Skam på torra land...

Men det här handlade ju om att du tyckte att det är helt normalt att kvinnor med gråten i halsen försöker få männen att inte göra som de gör, och motiveringen från dig som jag förstår det var att kvinnorna skäms? Brukar du själv skämmas så mycket å andra människors vägnar att du i det närmaste börjar gråta? Varför känner man att man måste ta på sig så stark skam själv?
Det där är dina ord, inte mina. Lägg inte ord i min mun är du snäll.
Nej det är inte normalt att kvinnor ska behöva bli så frustrerade så de gråter i sina försök att diskutera med män. Det är inte direkt normalt att gnälla på kyla för att sen ta av sig till underkläder och rulla runt i snön heller. Kvinnan på filmen grät ju inte för att hon skämdes, hon blev så frustrerad i diskussionen med männen och ja det händer att jag i en het diskussion blir så arg så jag börjar gråta.
Om man tycker att andra beter sig felaktigt och försöker stoppa det så tar man på sig deras skam? Kan det inte bara vara så att de tyckte de här personerna betedde sig förjävligt och ville stoppa det?
Den ena kvinnan jobbade på boendet, kanske tyckte hon det var obehagligt att vistas med mer eller mindre nakna män som rullade runt? Kanske försökte hon lugna situationen och förklara för dom hur det funkar, att det inte är så hemskt, men sen blev frustrerad och ledsen när hon inte fick gehör?
Kanske hade de här personerna reagerat på samma sätt även om varenda svensk ryckt på axlarna. Det vet varken du eller jag. Faktiskt, i de inlägg jag sett på Facebook, så har fler svenskar tagit personerna i försvar än de med utländska namn. Så sluta upp med skam, ta på sig massa skam. Man kan tycka folk beter sig pinsamt och förjävligt utan att gå runt med skam på sina axlar. Jag tycker inte det är alls konstigt att folk försöker lägga sig i och få slut på läget. Det har ju svenskar också gjort.

En egoist alltså.
Det var ju ingen nyhet.
Nej men jag är inte het på pengar.
att sitta ute på verandan om sommaren med ett glas iskall öl utan att några grannar finns inom syn o hörhåll är mig o de mina värt mer än vad ev. inackorderingar kan ge. Att när andan faller på tillsammans med kompisar kräma på ngr 100 watt en söndagsmorgon utan att det stör någon.
Att kunna göra en 1/2 Runar när andan faller på, dvs skjuta ett rådjur genom sovrumsfönstret.. fast på lovlig tid allt detta värdesätter jag mer än ngr tusenlappar mer på banken.

Men du har ju lägenheter som du redan hyr ut kommersiellt så varför inte öka omsättningen? eller gör du samma bedömning som jag, pengar är inte allt här i världen

Vilka ersättningar är det man ska sänka menar du? Jag tror säkert att många hyr ut bostäder till studenter som en extra inkomst, men också för att de tycker det är roligt.
Så vitt jag vet har kommunerna ett skriande behov av platser där man kan placera barn tillfälligt. så till den milda grad att priserna gått upp och mindre seriösa numera finns på marknaden...

Det där är dina ord, inte mina. Lägg inte ord i min mun är du snäll.
Nej det är inte normalt att kvinnor ska behöva bli så frustrerade så de gråter i sina försök att diskutera med män. Det är inte direkt normalt att gnälla på kyla för att sen ta av sig till underkläder och rulla runt i snön heller. Kvinnan på filmen grät ju inte för att hon skämdes, hon blev så frustrerad i diskussionen med männen och ja det händer att jag i en het diskussion blir så arg så jag börjar gråta.
Om man tycker att andra beter sig felaktigt och försöker stoppa det så tar man på sig deras skam? Kan det inte bara vara så att de tyckte de här personerna betedde sig förjävligt och ville stoppa det?
Den ena kvinnan jobbade på boendet, kanske tyckte hon det var obehagligt att vistas med mer eller mindre nakna män som rullade runt? Kanske försökte hon lugna situationen och förklara för dom hur det funkar, att det inte är så hemskt, men sen blev frustrerad och ledsen när hon inte fick gehör?
Kanske hade de här personerna reagerat på samma sätt även om varenda svensk ryckt på axlarna. Det vet varken du eller jag. Faktiskt, i de inlägg jag sett på Facebook, så har fler svenskar tagit personerna i försvar än de med utländska namn. Så sluta upp med skam, ta på sig massa skam. Man kan tycka folk beter sig pinsamt och förjävligt utan att gå runt med skam på sina axlar. Jag tycker inte det är alls konstigt att folk försöker lägga sig i och få slut på läget. Det har ju svenskar också gjort.

Det är du som tog upp de gråtande kvinnorna, och jag tolkade det som att det var för att visa att "invandrarna själva" minsann tycker att detta är fel och ett skamligt beteende. Och jag menar att jag tycker att det är sorgligt om dessa kvinnor känner en skyldighet att se till att deras landsmän inte beter sig såhär, något helt annat än det du skrev att du tycker är sorgligt i det hela alltså. Sedan la du in (min tolkning) att du inte tycker att det är konstigt, att du också skäms för vad andra svenskar gör och skulle gjort samma sak.

Men vi släpper det. Jag tycker i alla fall att kvinnorna inte har någon som helst skyldighet å sitt födelselands vägnar att åka dit för att se till att deras landsmän inte protesterar. Kanske håller du med, kanske inte.

Så vitt jag vet har kommunerna ett skriande behov av platser där man kan placera barn tillfälligt. så till den milda grad att priserna gått upp och mindre seriösa numera finns på marknaden...
Det är givetvis svårare att placera ut barn än vuxna eftersom det ställer höga krav på de familjer som ska ta emot (det går ju bra att läsa om vilka krav som ställs på mottagande familjer i fosterbarnstrådarna, där kan man också se att det är många som vill ta emot barn och att det inte handlar om pengar).

Det är din tolkning ja.
Den ena kvinnan jobbade ju dock på anläggningen så hon hade inte så mycket val, det var hon från syrien. Den andra kvinnan kom från ett annat land så det var inte hennes landsmän.

Vi får väl se var det tar vägen. Nu känner dom sig lurade igen. De har fått info om att man vanligtvis slussas vidare inom 3 månader, deras talesman uppfattade det som att de skulle få kontrakt på att de skulle få lägenhet inom tre månader. De säger i efterhand att det kanske var dumt att skicka en person på mötet och med facit i hand så var det väl det. Nu har stämningen blivit tråkig igen p.g.a ett missförstånd. Det verkar ju dock vara en liten klunga som söker bråk och de andra har hängt med, som en uttryckte "för att man lyssnar på de äldre".

Kvinnor brukar alltid behöva skämmas för vad korkade män gör för dumma saker.
Men det är ju ett genusproblem och inte ett immigrationsproblem.

Ja, jag är också rätt säker på att det här är väldigt mycket vanligare bland kvinnor. Det jag protesterar mot här är dock är en normalisering av att personer förväntas åka dit och reda upp vad deras landsmän har gjort eller inte gjort. (Ungefär som det som lite då och då dyker upp "varför demonsterar inte muslimer mer mot terrordåd i islams namn - de måste ju visa [någon] att de inte tycker att det är bra!". Som att annars håller alla muslimer med om att terrordåd i islams namn är bra :banghead:)

Det är din tolkning ja.
Den ena kvinnan jobbade ju dock på anläggningen så hon hade inte så mycket val, det var hon från syrien. Den andra kvinnan kom från ett annat land så det var inte hennes landsmän.

Vi får väl se var det tar vägen. Nu känner dom sig lurade igen. De har fått info om att man vanligtvis slussas vidare inom 3 månader, deras talesman uppfattade det som att de skulle få kontrakt på att de skulle få lägenhet inom tre månader. De säger i efterhand att det kanske var dumt att skicka en person på mötet och med facit i hand så var det väl det. Nu har stämningen blivit tråkig igen p.g.a ett missförstånd. Det verkar ju dock vara en liten klunga som söker bråk och de andra har hängt med, som en uttryckte "för att man lyssnar på de äldre".

Det är möjligt att jag blandat ihop ditt inlägg med någon annans eller någon artikel, jag läste det som att andra syrier hade åkt till platsen för att försöka övertala sina landsmän att lägga ner protesterna.

Det bästa är väl om de får lösa det här i lugn och ro nu. Att ett antal medier slänger upp kameror i nyllet på de inblandade i hopp om att kunna få ihop en klickvänligartikel brukar ju inte precis hjälpa...

Det är möjligt att jag blandat ihop ditt inlägg med någon annans eller någon artikel, jag läste det som att andra syrier hade åkt till platsen för att försöka övertala sina landsmän att lägga ner protesterna.

Det bästa är väl om de får lösa det här i lugn och ro nu. Att ett antal medier slänger upp kameror i nyllet på de inblandade i hopp om att kunna få ihop en klickvänligartikel brukar ju inte precis hjälpa...
Ah nej, den enda syriern jag läst om var hon som jobbade på plats.

Nej medierna har inte direkt gjort det bättre. De har nog eldat på en hel del. Kanske tänkte männen att "nu måste de lyssna på våra krav" för att medierna blev inblandade. Ja den som lever får se.

Det bor redan folk där.
Och de vill inte dela med sig av det som de har hyrt.
Det ligger också alldeles för långt ifrån allmänna kommunikationer.

Jag har undersökt saken.
Sedär pengar är intressant i alla fall.
Vi har kollektivtrafik inom gångavstånd, Jag skulle kunna göra ngr 100 000 extra om året i omsättning men, som sagt jag värdesätter andra saker än pengar här i livet . Då skulle jag längre inte kunna träffa de goda vänner jag lärt känna genom åren via jakt o fiske.

Jag tror inte att dessa männen är några flyktingar. Jag tror det är människor som i sitt hemland hört talas om Sverige, hur bra det är, att man får lägenhet och pengar utan att lyfta ett finger osv. Jag tror att de sålt hem och hushåll, flyttat över sina besparingar till sina släktingars konton i Malmö, kastat sina pass och sedan tagit sig hit med hjälp av "flykting kortet" Tyvärr så stämmer ju inte den flotta bilden av Sverige där flyktingar pumpas i hue o röv med pengar, där de får lägenheter precis var de vill, när de vill. BUUHUUU!! Snälla, gör alla i Sverige en tjänst och stick här ifrån och lämna platserna till människor som uppskattar Sveriges hjälp :banghead::wtf::yuck: Jävla pack!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Skötsel av utedass
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka