Skam på torra land...

Blivit lovade lägenheter

"Moaweyh Ramliy, 35, säger att han och de andra personerna på bussen skrivit på kontrakt där Migrationsverket lovar att tillhandahålla lägenheter i Östersund, mot att de avbrutit sin protest.
– Kontraktet säger att Migrationsverket ska flytta oss till lägenheter inom en-tre månader. Jag är väldigt trött just nu och ledsen. Jag har inte sovit på tre nätter. Vi hade velat återvända till Malmö"

Bussockupationen är över.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20100672.ab

Slutet gott!
Allting gott?

Ja finns det lägenheter till alla flyktingar inom tre månader är ju slutet gott. Annars finns risken att ryktet sprids att den som klagar mest får som de vill.

Bitvis faktiskt.
Ingen vann.
Men det ligger ju en poäng i att flyktingar bor så att de lättare kan lära sig Svenska och komma in i samhället för att försörja sig själva.
Så där har de ju rätt.

Jag kommer då fram till att det måste byggas fler lägenheter. Annars kommer inte det upplägget att kunna genomföras.

Just behovet att bygga missas (medvetet?) av våra rikspolitiker.

Och många av lägenheterna har oförskämt hög hyra.
Men det är ju inte ett problem för Migrationsverket.
Sängplatser för asylsökande är ändå oändligt mycket billigare i hyrda lägenheter än på asylboende.
Så det blir billigare ändå.

En stor lägenhet i 3 månader borde då kanske gå att uppbringa om läget inte är förtvivlat.

Men det är ju inte ett problem för Migrationsverket.
Sängplatser för asylsökande är ändå oändligt mycket billigare i hyrda lägenheter än på asylboende.
Så det blir billigare ändå.

En stor lägenhet i 3 månader borde då kanske gå att uppbringa om läget inte är förtvivlat.

Migrationsverket har ju sina lägenheter, oftast via det kommunala bostadsbolaget (som i sig självt är hel cirkus, men det är en annan historia). Det är rådande bostadsbrist i Ösd.

Ja antingen då har ju de nått ett resultat med sina protester och får som de vill och ev att andra också hakar på och kör på samma värs, och då tycker jag det är ok, eller så håller Sverige sin regler och blir tydligare i och med detta, också ok!

Jag tycker inte att dessa individers protester var rättvis mot andra flyktingar som inte kommit hit. De låter mer som bortskämda storstads ungdomar, tex som den man som anmälde sin mamma för fel julklapp.

I övrigt så kan jag inte för mitt liv förstå resonemanget att en sån här händelse skulle gynna SD eller skapa mer rasister. Är det så, så skulle det skett förr eller senare ändå. Alla med insikt kan skilja på rätt och fel, och rätt att protestera det har alla, man behöver inte få sin vilja igenom för det!

Bitvis faktiskt.
Ingen vann.
Men det ligger ju en poäng i att flyktingar bor så att de lättare kan lära sig Svenska och komma in i samhället för att försörja sig själva.
Så där har de ju rätt.
Lära sig svenska kan de ju lika gärna göra på förläggningen eller var som helst, bara att skaffa fram SFI lärare. Det behöver dom ju inte vara i Malmö eller ens i Östersund för att klara.

Håller inte med om allt Gröning skriver men hon har ju helt klart några poänger där...
Men de poängen kommer synas ännu mer snart, när flyktingar kräver mer och mer och går före ensamstående småbarnsföräldrar i bostadsköerna mm... men de tycker säkert det är helt ok för det är klart vi måste hjälpa så många som möjligt hit till Sverige, för vi har ju allt som behövs (ELLER INTE)

För bostadsmarknaden är ju inte alls ett problem i Storstäderna (städer ?) och det är ju dit flyktingarna vill.. De vill tydligen inte undkomma kriget, de vill till en svensk storstad !

Lära sig svenska kan de ju lika gärna göra på förläggningen eller var som helst, bara att skaffa fram SFI lärare.
Så enkelt är det inte.
De behöver träffa svenskar att prata med.
Och det finns ju inte i obygden.

Så jag förstår principen.
Dessutom så är det billigare.

Så enkelt är det inte.
De behöver träffa svenskar att prata med.
Och det finns ju inte i obygden.

Så jag förstår principen.
Dessutom så är det billigare.

Vad är billigare? Lägenheter till alla och envar kan väl aldrig bli billigare än förläggning

Vad är billigare? Lägenheter till alla och envar kan väl aldrig bli billigare än förläggning
De får inte lägenheter till alla och envar.
De kvarteras in så många som möjligt i varje lägenhet och det blir radikalt billigare sängplatser av det.

Det är bara att räkna på det.
Hur många får man in i en 3a?

För bostadsmarknaden är ju inte alls ett problem i Storstäderna (städer ?) och det är ju dit flyktingarna vill.. De vill tydligen inte undkomma kriget, de vill till en svensk storstad !

Har du till exempel förstått vad som händer i Syrien? Snälla, tänk efter innan du uttrycker dig!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka