Skaffa ny hund

mimmipigg

Trådstartare
Hur resonerar ni när det gäller att skaffa en ny hund när den gamla gått ur tiden?
Jag har aldrig skaffat samma ras igen, men ofta haft en unghund när åldern tagit ut sin rätt hos den gamle.
Även om jag haft en ras jag trivts bra med så har jag aldrig orkat skaffa en likadan just för att jag inte klarat av jämförelsen.

Sv: Skaffa ny hund

Jag fastnar nog för en ras och vill gärna dessutom ha en släkting för att jag har trivts med linjerna. Så fjantig är jag.
Visst jämför jag, men det blir oftast bättre ändå för att man vet vad man har att göra med.

Sv: Skaffa ny hund

Jag ligger där just nu. Min älsta tik är 7 år och som borderterrier har hon alltså halva livet kvar. MEN jag vägrar stå hundlös! Aldrig igen.

Och på de nivåerna jag tävlar och vill fortsätta tävla på vill jag inte köra lika hårt med henne om några år. Jag tryggar återväxten genom att skaffa en till i år helt enkelt. Det tar ju ändå några år innan valpen kan tävla på samma nivåer som innan.

Det blir samma ras. Jag har hittat den ultimata rasen för mig så jag förstår inte varför jag skulle byta?! Klart man jämför, men man älskar ju dem för de dom är i alla fall. Och hunden blir ju trots allt vad man gör den till;)

och för vaje hund lär man sig ju mer och mer. Så hundarna blir bara bättre och bättre tycker jag:D

Gilly

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
390
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka