Du verkar ha missat vad demokrati innebär.Du menar att vi lever i en Demokrati, där allas åsikter värderas lika.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du verkar ha missat vad demokrati innebär.Du menar att vi lever i en Demokrati, där allas åsikter värderas lika.
Fast din siffra handlade om nutiden. Behöver inte ett påstående stämma om det används som input till ett koncept om investering? Hur som helst så är det helt enkelt inte läge att investera. Argumenterar man för flyktingmottagning så bör man göra det utifrån humanitära skäl. Norge har inte ett större sysselsättningsgap mellan utrikes och inrikes födda än vad vi har. Trots det så finns det rapporter från etablerade forskare som menar att en genomsnittlig utomeuropeisk invandrare under sin livstid innebär en nettoförlust för staten i storleksordningen 4-5 miljoner svenska kronor. För vissa grupper är siffran dubbelt så hög.
Det är som att låna till ett hus.Så underligt, varför måste vi då låna 34 miljarder från utlandet 2015 för att inkomster och utgifter ska gå ihop.
Förklara gärna? Har vi överflöd av pengar borde vi väl inte behöva låna?
ja och lånar man för mycket så.....pssssssssDet är som att låna till ett hus.
Inkomsterna för att betala räntorna finns men inte 3 mille på bordet.
Det är ett vedertaget sätt att skaffa kapital till investeringar.
absolut, en sysselsatt medborgare är en av två grundförutsättningar till en lönsam medborgare. Den andra är individens livstidsinkomst.Nej, man kan förklara ett koncept med en tankemodell, som blir mer konkret om man stoppar in siffror. 7 år är inte så tokig som siffra i sammanhanget då det just är genomsnittstiden till sysselsättning. En sysselsatt medborgare är en lönsam medborgare.
Sedan finns det allehanda brister med att påstå att den siffran ska användas också, därför säger jag att den bara är som input till tankemodellen om investering.
Som du vet, så argumenterar jag i första hand med humanitära och annat än ekonomiska skäl för ämnet. Men ekonomin är en bra bonus på sista raden. Ett annat avgörande skäl för min del är säkerhet, stabilitet och tolerans. Vi behöver fler världsmedborgare och färre nationalister.
Vilket gör att det inte finns några ekonomiska argument mot asylinvandring.Men ekonomin är en bra bonus på sista raden.
Ja jag kommer ihåg en, den om det rasistiska partiprogrammet, den blev visst krossadSå många rasistiska myter har jag inte krossat än, det räcker nog med en rejäl hink.
Det är det vanligaste scenariot att man lånar i alla fall 70%.ja och lånar man för mycket så.....pssssssss
Det har vi olika åsikter om.den om det rasistiska partiprogrammet, den blev visst krossad
Investeringar är naturligtvis bra.Nej det är det inte.
Kostnader bör man kanske strypa medan investeringar är bra att se till att genomföra.
Det är en mycket stor skillnad där.
Som dag och natt ungefär.
Tittar man på dem som lånar till sin konsumtion så är det många som överbelånar sig.Det är det vanligaste scenariot att man lånar i alla fall 70%.
Med dagens räntor så är det mycket svårt att överbelåna sig.
En röst är en röst, oavsett vilket parti rösten läggs på.Du verkar ha missat vad demokrati innebär.
Nu då vi närmar oss pudelns kärna?Nehej nu så känns det litet för tjatigt igen.
Åsikter javisst, men fakta som bekräftar åsikter saknades ju ergo.....Det har vi olika åsikter om.
Åsikter javisst, men fakta som bekräftar åsikter saknades ju ergo.....
Vore det, om riksdagen tog ett beslut att vägskatten ska gå till vägunderhåll? på vilket sätt ?
? Du skrev ju själv att deras program inte var uttalat rasistiskt.Nej, det fanns fullt av. Du väljer bara att tolka dem annorlunda än de flesta andra som läser samma material. Jag respekterar det. Du verkar ha mycket svårt för det.
Läs vad jag skrev, om riksdagen fattar beslutet att vägskatten ograverat ska gå till vägunder håll så är det knappast ngt annat än ett demokratiskt beslut. Eller har du någon annan uppfattning om hur besluten fattas i riksdagen?Ja. Ska lärares inkomstskatt gå till skolan, moms från veterinären till djurskyddstillsyn osv. Vi kan hålla på hela dagen att bakbinda de demokratiska församlingarna.
? Du skrev ju själv att deras program inte var uttalat rasistiskt.
Att man var tvungen att läsa mellan raderna och lägga in sina egna tolkningar för att se det rasistiska, var ju även något som framkom.
Men som sagt ingenstans fanns det rasistiska meningar. OBS jag talar naturligtvis om det klassiska begreppet rasism. Inte konstruktionsbegrepp så som exempelvis kulturrasism...