Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vore tacksam om den här tråden kunde hållas UTAN urspårningar från ämnet.
Men, någon med erfarenhet av skador på tåsträcksenan (framben) och tillhörande carpalsenskida? Goda som dåliga erfarenheter, och både vad som gjordes, hur det gick, konvalescens etc. Det gäller vuxen häst btw, om det spelar in.
Ungefär alla komplicerande faktorer man kan tänka sig finns. Förtjockad senskidevägg, fibrin i synovialvätskan, adhesioner och som sagt en ordentlig, omfattande skada på tåsträcksenan..![]()
alternativet är att du hittar en som måste ha boxvila o kan stallas upp bredvid henne i ett övrigt tomt stall
Har man klart för sig att vi arbetar med flockdjur så ska man ju vara bra dum om man lämnar en häst ensam i stallet.
* Förlåt att jag tänkte högt men ärligt*
Sen, de är flockdjur ja, men de 'dör' inte av att del av dag eller dygnet runt under en begränsad tid stå ensamma.
Alla flockdjur som "stöts ut" ur flocken har oxå den naturliga instinkten om att dom är den första som kommer "dö". Det är liksom en naturlig reaktion utifrån hur en häst naturligt tänker.
Har du själv tänkt på att du kanske inte kan ge dina hästar ett naturligt levene utifrån din hästhållning??
Kanske borde du ge dina hästar en mer naturlig hästhållning eller helt enkelt analysera dig själv om du inte borde sluta med hästar utifrån din situation där du inte kan ge dina hästar ett naturligt levene.
du hänger inte med i svängarnaKanske borde du ge dina hästar en mer naturlig hästhållning eller helt enkelt analysera dig själv om du inte borde sluta med hästar utifrån din situation där du inte kan ge dina hästar ett naturligt levene.
Förutom att den här skadan inte är ny, så har jag inget att invända.
Ny eller inte så undrar jag bara utifrån konvalecenten om det är så att du anser att den ska stå inne helt ensam utan sällskap eller med en hästkompis?
är de bara när hästar går in och ut som hästen är sån? eller är den de även om den är helt själv?
min häst kan vara sån..få sånna ryck i boxen och de ser nästan ut som om han skulle hoppa över dörren men om man släcker och går och inte ser på honom lugnar han ner sej.
dom flesta hästar brukar väl lugna ner sej tillslut när dom har boxvila väl?
En skada på tåsträckaren, hur allvarlig den än må vara och vilka andra secundära delar som är involverade är alltid mkt mindre allvarliga än motsvarande skador på benets bakre region. Prognosen är i 95% god.