skäller vid lek

wtf

Trådstartare
har en liten fundering..

min hund (omplacering) låter verkligen hemskt när man leker med honom, eller ja, när man trissar upp honom eller om han leker med andra hundar. enligt första ägaren som haft honom längst (han har haft nåt/några kortvariga hem till) så har han aldrig varit sån förut.

han låter rent av förbannad när han leker med andra hundar :crazy: lite pinsamt när han träffar en ny kompis..

har försökt säga åt honom att vara tyst, men det är lönlöst eftersom han inte hör vad matte säger :smirk:

hur skulle ni göra?

Sv: skäller vid lek

Ett hett tips är att låta bli att trissa upp hunden, aktivera honom istället för att leka med honom. Lätt hänt att du skapar en hund med konstant hög stressnivå annars.

Bollar och kasta pinne är exempel på "dåliga" lekar.

jo, jag har inget behov av att kasta pinnar. fast det beror ju helt på situationen, jag kan kasta frisbee med honom utan att han blir skällig.

men jag vill att han ska kunna leka med andra hundar eftersom mamma har en hund som är hans "bästis"...
dom har väl börjat lugna ner sig nu, men fortfarande finns det tillfällen då han låter som en glad mördarmaskin :p kroppsspråket är glatt men han låter fördjävligt :crazy:

Håller nog med Jeeves, du får nog välja.

Ingen lek med kompisen om det innebär att din hund skruvar upp sig så. Eller att du inte bryr dig så mycket om "den glada mördarmaskien"

Min spaniel är väldigt verbal av sig då han leker med andra hundar. Så har han varit sedan valpstatiet.

Att göra något åt det har jag aldrig funderat över. Det är ju den han är. Och han leker lika bra med andra hundar fastän det låter som att han skulle vilja ha ihjäl dem ibland.

Nu har ju inte jag hört hur din hund låter. Men en av mina hundar låter ärligt talat helt vansinnig när han leker. Skäller inte så jätte mkt men morrar och piper och lägger in skall. (Å nu menar jag inte vanligt morrande som är "vanligt" när hundar leker utan de låter ungefär som att han är en mördarmaskin). Eftersom jag vet att han inte är arg så får han väl för all del leka så helt enkelt. Men låter inte honom leka med hundar han inte känner ( av många skäl) . Hundarna han känner bryr ju sig inte om att han låter som att han tänker döda allt i sin närhet och när han låter mkt när han busar med människor så gäller samma där, dem som leker med honom.. känner honom.

Sen är det ju en annan sak om din hund blir uppstressad, det är väl mest det jag skulle kolla på. Blir den stressad så håller jag med några andra som redan svarat att man nog får hålla sig till lite lugnare lekar. Kanske blir det bättre när du känner den helt? (tänkte eftersom de var en omplacering kanske ni inte känner varandra 100 än och då är de kanske svårt att avläsa alla situationer).. I vilket fall som helst, lycka till!

har haft honom i snart 1 år, så nog känner vi varandra :)
vi hade väldiga kommunikationsproblem första månaderna, bland annat var jag tvungen att byta ALLT med honom.. fick inte ta saker på eget bevåg och när jag verkligen var TVUNGEN (tex ett vasst föremål) så har han bitit både mig och min sambo så att vi fick blåmärken.
numera kan jag ge honom "onda ögat" eller säga "spott ut", inga problem nu! å jag kan ta exakt allt från honom :)

det var väl mest tanken på att han inte varit skällig förut som fick mig att tänka på om han kan lära sig att vara tyst igen. jag bryr mig inte så mycket, men jag vill inte att folk ska tro att jag har en mördarmaskin om dom skulle råka höra :p
för han låter verkligen skitarg!

ok :) Kan ju inte gärna svara på varför han börjat låta mer nu då min låtit sålänge jag haft honom (också omplacering men hade låtit lika mkt hos förra ägaren vid lek) Men som sagt, om han inte stressar upp sig på ett negativt sätt och det fungerar med hundar han känner osv skulle jag nog låta honom låta. Inge kul att leka om de ska finnas massa regler för hur man låter ;) Finns ju nog med tider då dem måste lyda så jag låter i alla fall min lilla mördarmaskin låta vid lek. :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 586
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18