Skam på torra land...

Jag skulle snarare gissa på att det har att göra med att man känner sig lurad.

Åk för fasen hem då. Jag är säker på att det skulle kunna ordnas, eller sök asyl i ett varmare land, valet är deras.
Men vill dom stanna här och få allt det vårt samhälle erbjuder asylsökanden så kan dom säkert stanna i en förläggning i nio månader. Jag stannade i förläggning i 1 ½ år när jag gjorde lumpen och inte fan hjälpte det mig att klaga.

Möjligheten att själv skaffa bostad i den stad man vill, är vad pengar har med saken att göra.

Men ciggrn blev dom la bjudna på av SR-reportern?
När man är flykting har man ju inte medborgarskap, kanske inga personuppgifter eller liknande som man måste ha för att få hyra eller köpa en bostad i Sverige. Har man vänner i sverige kan man ju bo hos dom tills dess att man fått uppbehållstillstånd och personuppgifter. Att man bor på ett flyktingboende styrs ju av ganska mycket mer saker än bara pengar.

Och så finns det folk som undrar varför det finns invandrar fientlighet här i landet.

Vi som tog av oss våra rosa solglasögon insåg ju att det skulle bli såhär med den "öppna era plånböcker" och " jag flög över Sverige och det var tomt" snacket Reinfeldt drog igång. Nu kanske ni som inte gjorde det börjar förstå välfärdsturismens baksida.
Där det finns plats vill dom inte bo. Skrämmande.

Jag känner att det hela börjar komma lite väl långt från ursprungsfrågan. Det blir lite konstig diskussion då. Så jag gör ett försök att sammanfatta vad jag tycker.

Jag tycker att alla har rätt att protestera. Oavsett om de skall vara tacksamma eller inte. Man har alltid en rätt att protestera. Demokratin gäller alltid. Inte bara när man inte behöver vara tacksam.

Jag förstår också varför man ibland känner sig tvingad att utföra sina protester på ett inte helt korrekt sätt bara man inte skadar någon eller förstör något.

Och nej i det här fallet tycker jag inte det räknas som förstörelse för att man vägrade lämna bussen.

Det förekommer också krav på presenter och det är riktigt rysligt: man kan aldrig kräva att få något som kallas present.
Vill dom inte bo där det finns plats går det utmärkt att flytta någon annanstans, mycket enkelt, även till Malmö.
Men VI skattebetalare ska inte betala för det, eller hur? Och Bergkvarabuss har en buss värd 1.5 miljon de inte kan utnyttja för att lyxturisterna klagar på hotellet de fick gratis. Nästa steg är väl att klaga på maten dom inte vill äta heller.
Skamligt och detta sätter ju full fokus på Migrationsverket och de öppna gränserna.
Fy fy fy.

Senast ändrad:
Vad har pengar med saken att göra?
Pengar har med saken att göra att det fanns en föreställning hos en annan medlem att flyktingar från Syrien inte kommer med direktflyg. Varmed jag svarade att av de jag jobbat med de senaste åren har samtliga gjort det, eller via Istanbul då, men med flyg. Inte gömda under en lastbil, i en baklucka och allt vad det nu finns för "romantiserade" föreställningar.

Man kan nästan tro att detta är någon SD-kampanj som de kokat ihop för att få fler väljare ...

Det är trist att män som fotar med sina Iphones och rullar runt nakna i snön tar upp platser för riktiga asylsökande i nöd. Det är trist att de spelar SD i händerna. Det är trist med otacksamma människor. Jag önskar dem en hembiljett så kan vi ta in några som behöver det mer.

Ja, det är trist. Trist om folk börjar tro att flyktingar som grupp är så här. Det är de inte. Jag är säker på att när jag pratar med "mina" flyktingar från Syrien efter ledigheten kommer de skämmas för hur dessa karlar beter sig.

Pengar har med saken att göra att det fanns en föreställning hos en annan medlem att flyktingar från Syrien inte kommer med direktflyg. Varmed jag svarade att av de jag jobbat med de senaste åren har samtliga gjort det, eller via Istanbul då, men med flyg. Inte gömda under en lastbil, i en baklucka och allt vad det nu finns för "romantiserade" föreställningar.
Hur tog de sig till Istanbull då?

Tja nu är dom här och beter sig som kossor. Frågan är vad gör ni åt det? Ni som förespråkar fri invandring?
Normalt brukar jag på buke bli beskylld för att vara rasist. Och nu att jag vill ha fri invandring. Spännande! :) Inget är sant dock. Men det är spännande att skrift kan tolkas så att jag går mellan ytterligheterna.

En kan konstatera att det tydligen är många som ALDRIG någonsin har agerat lite förhastat och med perspektiv på saken, lite irrationellt. Sådär så en tänker i efterhand "jag kanske inte skulle ha sagt och gjort sådär". Kanske i en situation i affekt, kanske i en stor besvikelse, kanske på grund av att en just förlorat sitt hem, sin familj eller sina drömmar om framtiden. Eller nåt annat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka