Skällande hund!

Sv: Skällande hund!

Jag såg ngt hundprogram om det som handlade om samma sak, dom provade att sätta henne i ett rum och lät hunden vara där, i samma rum hade dom en bur, självklart öppen, vilket gav resultat och hunden slutade att skälla.

Tyvärr så är det inte så på det äldreboendet där jag jobbar :( Det är väldigt synd eftersom att gamlingarna blir ju oftast glada och avslappnade med djur i sin närhet.

Att hunden skäller är ju ett tecken på att den inte mår bra.

Tycker det är att generalisera väl mkt att säga att hundar som skäller inte mår bra! :smirk: (och nej, ingen av mina har varit skälliga, jag tolererar inte bjäbb i tid & otid, så det är inget jag tar personligt)

Det är ju ett stort gäng här på buke som har hundar som har monologer, kolla ex schnauzertrådarna. Tror inte att alla de har hundar som mår dåligt. Skällande kan vara en dålig ovana-slentrianskällande. Och det finns ju hundar som verkar gillar att låta, precis som vissa hästar gör det.

Dock kan jag hålla med om att hunden är ensam rätt mycket, ut & leta dagmatte, iaf till dina långa dagar! Så slipper du bekymra dig för grannarna också :)

Senast ändrad:

Att en hund som sitter ensam hela dagarna börjar skälla tycker jag är ett väldigt tydligt tecken på att den inte mår bra.

Ja, iofs, men hunden skäller lika mycket av att sitta utanför Ica 5 minuter.

Visst, att en hund är ensam så mkt som min är inte bra men hon var likadan innan jag började jobba också. Jag orkar inte lyssna, när jag är med säger jag ifrån rejält vilket har gjort att hon slutat nästan helt, dvs. hon skäller om hon ser en annan hund -ibland- men då ryter jag till och hon slutar. Hon får gärna vara glad men behöver inte låta.

Jag ska försöka hitta dagmatte, men det verkar kosta en hel del!

Tyvärr är ju inte alla sjuka gamla snälla mot djur, jag skulle av erfarenhet aldrig ta med min hund till jobbet...

Tycker det är att generalisera väl mkt att säga att hundar som skäller inte mår bra! :smirk: (och nej, ingen av mina har varit skälliga, jag tolererar inte bjäbb i tid & otid, så det är inget jag tar personligt)

Det är ju ett stort gäng här på buke som har hundar som har monologer, kolla ex schnauzertrådarna. Tror inte att alla de har hundar som mår dåligt. Skällande kan vara en dålig ovana-slentrianskällande. Och det finns ju hundar som verkar gillar att låta, precis som vissa hästar gör det.

Dock kan jag hålla med om att hunden är ensam rätt mycket, ut & leta dagmatte, iaf till dina långa dagar! Så slipper du bekymra dig för grannarna också :)

Jag tycker detta problemet är en helt annan sak. En hund som skäller när den är ensam anser jag inte trivs med sin situation.
Att skälla för det kommer någon tex är ju något hel annat.

Jag har min hund med på ett äldreboende :idea: De gamla blir jätteglada och regnar det inte så ligger han i trädgården. Du kan ju alltid prata med chefen!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Praefatio
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Nota
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 051
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025