skällande hund! hjälp!!

L

lollepoppii

vad ska man göra då dom skäller så fort man lämnar lägenheten, min hund irma ha inte skällt förut , detta skällande började sakta å säket , först va de bara på andra hundar hon skällde på men nu skäller hon non stop så fort ja lämnar henne, ja ha testat att ignorera, att bli "arg" på henne, anti skäll halsband inget funkar =( grannarna klagar å ja vet helt enkelt inte va ja ska göra , finns de nån hjälp mot detta=?! är desperat !!! ha frågat en del å eftersom hon är schäfer / colli så säg de att dom är väldigt " skälliga" men nått måste man juh kunna göra !

hoppas nån kan hjälpa mej

Sv: skällande hund! hjälp!!

Hejsan..

Jag har samma problem med en utav mina hundar ..
Hon skäller och gnyr såfort jag lämnar lägenheten..
Men efter ett tag blir hon tyst ..
Jag testade att lägga ut godis överallt så hon fick gå runt o söka efter godiset, då höll hon sig sysselsatt ett tag..
Sen tog jag fram hennes favoritleksaker..
Spelade också in ett band där jag pratar och säger mitt hunds namn,pratar om lite allt möjligt (hunden förstår ju inte vad man säger ändå;)
Tog och spelade upp det bandet varje gång som jag skulle iväg o samtidigt spred ut godis på lite olika ställen..
Nu har hon blivit mkt lugnare..
Det du inte ska göra sedan när du kommer hem är att gulla med henne när hon blir uppspelt då du öppnar dörren ,utan nonchalera henne tills hon blivit lugn,och då kan du klappa henne..
Testa detta och se om det hjälper,det hjälpte min hund :)
Visst kan hon gnälla lite nu men inte alls lika mkt som förr, hon skäller inte längre ..

Lycka till;)

de lät som en bra ide, =) ska testa de=) tack så mycke

var tvungen att ha munkorg på min ett tag. annars skulle vi ha blivit vräkta. men nu bor vi i en annan lägenhet och hon skäller inte alls längre när hon blir ensam. hon har väl lärt sig att hon inte ska göra så...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 340
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 961
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 711
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka