E
Elwis_86
Vad ska man göra med en skällig hund? Han är 10 månader, så fort man är ute o går och möter människor eller andra djur så blir han galen och skäller helt otroligt.
Vad ska man göra?
Vad ska man göra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Elwis_86 skrev:Vad ska man göra med en skällig hund? Han är 10 månader, så fort man är ute o går och möter människor eller andra djur så blir han galen och skäller helt otroligt.
Vad ska man göra?
Elwis_86 skrev:Men han reser ragg och skäller som om han skulle kunna ha ihjäl den andra. Men sen när han väl kommer närmare så blir han jätte rädd. Så han tror att han är jätte tuff när han är hur osäker som helst.
Vi har provat att fånga hans uppmärksamhet, men det går inte. Han är hopplös. Man får ingen kontakt med honom vad man än säger.
Elwis_86 skrev:Okej, jag vi har försökt. Men så fort vi går i nån stad med mkt folk så skäller han åt allt o alla, han verkligen laddar. Och drar i kopplet hela tiden. Man tycker det är så pinsamt. Sen när han träffar andra hundar skakar han av osäkerhet.
Elwis_86 skrev:Okej, jag vi har försökt. Men så fort vi går i nån stad med mkt folk så skäller han åt allt o alla, han verkligen laddar. Och drar i kopplet hela tiden. Man tycker det är så pinsamt. Sen när han träffar andra hundar skakar han av osäkerhet.
Elwis_86 skrev:Ja, vi funderar starkt på det. Han kommer säkert bli en jätte bra hund när han blir lite äldre. Han är ju i "tonåren" nu. Men som sagt, det blir nog mkt träning.
Elwis_86 skrev:Ja, det tror jag med. Vi får försöka med det.
Nej, tyvärr det är iaf en svart Dvärg schnauzer.
Elwis_86 skrev:Gud så söt!
Ja, han är så mysig annars. Han är en som vill göra nått hela tiden. Han vill aktiveras mkt.
Elwis_86 skrev:Joda, han är avslappnad också. Men han är på hugget hela tiden. Men det är väl mest att han fortfarande är ung.
Han skulle nog tycka om Agility mycket.
Elwis_86 skrev:Ja, precis. Vi får försöka, han bir ju trots allt äldre.
Men vi får se vad som händer.