisera.
Låna, skaffa förskott från kunder och en del andra tricks.
Utan dessa tricks så stannar världen.
Tar vi emot en ökad procent varje år, blir det en tuff kalkyl. Intäkterna ökar, med eftersläpning, men kostnaderna också.
Historiskt har inte antalet asylsökande i Sverige varit konstant ökande. Det finns ingen anledning att tro att det ska bli så framöver heller.
Men lyssnar du inte ? Om det inte finns pengar så spelar det väl all roll ? Man ska alltså inte hindras av att det inte finns pengar ? Hur tänker du då ? Dej vill jag inte göra affärer med... "oj jag har inga pengar, men det gör ju inget jag handlar ändå" ....
Min åsikt kommer du ändra åtminstone. Det enda jag har hört dig nämna är problemet med den åldrande befolkningen, d.v.s att den framtida åldersstrukturen kommer att bidra till en högre försörjningsbörda. Det stämmer att invandrare bidrar till en för försörjningsbördan mer gynnsam åldersstruktur. Men det finns även en massa andra faktorer som påverkar försörjningsbördan. Vilka antaganden gör du, och på vilka grunder gör du dessa, för att få fram att en ökad invandring kommer att bli lönsam?
Vilka pengar är slut?Om du kan bevisa för mej att när pengarna är slut efter sommaren för att det kommer fler flyktingar än Migrationsverket räknat med och allt annat såsom sjukvården och skola går på knäna för även deras budget är för dåligt satt...
Men det är 10 år eller mera framåt i tiden som man måste tänka.Dvs jag struntar i vad som händer om 10 år.. För går vi back redan i år och tar emot fler och fler för varje år så kommer du aldrig kunna övertyga mej om att vi går plus om 10 år ...
Precis så.
Man måste lära sig att improvisera.
Låna, skaffa förskott från kunder och en del andra tricks.
Utan dessa tricks så stannar världen.