Skäcktråden!

Sv: Skäcktråden!

Du får glädja dig åt att de är lätta att borsta ur åtminstone :D Tog nästan en halvtimme att reda ur Chinooks senaste :S

Hon är så fin Tardee, det där fölet kommer bli en riktig supersötis ! :love:
 
Sv: Skäcktråden!

vintern09035.jpg

:love:

Jag till min sambo som sitter bredvid, icke hästintresserad och tycker mest bara föl är söta:
Jag: "Åhh kolla vilken fin häst!!"
Sambo: "AAAAWWWW SÅ SÖÖÖÖT"
Jag: *I chock* :eek:
Han: "Den ser ut som en söt kossa!!" (pga färgen... inget annat... fortfarande en stooor komplimang ;))

Jättefin i vilket fall som helst!
 
Sv: Skäcktråden!

Inte min häst, men en på ridskolan. Har aldrig någonsin mött någon snällare häst än denna!:laugh:
29amc3.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

Varje gång jag ögnar igenom rubrikerna och får syn på "skäcktråden" hajar jag till och tycker att det står "Skräcktråden"....:D

Inga skräckhästar här dock, bara fantastiskt fina SKÄCKAR!
 
Sv: Skäcktråden!

Gud sicken söt liten en!

Vi väntar också en skäckig fölis, fast en liten en :p

Vårat shettissto Lucienne :love:

224624_4229500331839_1665914272_n.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

Jag tror inte jag kommenterat lilla fölisen än, eftersom åskan tog mitt modem för ett par-tre veckor sedan och jag bara kunnat kolla genom mobilen så nu måste jag ju se till att göra det:

ÅÅÅÅÅÅååååååååå, så sööööt han blev! Han blev ju tillomed ännu mer underbar än jag trodde :love:

Vad har du tänkt göra med honom? Jag har fått för mig att han ska bli avelshingst men jag kan ju ha fått det helt om bakfoten. Vet att jag läst Wrangler skriva att han har riktigt bra blod i sig, med gamla linjer så det kan ha vart därför jag fick för mig att det var ett litet avelshopp Tardee bar på :)

SpeedyEquus: Så fin hon var!
 
Senast ändrad:
Sv: Skäcktråden!

Jag tror inte jag kommenterat lilla fölisen än, eftersom åskan tog mitt modem för ett par-tre veckor sedan och jag bara kunnat kolla genom mobilen så nu måste jag ju se till att göra det:

ÅÅÅÅÅÅååååååååå, så sööööt han blev! Han blev ju tillomed ännu mer underbar än jag trodde :love:

Vad har du tänkt göra med honom? Jag har fått för mig att han ska bli avelshingst men jag kan ju ha fått det helt om bakfoten. Vet att jag läst Wrangler skriva att han har riktigt bra blod i sig, med gamla linjer så det kan ha vart därför jag fick för mig att det var ett litet avelshopp Tardee bar på :)

SpeedyEquus: Så fin hon var!

Förhoppningen är att han ska vara bra nog för att spara till avel i alla fall, men dit är det ju långt väg. Blodmässigt är han avlad till det, även om det förstås hade varit mer praktiskt med ett sto.. jag trivs dock bättre med hingstar/valacker :)

Visar han sig vara lovande så åker han säkert söderöver för att ställas av "proffsen" i några halterklasser till att börja med. (Här uppe hos oss finns ju ingenting sånt) Hur han än utvecklas så kommer jag att behålla honom, som hingst eller valack får tiden utvisa.

Här är ett par bilder från förra veckan... måste verkligen försöka komma ihåg att ta med kameran till dem i morrn bitti! Jag kommer bara ihåg det på kvällen och då är det ju mörkt.

springa_bete.jpg


visa_staket.jpg


tardee_stolt.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

Den här missade jag! Vilken snygging :love:

Här kommer en bild som jag själv älskar, av en speciell anledning:

551049_10151114309370842_1359049281_n.jpg


Flickan som sitter på ponnyn är nämligen min dotter och ponnyn är min allra första egna häst, som jag fick när jag själv var en liten flicka och som såldes när jag blev för stor. Vi var och hälsade på honom i somras, då hade han precis fyllt 23 år och det var 20 år sedan jag träffade honom för allra första gången. Världens i särklass snällaste och mest underbara ponny :love:
 
Sv: Skäcktråden!

Vilket underbart föl!

Här är min stolthet och kärlek, ett år gammal och för tillfället ivägskickad på bete. Stor saknad här hemma!

ftkpae.jpg


smyia8.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

Vilken underbar film! :love: Det ser så mysigt ut, och du och hästen ser ut att vara riktiga kompisar. Blir nästan lite rörd :)
 
Sv: Skäcktråden!

Vilken underbar film! :love: Det ser så mysigt ut, och du och hästen ser ut att vara riktiga kompisar. Blir nästan lite rörd :)

:D han är en riktig kompis. Fast vi kämpar oss genom trots nu... jag är ju den som har ridit honom mest i hela hans liv och nu när jag ställer lite krav så blir det lite jobbigt tycker G. I dag fick jag dock lite credd för allt jobb jag har lagt ner på honom....

Film var snälla, det är en åtta-årig tjej som rider honom för första gången :)

dsc_0473-kopia.jpg


:love:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 001
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 440
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 569
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.
  • Mål o Planer 2024

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bockhov
  • Sluta rida?

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp