Skam på torra land...

Hej, @corzette. Ja, eftersom jag just räknade ut att vi bor på 19 kvm per person, så har vi nog fullt ett par år till, tills barnen flyttat hemifrån. Du är så fantastisk rolig i din naiva verklighetsbild. Förmodligen skulle du vilken dag som helst få vara med i en TV-dokumentär
där du skulle få tigga till dig ditt uppehälle och leva som undercover-rom i det svenska samhälle du har en så belevad bild av.

Jag längtar och har popcornen redo. Ring TV.

Bra att du vet att vi har det fullt redan. Kan det bero på den kapacitet man skapar sig genom att ta till sig kunskap, hitta viljan och bestämma hur man vill att samhället ska vara?

MEN då förstår du ju konceptet med FULLT ? När inte ens DU kan ta hand om dem... VEM ska då göra det ... Inte jag och inte du ? Känner du NÅGON som skulle ta emot flyktingar i hemmet ? För jag håller med.. SÅ integreras man absolut snabbast !
Den som är utan synd kan kasta den första stenen... Jag behöver inte kasta stenar, jag STÅR för att jag inte vill ha hit dom... För ska de hit SKA de tas hand om ordentligt .... Och hur du nu än försöker vrida på dina argument så lyckas det ju inte.. För enligt flyktingarna så ljuger ju migrationsverket HELA TIDEN ... Och luras... Hamnar man i skogen vill man inte va kvar... VA SYND... Då behöver det ju inte bli nån bostadsbrist ... Inga ENORMA kostnader för att hyra anläggningar med allt administrativt runt de hela... Och säg inte att vi inte tjänar pengar på de ?

Vill du fortfarande ta emot alla flyktingar ? Jamen stå då för det å ta emot dem hemma hos dej... Jag bor hellre själv än med fel sällskap (då menar jag inte flyktingar utan det gäller ALLA, jag har inte hittat mr perfekt och du tycker säkert att det är för att jag är som jag är... SANT det är det... Och därför lever jag hellre NÖJD med MITT LIV som JAG vill ha det... ) Men du påstår att VI ska ta emot alla... Nej du påstår att DU vill att VI ska ta emot alla... Men Jag är inte VI och DU är inte jag !

Det är ju dock inte 75-åringen som gnäller utan unga friska män. Dessutom går bussen från förläggningen 5 gånger om dagen. Det är om de tiderna inte passar som man måste gå till den andra så jag tror nog att även en 75-åring kan gå på den bussen som går till förläggningen.

Jo, en äldre man som var med på bussen har problem att gå på området vid anläggningen när det är så halt (jag vet ju inte hur det ser ut, men det var en bild på en uppfart typ). Det är väl lite olika anledningar för olika personer, helt enkelt.

Ja hade de valt en dialog från början istället för att klä av sig och rulla runt i snödrivor i bara kalsonger så kanske vi inte haft sån hetsk stämning nu.

Jag tycker också det är bra att andra invandrare försöker medla. Jag tycker dock det är sorgligt att de ska behöva bli så frustrerade så de har gråten i halsen och ber om ursäkt för männens beteende.

Och de hade ju kanske inte behövt ha gråten i halsen om svenska folket skärpt sig, typ.

Jo, en äldre man som var med på bussen har problem att gå på området vid anläggningen när det är så halt (jag vet ju inte hur det ser ut, men det var en bild på en uppfart typ). Det är väl lite olika anledningar för olika personer, helt enkelt.
.

EN person hade problem med halkan ... Resten hade problem med att det var för långt bort, för kallt och att det fanns djur i skogen ... Halkan kan man sanda mot, attityderna är lite värre med...

EN person hade problem med halkan ... Resten hade problem med att det var för långt bort, för kallt och att det fanns djur i skogen ... Halkan kan man sanda mot, attityderna är lite värre med...

Precis som jag skrev alltså, det fanns lite olika anledningar bland de som protesterade (vilket var långt ifrån alla som kom med bussen).

Jag fick det inte till att de "skämdes" över det "svenska folket" jag fick det till att de skämdes över de som protesterade... men tänk så olika vi uppfattar saker...

Så fick du det till ja. Frågan är väl varför de känner att de måste skämmas för andra människors agerande?

Nope bara en realist som är emot att svenska skattebetalares pengar hamnar i fickorna på internationella miljonärer. Jag tycker att svenskar som jobbat ihop dem förtjänar bättre på äldre dagar, eller tycker du att våra pengar ska gå till utlänningar som inte betalar skatt i Sverige?
lite off, men,
Om en vårdplats kostar 1000 spänn i kommunal regi, 800 i privat och de lyfter ut 100 oskattat till Luxenburg så har ju kommunens skattebetalare i alla fall sparat 200 spänn eller?
om vården inte håller måttet så är det ju en sak att kritisera kommunens uppföljning för ;)

Och de hade ju kanske inte behövt ha gråten i halsen om svenska folket skärpt sig, typ.
De hade definitivt inte haft gråten i halsen om de där bråkstakarna lyssnat på deras argument.

MEN då förstår du ju konceptet med FULLT ? När inte ens DU kan ta hand om dem... VEM ska då göra det ... Inte jag och inte du ? Känner du NÅGON som skulle ta emot flyktingar i hemmet ? För jag håller med.. SÅ integreras man absolut snabbast !
Den som är utan synd kan kasta den första stenen... Jag behöver inte kasta stenar, jag STÅR för att jag inte vill ha hit dom... För ska de hit SKA de tas hand om ordentligt .... Och hur du nu än försöker vrida på dina argument så lyckas det ju inte.. För enligt flyktingarna så ljuger ju migrationsverket HELA TIDEN ... Och luras... Hamnar man i skogen vill man inte va kvar... VA SYND... Då behöver det ju inte bli nån bostadsbrist ... Inga ENORMA kostnader för att hyra anläggningar med allt administrativt runt de hela... Och säg inte att vi inte tjänar pengar på de ?

Vill du fortfarande ta emot alla flyktingar ? Jamen stå då för det å ta emot dem hemma hos dej... Jag bor hellre själv än med fel sällskap (då menar jag inte flyktingar utan det gäller ALLA, jag har inte hittat mr perfekt och du tycker säkert att det är för att jag är som jag är... SANT det är det... Och därför lever jag hellre NÖJD med MITT LIV som JAG vill ha det... ) Men du påstår att VI ska ta emot alla... Nej du påstår att DU vill att VI ska ta emot alla... Men Jag är inte VI och DU är inte jag !

Jag kan inte ta emot fler personer i mitt bostadshus.

Jag är med och bygger och finansierar ett samhälle som behöver mängder av medborgare på sikt och som måste ställa upp när människor flyr undan krig och förtryck; även om det kostar pengar och svårigheter i det korta perspektivet.

Det samhället är mycket större än mitt bostadshus.

Om vi hade behövt tacka nej till asylinvandrare för att mitt bostadshus just nu är överbefolkat; så vore det en ganska smärtsam påminnelse om hur långt näsan räckte att tänka med för den superegoist som utfärdade skylten "fullt".

Det var du som började skriva vi.

Så fick du det till ja. Frågan är väl varför de känner att de måste skämmas för andra människors agerande?

JAG vet varför de skämdes men det vet ju uppenbarligen inte du... Så det är ingen fråga... det är en självklarhet att man i en liknande situation gjort samma sak... (SKÄMTS å de som protesterars vägnar, bäst att förtydliga då du uppenbarligen inte ser det ... )

Jag är med och bygger och finansierar ett samhälle som behöver mängder av medborgare på sikt och som måste ställa upp när människor flyr undan krig och förtryck; även om det kostar pengar och svårigheter i det korta perspektivet.

Om vi hade behövt tacka nej till asylinvandrare för att mitt bostadshus just nu är överbefolkat; så vore det en ganska smärtsam påminnelse om hur långt näsan räckte att tänka med för den superegoist som utfärdade skylten "fullt".

Bostadshus? vad jag vet så finns det väl fler hus?
Men du skulle väl öka omsättningen på annan verksamhet. 250:- per sängplats o dygn. löpande under lång tid, det skulle väl smaka fågel ;)

För att det är pinsamt med vuxna män som rullar runt i snöhögar i kalsongerna i något slags protest? Jag hade skämts om ett gäng svenskar rullat runt i snöhögarna som protest för att arbetsförmedlingen kräver att de går söka jobb-kurs om de ska få pengar.. tex.
De har uttryckt att de tycker att de är otacksamma och borde vara glada för den hjälp de fått. Kanske var de tacksamma när de kom hit och fick hjälp och anser att man ska bete sig så?

Jamen du säger ju VI... Som i Sverige = vi... VI kan ta emot massor... Men det kan vi ju inte... Det vet du ju ... DU kan inte ta emot fler, Jag VILL INTE ... Så då kan du sluta säga att DU tycker VI ska ta emot fler... Du får säga att DU tycker DU kan ta emot fler, men prata inte om hela sverige ... tala för dej själv... Och som sagt då har vi etablerat att DU kan inte ta emot fler...

Men du skulle väl öka omsättningen på annan verksamhet. 250:- per sängplats o dygn. löpande under lång tid, det skulle väl smaka fågel ;)

Nej, här finns inte ens kollektivtrafik. Då får du nog köpa bilar ur din stinna kassa åt de som bor här.

Alla människor drivs inte av pengar, hur otroligt det än verkar för många som skriver i den här tråden. Så finns det människor som utan problem välkomnar nya människor in i sitt liv och sina hem bara för nöjet av att lära känna dem. Det är tex många som har inneboende i studentstäder det är ju inte konstigare än att ha en asylsökande än en student boende i sin bostad.

Många familjer tar redan idag emot ensamkommande flyktingbarn i sina hem, vilket inte är konstigare än att ha ett fosterbarn.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka