skaffa hund

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Hur länge bör man vara ledig och hemma med en valp? jag kommer vara hemma med valpen i fyra-fem veckor sen kommer jag jobba fyra veckor och sen semester efter det. kullen kommer födas i mars och är leveransklara i maj. sen börjar jag jobba den 26 juni. sambon o jag har semester samtidigt.

är det förtidigt att vid tre månader vänja hunden att vara borta? tänkte den kunde vara hos mina föräldrar isf dagtid när jag eller sambon jobbar. det positiva är ju att jag jobbar inom vården så vi går om varandra endel.

handlar om vissa dagar i veckan i fyra veckor...kan det funka?

annars får man helt enkelt se om någon kan passa hunden här hemma. det borde gå det också.

Sv: skaffa hund

Naturligtvis får ni det att fungera! Det ser ju ut som om ni har bra möjligheter att ha passning för hunden ganska länge. Det är för tidigt med alltför långa stunder i ensamhet för en så liten valp, även om det är jättebra att träna kort-kort redan från början. Om ni inte kan få passning så tror jag ni får tänka på att ta en omplacering istället. Mina har inte lämnats själva förrän framåt 6 månader.

vi tänker absolut inte lämna hunden själv. hans föräldrar har även möjlighet att ta hunden om de skulle vara så. hans mamma är sjukpensionerad och hemma hela dagarna. de bor även där han jobbar så det blir inga omvägar att lämna hunden där. sambon kan säkert ta ut mer semester också så man kan minimera tiden till två eller tre veckor. hunden måste ju ändå lära sig att kunna vara borta och hans föräldrar är väldigt hundvana.

ser verkligen fram emot att skaffa hund :)

puttar...

hur länge var ni hemma med valpen och när började ni lämna den hos anhöriga kortare stunder/arbetspass.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 465
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 619
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 794
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!