Skaffa hund?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare PeRosa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 947
P

PeRosa

Gàr och funderingar pà att skaffa hund. Dobermann sà den skulle kräva en del tid. Säger äntligen men är lite fundersam tillika. Har inte haft hund sen jag flyttade hemifràn och det är nu 14 àr sen. Vi har sagt att vi skaffar hund när vi bor i hus pà landet och huset är färdigt. Det här huset med stor tomt är snart färdigt, sà pà den punkten skulle vi kunna ha hund. Men skulle jag ha tid..? Jag jobbar heltid, har ett barn (men vi vill ha flera), Jag har häst (Har halfodervärd pà honom sà själv rider jag 2-3 ggr per vecka. Men är ändà i stallet varje dag och tittar till honom en stund.) Jag springer ca 2 ggr i veckan sà dà kunde jag ha hunden med. Hur jonglerar ni andra som har ungefär samma situation?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skaffa hund?

Det beror ju helt på hur mycket hjälp du kan få.

Har du möjlighet att ha hunden med på jobbet? Annars, har du nån om kan ta hand om den under tiden? Nån som kan ta hand om barnet om/när du åker iväg och tränar? Tid och ork att aktivera både fysiskt och mentalt efter jobbet dagligen?

Sv: Skaffa hund?

Nàn som kan ta hand om dottern medan jag tränar hunden skulle nog gà att ordna.. Jobbar pà ett hotellkök sà att ta med hunden gàr nog inte. Vi fàr fundera ännu se tiden an. Kanske bäst att vänta ännu. Vill inte sen stà här med en hund som jag inte har tid med.. Funderar heldre lite till och är sàker pà att det skulle gà.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 327
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 192
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 679
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka