Skam på torra land...

SD har visat sitt rätta jag nu så det blev annorlunda i och med det.

"Samer, kurder och judar kan få leva i Sverige – men de är inte svenskar, enligt SD:s partisekreterare Björn Söder."
Källa: http://www.dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/

Nu så kan vi vara säkra.
Läs gärna hela intervjun.
Var det det här du menade?
"-Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet. Men gör de inte det behöver inte det vara ett problem. Man måste skilja på medborgarskap och nationstillhörighet. De kan fortfarande vara svenska medborgare och leva i Sverige"

Var det det här du menade?
Vi kan fortsätta med Söders försök till försvarstal där bl.a. detta står att läsa.

"
Vi vill ha en återgång till en gemensamhetsskapande assimilationspolitik liknande den som rådde i landet fram till år 1975, där målsättningen är att invandrare skall ta seden dit de kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att istället bli en del av den svenska nationen."

Källa http://sdkuriren.se/med-anledning-av-pastaenden-i-medier-kring-judar-och-samer/

Vi kan fortsätta med Söders försök till försvarstal där bl.a. detta står att läsa.

"
Vi vill ha en återgång till en gemensamhetsskapande assimilationspolitik liknande den som rådde i landet fram till år 1975, där målsättningen är att invandrare skall ta seden dit de kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att istället bli en del av den svenska nationen."

Källa http://sdkuriren.se/med-anledning-av-pastaenden-i-medier-kring-judar-och-samer/
och det är rasistiskt? menar du

Ja det var därför som lagarna ändrades.

Att assimilera, d.v.s. säga att du skall bli som jag, är rasistiskt.
Personligen är jag för en integration. Men jag vet inte om en assimilation kan betecknas som rasistisk.
Den kan ju gälla traditioner , religioner . Men etnisk bakgrund (ras) kan ju knappast ändras oavsett hur mycket man assimilerar sig in i samhället.

Att kräva assimilation istället för integrering är däremot trångsynt och främlingsfientligt.

Det är långtifrån säkert nu när PK-media har fått nys om detta så lär det nog lösas på skattebetalarnas bekostnad.
Det är bara Svenskar som inte får rätt mot myndigheterna.

Helt rätt att det ska lösa sig på MINA skattepengar! Har Migrationsverket (vars löner också bekostas av mina skattepengar) klantat sig så fult att de vilselett en hel busslast med folk, ja då får de banne mig stå för sitt misstag.

Leverera folket tillbaks till Malmö och våga ge klar och tydlig info. Konflikträdslan leder i vissa fall bara till grövre konflikter.

Jag funderar på det här
– Ni måste berätta om situationen i Sverige för de som flyr hit, säger en äldre man som flytt från Irak.
(Citat från SR Jämtland)
Vem är det som ska berätta vad för vem? Och hur ska det gå till?

Jag tror att många av de flyktingar som är etablerade här gör precis som svenskar som emigrerade till Amerika gjorde på 1800-talet, dvs de sprider en bild i hemlandet av hur bra de har lyckats, för att det är så viktigt att få uppleva sig som framgångsrik. Dom gör det bra lite bättre än det är och sen utelämnar de det jobbiga.

Sen finns det väl dessutom ett antal flyktingsmugglare som skarvar friskt för att värva kunder.

Med tanke på hur svårt vi svenskar har att enas om hur det fungerar för flyktingar i Sverige (det är bara att läsa den här tråden) så är det kanske inte så konstigt att de i Irak osv har en massa felföreställningar.

Jag funderar på det här
– Ni måste berätta om situationen i Sverige för de som flyr hit, säger en äldre man som flytt från Irak.
(Citat från SR Jämtland)
Ja det där har jag också funderat en del på.
Och det är det uttalandet som gör att just de där männen känns som lurade charterturister.
Någon har sålt en resa som de inte är nöjda med.
Men denna någon är inte Migrationsverket.

Ja det var därför som lagarna ändrades.

Att assimilera, d.v.s. säga att du skall bli som jag, är rasistiskt.

Vilka lagar? För övrigt är det runt 80% varje år när Mångfaldsbarometern görs som instämmer med att invandrare har en skyldighet att anpassa sig till vår kultur. Är alla dessa rasister?

Helt rätt att det ska lösa sig på MINA skattepengar! Har Migrationsverket (vars löner också bekostas av mina skattepengar) klantat sig så fult att de vilselett en hel busslast med folk, ja då får de banne mig stå för sitt misstag.

Leverera folket tillbaks till Malmö och våga ge klar och tydlig info. Konflikträdslan leder i vissa fall bara till grövre konflikter.

På vilket sätt har Migrationsverket klantat sig fult och vilselett dem? Har du källor som säger att det rör sig om annat än missförstånd eller feltolkningar?

Jag har full förståelse att man som flykting de första dagarna i en ny världsdel kan både missa och misstolka mängder med information. Kanske beror det på att Migrationsverket inte har informerat tillräckligt.

Men det är ju något helt annat än att fult vilseleda någon. Och varför det skulle ge flyktingarna rätt att åka tillbaka till Malmö (och återigen få information om att de ska flyttas till Östersund då eller?) begriper jag inte.

vet dom ens vart dom ska vända sig för att ta reda på en sådan sak?
De pratar bevisligen utmärkt engelska och har inga problem med att kommunicera.
De kan därför utan vidare fråga någon.
Journalister har varit där, Migrationsverket har varit där och Polisen har varit där.
De svarar nog alla gärna på dessa frågor.

Jag funderar på det här
(Citat från SR Jämtland)
.
Det är ju synd att de inte fortsatte fråga där.
- Vad hade han förväntat sig?
- Vad grundade han sina förväntningar på?
- Vem har sagt vad om Sverige till honom?

Är det smugglarna? Har han släkt här som sagt nåt annat? Kanske kom de hit när systemet fungerade bättre? Kanske har han släkt i annat land i Europa där ryktet går om att Sverige är bättre minsann?

Nu har de tydligen gått med på att flytta in, men max 3 månader.
Det där få de ju lösa själva i sådana fall.
Så det är ju t.o.m. lätt att säga att de inte behöver bo där alls.
För så är det ju faktiskt.
Men det är bra att de har släppt loss bussen.

Blivit lovade lägenheter

"Moaweyh Ramliy, 35, säger att han och de andra personerna på bussen skrivit på kontrakt där Migrationsverket lovar att tillhandahålla lägenheter i Östersund, mot att de avbrutit sin protest.
– Kontraktet säger att Migrationsverket ska flytta oss till lägenheter inom en-tre månader. Jag är väldigt trött just nu och ledsen. Jag har inte sovit på tre nätter. Vi hade velat återvända till Malmö"

Bussockupationen är över.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20100672.ab

Slutet gott!
Allting gott?

De som Björn Söder vill återinföra.
Läs åtminstone vad saken handlar om innan du drar igång ditt rasistiska tugg.

Men varför så otrevlig? Jag har läst vad det handlar om och det var en uppriktig fråga. Jag har ingen koll på lagar som berörde assimilation innan 1975.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka