Det där är dina ord, inte mina. Lägg inte ord i min mun är du snäll.Men det här handlade ju om att du tyckte att det är helt normalt att kvinnor med gråten i halsen försöker få männen att inte göra som de gör, och motiveringen från dig som jag förstår det var att kvinnorna skäms? Brukar du själv skämmas så mycket å andra människors vägnar att du i det närmaste börjar gråta? Varför känner man att man måste ta på sig så stark skam själv?
Nej det är inte normalt att kvinnor ska behöva bli så frustrerade så de gråter i sina försök att diskutera med män. Det är inte direkt normalt att gnälla på kyla för att sen ta av sig till underkläder och rulla runt i snön heller. Kvinnan på filmen grät ju inte för att hon skämdes, hon blev så frustrerad i diskussionen med männen och ja det händer att jag i en het diskussion blir så arg så jag börjar gråta.
Om man tycker att andra beter sig felaktigt och försöker stoppa det så tar man på sig deras skam? Kan det inte bara vara så att de tyckte de här personerna betedde sig förjävligt och ville stoppa det?
Den ena kvinnan jobbade på boendet, kanske tyckte hon det var obehagligt att vistas med mer eller mindre nakna män som rullade runt? Kanske försökte hon lugna situationen och förklara för dom hur det funkar, att det inte är så hemskt, men sen blev frustrerad och ledsen när hon inte fick gehör?
Kanske hade de här personerna reagerat på samma sätt även om varenda svensk ryckt på axlarna. Det vet varken du eller jag. Faktiskt, i de inlägg jag sett på Facebook, så har fler svenskar tagit personerna i försvar än de med utländska namn. Så sluta upp med skam, ta på sig massa skam. Man kan tycka folk beter sig pinsamt och förjävligt utan att gå runt med skam på sina axlar. Jag tycker inte det är alls konstigt att folk försöker lägga sig i och få slut på läget. Det har ju svenskar också gjort.