Skam på torra land...

Hur många "incidenter" kommer inte till våran kännedom? Jag har svårt att tro att med 81.300 asylsökande 2014 att detta är en isolerad händelse.

Eftersom du har en konspiratorisk inställning i denna fråga är det ju mer eller mindre omöjligt att lägga fram fakta som du godtar, det ligger liksom i sakens natur. Men då passar ju SD och Avpixlat bra, eftersom fakta inte är så viktigt där.

Jag blir skitarg! Så jävla gnällspikiga, det finns folk som sover i bilar och tält och inte får nån hjälp alls (tiggarna)! Det här är Sverige, ett land som till större delen är glesbygd och snöiga vintrar och vi har des, psutom bostadsbrist.

Dom gör bort sig och varvar SD-röster.

Och när ska väljare börja ta ansvar för sin egen kunskapsinhämtning och analys? Det är INTE dessa 30 personers fel om fler röstar på SD, det är helt och hållet något som de väljarna får ta ansvar för. Och att rösta på SD pga detta för att man tycker synd om tiggarna är ju helt befängt! SD har inga ambitioner att hjälpa tiggarna

Och när ska väljare börja ta ansvar för sin egen kunskapsinhämtning och analys? Det är INTE dessa 30 personers fel om fler röstar på SD, det är helt och hållet något som de väljarna får ta ansvar för. Och att rösta på SD pga detta för att man tycker synd om tiggarna är ju helt befängt! SD har inga ambitioner att hjälpa tiggarna

Va?
Jag tror du läste in ett syftningsfel som inte finns där.

Jag menar att medial uppmärksamhet där flyktingar säger att Norrland/glesbygd är obeboeligt är negativt på det viset att det kan tippa vågen för någon som överväger att rösta SD.

13% av Sverige är ju bevisligen inte särskilt bra på att ta ansvar för sin egen kunskapsinhämtning.

13% av Sverige är ju bevisligen inte särskilt bra på att ta ansvar för sin egen kunskapsinhämtning.

Exakt, men jag tycker att du skjuter åt fel håll. Det är ju dessa personers analysförmåga och attityder som behöver förändras då. Personerna i bussen har ansvar för sina egna handlingar, inget annat. Och definitivt inte för vare sig SD:s politik eller vilka som röstar på dem.

Eftersom du har en konspiratorisk inställning i denna fråga är det ju mer eller mindre omöjligt att lägga fram fakta som du godtar, det ligger liksom i sakens natur. Men då passar ju SD och Avpixlat bra, eftersom fakta inte är så viktigt där.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20100017.ab
Verkar som om i alla fall någon har sett ljuset och det är ju dessvärre inte här.
Shit det var ju inte avpixlat, ber så mycket om ursäkt.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/4224997.svd
Troligen ungefär när Sverige gör som Danmark.

Ett fristående inhopp. Jag antar att dom inte kænde till Østersund sedan tidigare. Om man åker buss från Sundsvall och via Ånge till Østersund så ser man næstan bara skog, små samhællen och byar och ænnu mera skog... Dom kanske trodde dom skulle bo osiviliserat, eller inte vet jag...

Tja, du kan ju tycka det du. Eftersom jag inte vill landa i samma inställning till mina medmänniskor som du, så inhämtar jag min inspiration från andra faktiskt.

Gör så. Det vore underbart att som du leva i La la land och inte behöva bry sig om kostnader och sånt ovidkommande och trivialt.

Ett fristående inhopp. Jag antar att dom inte kænde till Østersund sedan tidigare. Om man åker buss från Sundsvall och via Ånge till Østersund så ser man næstan bara skog, små samhællen och byar och ænnu mera skog... Dom kanske trodde dom skulle bo osiviliserat, eller inte vet jag...

Är man asylsökande flykting får man nog finna sig i att bo var fan som helst där inte flygattackerna, bomberna eller skott från en AK-47 väcker en på nätterna. Åtminstone skulle jag det. Lyxflyktingarna här som är välfärdsturister vill såklart bo nära Stureplan, jag rekommenderar ett tältläger i Humlegården.

Senast ändrad:
Oj vad det går här! Ni ser ju snart till att även denna tråden låses! ;)

Hade jag själv personligen fått bestämma över situationen hade jag fått polis att föra bort männen från bussen och sett till att föraren kunnat köra därifrån och så meddelat männen om deras sängplatser och allt annat bra och veta för dem och så hade jag gått så hade de fått stå där bäst de ville. Det finns ingen annan lösning.

I övrigt tror jag det är flyktingarna som faktiskt har missförstått informationen de fick. Det är lätt hänt, speciellt på ett språk som tex engelska om det är det språkets som använts. Missförstånd kan ju ske ganska lätt ibland, så jag skulle inte vara så himla snabb med att säga att någon av dem ljuger.

Oavsett vad som hänt så tror jag att det finns gott om flyktingar som är tacksamma för det de får här och som nu faktiskt skakar på huvudet åt dem precis som en del av oss gör.

I övrigt finns det var i Skåne nuförtiden så där är de inte heller säkra...

Jag såg just på tv4 nyheterna att några var riktiga flyktingar och bestämt sig för att finna sig i sitt öde,några hade tydligen tillräckligt med pengar för att bosätta sig någon annanstans och resten skulle ligga UNDER bussen :confused:
Snacka om att just dom har tur att det inte är vanligt norrländskt väder för då hade dom nog varit väldigt tacksamma för värmen i en militäranläggning .
Eller isglassar i morgon.
Näe, med tanke på droppandet från taket just nu så är knappast jämtländsk vinterväder. Plusgrader i januari?!! Undrar vad de gjort om de anlänt förra veckan, då det var vinter med tillhörande -28 grader?

Jaja,ligger dom under bussen tillräckligt länge så kommer nog vintern tillbaka åtminstone uppe i norr. Här hade vi -19 häromdagen och höll på att frysa ihjäl.
Dom slipper ju tom stormen svea som just dundrat in över oss här i väst.:nailbiting:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka