Skam på torra land...

Vad siffran blir kan endast framtiden förtälja. Siffran är bara som input till konceptet investering.
Pfft. Undanflykter undanflykter och ord ord ord. Kan du någon enda gång komma upp med något som styrker din inställning?
Gärna med relevanta fakta och helst inte från före 2006?

Pfft. Undanflykter undanflykter och ord ord ord. Kan du någon enda gång komma upp med något som styrker din inställning?
Gärna med relevanta fakta och helst inte från före 2006?

Det gör jag gång på gång. Och du fortsätter att sprida motbevisade myter.

Däremot går det inte att veta hur framtiden ter sig. Vi kan bara diskutera historiska data och prediktera efter bästa förmåga med ödmjukhet.

Pfft. Ska det vara ett energi spektrum?

Några "undanflykter " har jag ännu inte gjort så länge den här tråden pågått.

Välkomnar du de somaliska muslimerna nu, bara kalkylen håller, Charlie?

Vad siffran blir kan endast framtiden förtälja. Siffran är bara som input till konceptet investering.
Tja Statens pengar brukar investeras i megastora förlustaffärer, så... What's new?
Där argumenten tar slut kallar man antagonisterna för glåpord. Du menar att vi lever i en Demokrati, där allas åsikter värderas lika. Ska du inte kalla oss för nazister, satanister o gudarna vet... Så smutsig mun har jag inte hört någonsin faktiskt. Att man blir upprörd o förbannad är en sak.

Senast ändrad:

Fast din siffra handlade om nutiden. Behöver inte ett påstående stämma om det används som input till ett koncept om investering? Hur som helst så är det helt enkelt inte läge att investera. Argumenterar man för flyktingmottagning så bör man göra det utifrån humanitära skäl. Norge har inte ett större sysselsättningsgap mellan utrikes och inrikes födda än vad vi har. Trots det så finns det rapporter från etablerade forskare som menar att en genomsnittlig utomeuropeisk invandrare under sin livstid innebär en nettoförlust för staten i storleksordningen 4-5 miljoner svenska kronor. För vissa grupper är siffran dubbelt så hög.

En sak som migrationsverket borde räkna på är just att andra kan göra såna vinster på flyktingförläggningar.
Där borde verket själv ta över och styra.
De stora vinsterna kan gå till vettigare saker än att göda folks bankkonton

Riskkapitalister som driver omsorg o nu nästan alla Vet. Kliniker
Du kan ju fråga Fransmännen idag.
Jag hörde Frerrot säga att det var 2 franska infödda samt ngn som studerar i F.
Hon blev dock tillfrågad om det fanns en viss ( rasistisk) koppling. Muslimer är ingen ras, men terrorn utförs av dessa troende.
Margot sa att vi kommer att får vänja oss vid att det även kommer till oss.:eek:

En sak som migrationsverket borde räkna på är just att andra kan göra såna vinster på flyktingförläggningar.
Där borde verket själv ta över och styra.
De stora vinsterna kan gå till vettigare saker än att göda folks bankkonton

Det kan ju bero på att det finns brist på bra förläggningar. Vid en brist brukar priset stiga.

Bristen försvinner inte om Migrationsverket tar över och styr för de har ju inte egna anläggningar som väntar på att användas.

Jag hoppas det dröjer. Efter den här hemska busskapningshistorien kan vi svenskar förtjäna tid till återhämtning och eftertanke.

Copy-cats lär poppa upp både här och var i vårt land nu. Tyvärr. Vi har ju en rätt stor grupp möjliga attentatspersoner och fler kommer varje dag. Det här är bara början.

Riskkapitalister som driver omsorg o nu nästan alla Vet. Kliniker

Jag hörde Frerrot säga att det var 2 franska infödda samt ngn som studerar i F.
Hon blev dock tillfrågad om det fanns en viss ( rasistisk) koppling. Muslimer är ingen ras, men terrorn utförs av dessa troende.
Margot sa att vi kommer att får vänja oss vid att det även kommer till oss.:eek:
Dessa troende? En liten extrem grupp och du slår ihop alla Muslimer i en grupp?
Det är ju som att säga att alla Norrmän är barnamördande galningar.
Det faller ju på sin egen orimlighet !

Tja Statens pengar brukar investeras i megastora förlustaffärer, så... What's new?
Där argumenten tar slut kallar man antagonisterna för glåpord. Du menar att vi lever i en Demokrati, där allas åsikter värderas lika. Ska du inte kalla oss för nazister, satanister o gudarna vet... Så smutsig mun har jag inte hört någonsin faktiskt. Att man blir upprörd o förbannad är en sak.

Vad pratar du om? Svammel, svammel.

Hur som helst så är det helt enkelt inte läge att investera.
Jo det är det faktiskt.
Barnafödandet går ner och man kan redan nu se att det kommer att bli katastrof om inte befolkningen ökas på annat sätt.
Eftersom att invandringen finns så kan vi ju välja att tacksamt ta emot den.

Alternativet vore annars att tvinga kvinnor att föda barn.
Vilket både är dyrare och totalt barbariskt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka