Sen vill många ha allt men dom vill betala som det inte finns något....
* KL
Jag har haft min beskärda del av galna stallägare det ska gudarna veta. Helt plötsligt infördes det att vi skulle typ renovera stallägarens gård plus att det även skulle gälla under uppsägningstiden
Om man sa upp sig blev man dessutom polisanmäld. Jag hade turen att bli uppsagd så jag slapp polisanmälan och förföljelsen efteråt. ( Ja jag provocerade fram en uppsägning). Sen påstod hon att det var ett svinn på 5 hösilagebalar på 11 hästar som vi skulle ersätta men hon hade inte räknat med vad sina egna 3 hästar åt! Sånt fick man tampas med dagligen!
Alla stallchattar och fb sidor och uthängningar av personer som man fick magsår av att läsa ska vi bara inte tala om.
Eller en person som åkte iväg och tränade dressyr för en annan tränare än stallägaren, ok att hon inte ville ha dit andra tränare till sin anläggning men här fick man inte ens åka iväg till någon annan. Det genererade i att alla blev utkastade
Att alla hästar är lika mkt värda och ska ha det lika bra är inte heller helt självklart har man ju märkt, vilket är jäkligt märkligt ändå med tanke på att stallägaren ändå har ett ansvar för alla hästar.
Sen saker som retat mig ibland är att stallägaren inte följer sina egna regler. Det skapar bara onödig irritation, sen hatar jag när det blir sjukt tydligt att ens pengar man betalar aldrig går tillbaka till förbättringar på gården utan bara till helt privata saker.. nu höjer vi hyran med 300 spänn för vi ska köpa en husvagn typ och så lagar vi alla hagar med silvertejp och tänker inte göra något åt det kassa underlaget på ridbanan
Alla märkliga regler till höger och vänster och galna människor ligger till grund för hur jag INTE vill ha det i mitt stall.
Men jag har stått i bra stall oxå men alltid saknat antingen ridhus eller bra hagar eller bra ridvägar så nu är jag tacksam att jag fått allt jag vill ha