Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det är så illa när det blir rundgång på dina argument.Nu då vi närmar oss pudelns kärna?
Är det så illa att se verkligheten i ansiktet?
ja det kan vi nog göra eftersom du inte i sak lyckades bevisa din ståndpunkt då, så lär du ju inte kunna göra det nu eftersom det saken gäller inte har förändratsKlassiska begrepp är inte mer värda än moderna förfinade. Programmet är uttalat rasistiskt. Men du får gärna läsa de spaltmeter som refererades till i den gamla tråden. Så slipper vi köra 1000 inlägg här, som slutar med att jag tycker att det är rasistiskt, du inte, jag respekterar din åsikt, men du vägrar respektera min och de många andra jag refererat i frågan.
Det kan vi bespara oss.
Jag varken kan eller vill göra det. Vad som bestämmer det är ju det aktuella partiets officiella program.Det vore också ett demokratiskt beslut att bestämma i riksdagen efter sedvanlig behandling att landsbygdsbo enväldigt får bestämma vilka partiprogram som är rasistiska. Men det begränsar demokratin.
Samma med ditt beslut.
Jag har länkat till många dokument och ögnat igenom de flesta.Nej det är så illa när det blir rundgång på dina argument.
Vi är liksom tillbaka på en plats där vi var förut.
Och jag vill gärna lämna den och komma framåt.
Om du tar en liten paus så brukar du komma loss.
Nu så har du fastnat.
Nå har du läst dokumentet som du själv länkade till?
Sedan är ju vägskatten en avgift och inkomstskatten en skatt.
En avgift betalar man för ex avlopp o sophämtning. en tjänst sas.
Jag tänkte inte främst på Libanon, utan på andra mera stabila länder i närheten. Och såklart kan jag förstå att en syrisk läkare söker sig hit trots språkbarriären, läkare här är ett högstatusyrke med goda möjligheter till en hög eller till och med mycket hög lön även med svenska mått. Men att lämna sin fru och sina barn under de förhållanden som tanten beskrev och offra sin egen hälsa känns som ett orimligt högt pris när det som jag förstått finns möjlighet att ta med familjen och arbeta i andra länder i området.Jag är varken tanten eller hennes elev men kan tänka mig att det är lite svårt att tänka sig en framtid i ett land som tagit mot så många flyktingar. Där kan man tala om stora problem med flyktingmottagandet.
Jag varken kan eller vill göra det. Vad som bestämmer det är ju det aktuella partiets officiella program.
Om vi begränsar vad man får skriva i ett partiprogram på samma vis som vi har begränsat yttrandefriheten när det gäller vad man får skriva i en tidning så skulle man ju i praktiken bara kunna blockera vissa program. Men som du vet så kan man skriva ett program innanför gränsen som även attraherar dem utanför gränsen så att stoppa ett parti blir ju betydligt svårare
Men det är klart om vi likt "storebror" ändrar betydelsen av ord så kan ju i stort sett vad som helst kallas vad som helst. Men dithän är det väl ingen förnuftig människa som vill.
"Fordonsskattär enskattför de flesta motordrivnafordonsompersonbilar,bussar,lastbilar,motorcyklar,traktorerför att fordonet skall få användas påallmän väg. Typiskt för fordonsskatt är att den är oberoende av hur mycket fordonet används."Menar du fordonsskatt? Det är just en skatt på fordon och ingen avgift. Vad är vägskatt?
"Fordonsskattär enskattför de flesta motordrivnafordonsompersonbilar,bussar,lastbilar,motorcyklar,traktorerför att fordonet skall få användas påallmän väg. Typiskt för fordonsskatt är att den är oberoende av hur mycket fordonet används."
Alltså en avgift för att få köra på vägen. Du har ju ex en broavgift mellan Danmark o Sverige, vis´st kan man kalla den en skatt om man vill. Ja egentligen är det mer en skatt än en avgift eftersom du får betala mer ju mer du använder bron
fordonskatten är ju latent oberoende hur mycket du kör.
det är e avgift som ger dig lov att köra din bil på den vägen,Fortfarande en skatt. Du leker med ord och hittar på egna definitioner.
Och nej broavgiften för Öresundsbron är ingen skatt.
det är e avgift som ger dig lov att köra din bil på den vägen,
Jag ger upp.
Men då är huset säkerheten.Det är som att låna till ett hus.
Inkomsterna för att betala räntorna finns men inte 3 mille på bordet.
Det är ett vedertaget sätt att skaffa kapital till investeringar.
Barnafödandet var lågt förr. Populationen har ökat med 2 miljoner. 25%.Jo det är det faktiskt.
Barnafödandet går ner och man kan redan nu se att det kommer att bli katastrof om inte befolkningen ökas på annat sätt.
Eftersom att invandringen finns så kan vi ju välja att tacksamt ta emot den.
Alternativet vore annars att tvinga kvinnor att föda barn.
Vilket både är dyrare och totalt barbariskt.
Fordon/ vägskatt betalas per kg som belastar det totala vägnätet. Var från början tänkt som en engångsavgift, men blev SKATT varje år- smart.Fortfarande en skatt. Du leker med ord och hittar på egna definitioner.
Och nej broavgiften för Öresundsbron är ingen skatt.
Nej men det räcker med att tillräckligt många får det och att de också får barn så läser det sig.Men då är huset säkerheten.
Det finns INGA garantier att alla nyanlända får arbete, såvida man inte sållar o bara tar de högutbildade o gärna läkare.