Skam på torra land...

Och Grytan ligger inte så speciellt långt från Ösd heller. Undrar vad de sagt om de hamnat i Bräcke eller Kaxås? Det är betydligt bättre kommunikationer från Grytan till stan än från Bräcke och Kaxås till stan.

Jaja,ligger dom under bussen tillräckligt länge så kommer nog vintern tillbaka åtminstone uppe i norr. Här hade vi -19 häromdagen och höll på att frysa ihjäl.
Dom slipper ju tom stormen svea som just dundrat in över oss här i väst.:nailbiting:
Jo, jag pratade med min kusin den dan (hon jobbar i Töreboda). Och om jag inte minns helt galet, var det kallare där än här. Nja, jag hoppas väl att bussbolaget ska fått tillbaks sin buss innan dess. Ska fortsätta va milt ett tag tydligen

Jo, jag pratade med min kusin den dan (hon jobbar i Töreboda). Och om jag inte minns helt galet, var det kallare där än här. Nja, jag hoppas väl att bussbolaget ska fått tillbaks sin buss innan dess. Ska fortsätta va milt ett tag tydligen
Och jag bor strax utanför Töreboda. Just nu har vi +8 och håller i både hatten och hustaket:D

Menar du att det är
främlingsfientligt och
rasistiskt att så fort som
möjligt få asylsökande/
invandrare att börja jobba
och kunna försörja sig
själva?

Varför halmar du? Det som skett i Danmark har absolut inte med någon arbetslinje eller hjälp till invandrare att komma i arbete att göra. Läs på.

Va?
Jag tror du läste in ett syftningsfel som inte finns där.

Jag menar att medial uppmärksamhet där flyktingar säger att Norrland/glesbygd är obeboeligt är negativt på det viset att det kan tippa vågen för någon som överväger att rösta SD.

13% av Sverige är ju bevisligen inte särskilt bra på att ta ansvar för sin egen kunskapsinhämtning.
13% det är många fler kanske 40 % på sin höjd har på fötterna vad det gäller deras åsikter, resten flyter bara med.

Ingen idé att fortsätta, som att diskutera med väggar här. Folk utgår från info från en kvällsblaska utan att ens veta hur mottagande går till.
Bättre ni lever i en värld ni själva känner er trygga i.

Enligt polisen har de ju inte brutit några lagar? Enligt ÖP.
Alla lagbrott är inte polissak - det här är ett sådant.
Man måste gå via Kronofogden och få ett föreläggande om avhysning för att Polisen skall kunna agera.
Det kan gå fort om det är bråttom eller ta någon vecka om det inte anses akut.

Jämför avhysningar av de så kallade asfaltläggarna från olika platser där de slagit läger.

Men hur mycket vet flyktingar verkligen om Sverige innan dom kommer? Jag vet inte vad dom har för kunskaper om oss, men dom kanske inte har någon aning om att det är minusgrader och att det finns varg mm i skogen? Dom kanske inte vet att det faktiskt är minusgrader i Malmö också på vintern.

Sen har jag svårt att tro att man som flykting kollar upp med polisen om det är olagligt att ockupera en buss när man kommer fram till ett ställe man inte var beredd på, vet dom ens vart dom ska vända sig för att ta reda på en sådan sak?

Kanske deras agerande beror på okunskap?

Ja, att en incident med 30 personer i en buss kan få svenska folket att bli "invandrarfientliga" är faktiskt förvånande, men allra mest skrämmande.
det är samma mekanism som utlöses när en politiker blir påkommen med skattefusk. harm o besvikelse blandas samman i en mix som nästan framkallar lynchstämning. här handlar det om människor som bor, äter o lever på vår bekostnad och så har de mage att kräva att få bestämma var de ska bo, nu jävlar!!!

13% har röstat på rasister och det är hård fakta.
? 13% i vilket val då?
inte i senaste riksdagsvalet i alla fall. eftersom flertalet initierade o sakkunniga bedömare inte bedömer SD som fascistiskt eller rasistiskt.

Dessutom tror jag att betydligt fler än 13% har rasistiska åsikter.....

inte i senaste riksdagsvalet i alla fall. eftersom flertalet initierade o sakkunniga bedömare inte bedömer SD som fascistiskt eller rasistiskt.
SD har visat sitt rätta jag nu så det blev annorlunda i och med det.

"Samer, kurder och judar kan få leva i Sverige – men de är inte svenskar, enligt SD:s partisekreterare Björn Söder."
Källa: http://www.dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/

Nu så kan vi vara säkra.
Läs gärna hela intervjun.

Ingen idé att fortsätta, som att diskutera med väggar här. Folk utgår från info från en kvällsblaska utan att ens veta hur mottagande går till.
Bättre ni lever i en värld ni själva känner er trygga i.
Folk borde vara jag då för jag var den som ställde frågan hur de anmäler sig som asylansökande.
Däremot kan jag fortfarande få tycka att man måste sätta ner foten .
Visst kör tillbaka dem till Malmö och låt dem klara sig på egen hand.
De ka n ju tydligen kommunicera bättre än många andra flyktingar som kommer hit.
Det har inget att göra med min politiska åsikt eller nåt annat utan enbart på det agerande de nu sysslar med. De verkar ju inte ha problem att ta reda på info på egen hand så.

Jag träffade Azim igår.
Han var förtvivlad över situationen som uppstått.
Han sa att det är några få som triggar upp stämningen, och så blir alla osäkra, och hänger på , för att de inte vet, inte förstår vad som sker.
och precis så verkar det ju ha varit, när de väl fick fram någon som kunde förklara och klarlägga vad som kommer att ske även i framtiden, ja då stannade ju en del kvar . och vissa fortsatte att protestera. Kan ju vara den lilla kicken som triggade upp allt från början kanske?

Ja just det, glömde säga det.
Azim är en syriansk kille på snart 30 år.
Han har varit i Sverige i lite över ½ år nu.
Han pratar helt förstående svenska nu, men är jätteduktig även på engelska.
Han har egen lägenhet.
Han har egen bil.
Och han försörjer sig själv , har jobb som kock .

Han är ett av bevisen att det går, tack vare att han har viljan, och folk runt omkring gav honom chansen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka