Därför att jag inte gillar ditt eviga trista tugg.Men varför så otrevlig?
Dina inlägg är som en kliande karbunkel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Därför att jag inte gillar ditt eviga trista tugg.Men varför så otrevlig?
Bitvis faktiskt.Slutet gott!
Allting gott?
Blivit lovade lägenheter
"Moaweyh Ramliy, 35, säger att han och de andra personerna på bussen skrivit på kontrakt där Migrationsverket lovar att tillhandahålla lägenheter i Östersund, mot att de avbrutit sin protest.
– Kontraktet säger att Migrationsverket ska flytta oss till lägenheter inom en-tre månader. Jag är väldigt trött just nu och ledsen. Jag har inte sovit på tre nätter. Vi hade velat återvända till Malmö"
Bussockupationen är över.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20100672.ab
Slutet gott!
Allting gott?
Bitvis faktiskt.
Ingen vann.
Men det ligger ju en poäng i att flyktingar bor så att de lättare kan lära sig Svenska och komma in i samhället för att försörja sig själva.
Så där har de ju rätt.
Jag tror att et är litet lättare i Östersund faktiskt.Jag kommer då fram till att det måste byggas fler lägenheter.
Det kryllar inte av lediga hyreslägenheter i Ösd. Och många av lägenheterna har oförskämt hög hyra. Det är en universitetsstad och bostadssituationen ser ut därefter.Jag tror att et är litet lättare i Östersund faktiskt.
Men någon därifrån kan kanske berätta om bostadssituationen?
Ja och det är tyvärr den bit av slutet som inte är gott.Annars finns risken att ryktet sprids att den som klagar mest får som de vill.
Men det är ju inte ett problem för Migrationsverket.Och många av lägenheterna har oförskämt hög hyra.
Men det är ju inte ett problem för Migrationsverket.
Sängplatser för asylsökande är ändå oändligt mycket billigare i hyrda lägenheter än på asylboende.
Så det blir billigare ändå.
En stor lägenhet i 3 månader borde då kanske gå att uppbringa om läget inte är förtvivlat.
Lära sig svenska kan de ju lika gärna göra på förläggningen eller var som helst, bara att skaffa fram SFI lärare. Det behöver dom ju inte vara i Malmö eller ens i Östersund för att klara.Bitvis faktiskt.
Ingen vann.
Men det ligger ju en poäng i att flyktingar bor så att de lättare kan lära sig Svenska och komma in i samhället för att försörja sig själva.
Så där har de ju rätt.
Så enkelt är det inte.Lära sig svenska kan de ju lika gärna göra på förläggningen eller var som helst, bara att skaffa fram SFI lärare.
För bostadsmarknaden är ju inte alls ett problem i Storstäderna (städer ?) och det är ju dit flyktingarna vill.. De vill tydligen inte undkomma kriget, de vill till en svensk storstad !
Så enkelt är det inte.
De behöver träffa svenskar att prata med.
Och det finns ju inte i obygden.
Så jag förstår principen.
Dessutom så är det billigare.
Aha.Migrationsverket har ju sina lägenheter,
De får inte lägenheter till alla och envar.Vad är billigare? Lägenheter till alla och envar kan väl aldrig bli billigare än förläggning
För bostadsmarknaden är ju inte alls ett problem i Storstäderna (städer ?) och det är ju dit flyktingarna vill.. De vill tydligen inte undkomma kriget, de vill till en svensk storstad !