Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag pratade med min kusin den dan (hon jobbar i Töreboda). Och om jag inte minns helt galet, var det kallare där än här. Nja, jag hoppas väl att bussbolaget ska fått tillbaks sin buss innan dess. Ska fortsätta va milt ett tag tydligenJaja,ligger dom under bussen tillräckligt länge så kommer nog vintern tillbaka åtminstone uppe i norr. Här hade vi -19 häromdagen och höll på att frysa ihjäl.
Dom slipper ju tom stormen svea som just dundrat in över oss här i väst.
Och jag bor strax utanför Töreboda. Just nu har vi +8 och håller i både hatten och hustaketJo, jag pratade med min kusin den dan (hon jobbar i Töreboda). Och om jag inte minns helt galet, var det kallare där än här. Nja, jag hoppas väl att bussbolaget ska fått tillbaks sin buss innan dess. Ska fortsätta va milt ett tag tydligen
Jag hoppas att främlingsfientlighet och rasism aldrig normaliseras i Sverige som det gjort i Danmark.
Menar du att det är
främlingsfientligt och
rasistiskt att så fort som
möjligt få asylsökande/
invandrare att börja jobba
och kunna försörja sig
själva?
Varför halmar du? Det som skett i Danmark har absolut inte med någon arbetslinje eller hjälp till invandrare att komma i arbete att göra. Läs på.
13% det är många fler kanske 40 % på sin höjd har på fötterna vad det gäller deras åsikter, resten flyter bara med.Va?
Jag tror du läste in ett syftningsfel som inte finns där.
Jag menar att medial uppmärksamhet där flyktingar säger att Norrland/glesbygd är obeboeligt är negativt på det viset att det kan tippa vågen för någon som överväger att rösta SD.
13% av Sverige är ju bevisligen inte särskilt bra på att ta ansvar för sin egen kunskapsinhämtning.
Men då så.Det är väl landstinget som bjuder på detta, det gäller länets alla boende inte enbart asylsökande !
Alla lagbrott är inte polissak - det här är ett sådant.Enligt polisen har de ju inte brutit några lagar? Enligt ÖP.
13% har röstat på rasister och det är hård fakta.Nä 13 % är ju rasister enligt Buke... Vem är det som inte kan göra kunskapshämtning ?
Nej det vore synd om de kringboende faktiskt.jag rekommenderar ett tältläger i Humlegården.
det är samma mekanism som utlöses när en politiker blir påkommen med skattefusk. harm o besvikelse blandas samman i en mix som nästan framkallar lynchstämning. här handlar det om människor som bor, äter o lever på vår bekostnad och så har de mage att kräva att få bestämma var de ska bo, nu jävlar!!!Ja, att en incident med 30 personer i en buss kan få svenska folket att bli "invandrarfientliga" är faktiskt förvånande, men allra mest skrämmande.
Jag tror att det är någon som har lurat dem i andra änden och tagit betalt för det.Kanske deras agerande beror på okunskap?
? 13% i vilket val då?13% har röstat på rasister och det är hård fakta.
SD har visat sitt rätta jag nu så det blev annorlunda i och med det.inte i senaste riksdagsvalet i alla fall. eftersom flertalet initierade o sakkunniga bedömare inte bedömer SD som fascistiskt eller rasistiskt.
Folk borde vara jag då för jag var den som ställde frågan hur de anmäler sig som asylansökande.Ingen idé att fortsätta, som att diskutera med väggar här. Folk utgår från info från en kvällsblaska utan att ens veta hur mottagande går till.
Bättre ni lever i en värld ni själva känner er trygga i.