Jag tror inte egentligen att det är någon i den här tråden som inte har förståelse för flyktingars situation, de flesta är, vad jag vet, inte inbitna sdröstare här...
Men vi kan ju konstatera att Malmö kan inte ta emot alla flyktingar, det är pissvårt att få boende i storstadsregionerna, varför ska staten stå för det när de inte ens kan se till att det finns boende för till exempel studenter etcetera? Det måste ju även de här männen inse.
Sedan är det ju faktiskt så, att Sverige är nog det bästa landet i EU att komma till om man är flykting, även om mycket kan bli bättre som det förhoppningsvis jobbas på, och det vet de flesta flyktingar, åtminstone de jag träffat i olika länder och även i Sverige. Här får du pengar under din asyltid, du får möjlighet att lära dig språket och även annan utbildning, dina barn får (ska) gå i förskola/skola etc, det existerar inte i alla länder, ens i Europa.
Jag säger inget om att de protesterar som sagt, det tycker jag tillhör mänskliga rättigheterna. Men det jag funderar på är varför inte polisen kan ta bort dem från bussen eftersom det då är olagligt? Och om det krävs kronofogde för handräckning, varför är inte det gjort idag, och varför ska det behövas om det är så solklart att det begås brott, då borde ju polisen kunna gå in?