Skam på torra land...

Fast din siffra handlade om nutiden. Behöver inte ett påstående stämma om det används som input till ett koncept om investering? Hur som helst så är det helt enkelt inte läge att investera. Argumenterar man för flyktingmottagning så bör man göra det utifrån humanitära skäl. Norge har inte ett större sysselsättningsgap mellan utrikes och inrikes födda än vad vi har. Trots det så finns det rapporter från etablerade forskare som menar att en genomsnittlig utomeuropeisk invandrare under sin livstid innebär en nettoförlust för staten i storleksordningen 4-5 miljoner svenska kronor. För vissa grupper är siffran dubbelt så hög.

Nej, man kan förklara ett koncept med en tankemodell, som blir mer konkret om man stoppar in siffror. 7 år är inte så tokig som siffra i sammanhanget då det just är genomsnittstiden till sysselsättning. En sysselsatt medborgare är en lönsam medborgare.

Sedan finns det allehanda brister med att påstå att den siffran ska användas också, därför säger jag att den bara är som input till tankemodellen om investering.

Som du vet, så argumenterar jag i första hand med humanitära och annat än ekonomiska skäl för ämnet. Men ekonomin är en bra bonus på sista raden. Ett annat avgörande skäl för min del är säkerhet, stabilitet och tolerans. Vi behöver fler världsmedborgare och färre nationalister.

Så underligt, varför måste vi då låna 34 miljarder från utlandet 2015 för att inkomster och utgifter ska gå ihop.
Förklara gärna? Har vi överflöd av pengar borde vi väl inte behöva låna?
Det är som att låna till ett hus.

Inkomsterna för att betala räntorna finns men inte 3 mille på bordet.
Det är ett vedertaget sätt att skaffa kapital till investeringar.

Nej, man kan förklara ett koncept med en tankemodell, som blir mer konkret om man stoppar in siffror. 7 år är inte så tokig som siffra i sammanhanget då det just är genomsnittstiden till sysselsättning. En sysselsatt medborgare är en lönsam medborgare.

Sedan finns det allehanda brister med att påstå att den siffran ska användas också, därför säger jag att den bara är som input till tankemodellen om investering.

Som du vet, så argumenterar jag i första hand med humanitära och annat än ekonomiska skäl för ämnet. Men ekonomin är en bra bonus på sista raden. Ett annat avgörande skäl för min del är säkerhet, stabilitet och tolerans. Vi behöver fler världsmedborgare och färre nationalister.
absolut, en sysselsatt medborgare är en av två grundförutsättningar till en lönsam medborgare. Den andra är individens livstidsinkomst.
För denne medborgare ska ju betala för sitt uppehälle, betala igen de kostnader samhället haft för honom, spara ihop till pension och betala till de kommande omvårdnadskostnaderna + en liten slant att föra över till dem som inte förmår att bli lönsamma.

Av rent praktiska skäl så måste individen alltså vara verksam ett visst antal år.

Därför hamnar många i gruppen som inte förmår att vara lönsamma och därför måste vi räkna eftersom kassorna måste ha de likvida medlen tillhanda när de behövs.

Nej det är det inte.
Kostnader bör man kanske strypa medan investeringar är bra att se till att genomföra.
Det är en mycket stor skillnad där.
Som dag och natt ungefär.
Investeringar är naturligtvis bra.
Investeringar kräver kapital, det inser nog de flesta.
Kapital är resurs som kostar, det fattar varje människa som vet vad låneränta är

eller är inte räntan en kostnad?

Då vi har fastställt det så kan man börja diskutera om investeringskostnaden kan bäras av företaget utan att det menligt riskerar företagets likviditet.

Det är det vanligaste scenariot att man lånar i alla fall 70%.
Med dagens räntor så är det mycket svårt att överbelåna sig.
Tittar man på dem som lånar till sin konsumtion så är det många som överbelånar sig.
Så det är nog inte så svårt, det är värre att amortera av skulden...

Nej, det fanns fullt av. Du väljer bara att tolka dem annorlunda än de flesta andra som läser samma material. Jag respekterar det. Du verkar ha mycket svårt för det.
? Du skrev ju själv att deras program inte var uttalat rasistiskt.
Att man var tvungen att läsa mellan raderna och lägga in sina egna tolkningar för att se det rasistiska, var ju även något som framkom.
Men som sagt ingenstans fanns det rasistiska meningar. OBS jag talar naturligtvis om det klassiska begreppet rasism. Inte konstruktionsbegrepp så som exempelvis kulturrasism...

Ja. Ska lärares inkomstskatt gå till skolan, moms från veterinären till djurskyddstillsyn osv. Vi kan hålla på hela dagen att bakbinda de demokratiska församlingarna.
Läs vad jag skrev, om riksdagen fattar beslutet att vägskatten ograverat ska gå till vägunder håll så är det knappast ngt annat än ett demokratiskt beslut. Eller har du någon annan uppfattning om hur besluten fattas i riksdagen?

Sedan är ju vägskatten en avgift och inkomstskatten en skatt.
En avgift betalar man för ex avlopp o sophämtning. en tjänst sas.

? Du skrev ju själv att deras program inte var uttalat rasistiskt.
Att man var tvungen att läsa mellan raderna och lägga in sina egna tolkningar för att se det rasistiska, var ju även något som framkom.
Men som sagt ingenstans fanns det rasistiska meningar. OBS jag talar naturligtvis om det klassiska begreppet rasism. Inte konstruktionsbegrepp så som exempelvis kulturrasism...

Klassiska begrepp är inte mer värda än moderna förfinade. Programmet är uttalat rasistiskt. Men du får gärna läsa de spaltmeter som refererades till i den gamla tråden. Så slipper vi köra 1000 inlägg här, som slutar med att jag tycker att det är rasistiskt, du inte, jag respekterar din åsikt, men du vägrar respektera min och de många andra jag refererat i frågan.

Det kan vi bespara oss.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Passar inte med min hund :(
  • Freestyle och htm

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka