Skaffa får!

Grana

Trådstartare
Jag har sökt för jag antar det står en hel del om får här inne, men inte hittat nån tråd om detta.

Vi funderar på att skaffa får. Bara några, kanske runt 3 st. Mest för jag vill att de ska kunna äta och rensa upp där det behövs. Så man ska kunna flytta med hagen dit man vill de ska beta.

Men jag har aldrig haft får. Och har läst att finns ju en hel del olika raser. Finns det bra nybörjarfår? Vad ska jag tänka på?

I går beställde jag en bok som heter kort och gott Får. Så den dyker nog upp här om nån dag.

Ska de vaccineras? Finns det får med stamtavla?

Ja, ni som har får, kan ni inte berätta lite.
Jag kommer säkert sen vilja ha lamm, så det ska vara ordning och reda från början med ras osv :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 802
Senast: Cissi_ma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 503
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama