Skäcktråden!

Sv: Skäcktråden!

Här kommer ett kort på min skäck.
Det är en paintkorsning,ett sto.

IMGP1374_zps5b1fd6cf.jpg

1239719_10201037989290859_1256643203_n_zpsaf28fcdb.jpg

Detta är min brunblackskäck! Som är öm klapphingst för tillfället, men det fixar vi om 3veckor med ännu en operation!

ENKEL HÄST i allt, lastar sig själv, inte rädd för sprutor eller något vad jag märkt nu. Underbar pålle som älskar att mysa. Endast 2år gammal och är korsning Irish cob / fjordning ^^

Har du fått hem han nu ? Han ser riktigt trevlig ut :D

Har glömt att lägga in Ai-chan här :o
Hon är mitt 2 åriga Paint/Nordsvensk sto (enligt säljaren). Tanken är att vi ska hålla oss till de lite lugnare westerngrenarna som trail & western riding mm :)

dsc_3853_522e2a14e087c33096c28dff.jpg

dsc_3808_522e293e9606ee67850d7095.jpg

Vad är det för ras och stam på honom ? Min lilla donna är väldigt lik honom i typ, teckning & färg.

Min tös innan hovskägget försvann. Hon är bara 2 så lär ju lägga på sig lite till :)

1f94b15a119011e3bede22000aeb43a7_7.jpg

Senast ändrad:

Kl. Han är svart och fux skäck :) Kan tyvärr inte förklara hur och varför på svenska, men någon annan smarting har kanske de svenska orden för det :) Han är fin i övrigt också inte bara färgen :)

Här är vår lilla skäckåring. Jag tror han är silversvart i botten och så frame overo på det. Han är Nokota Pony Cross (75 % nokota, resten en ponnykorsningslinje, som våra vänners familj avlat fram sedan 50-talet).

DSC00730.JPG

Har inga fler bilder på han här på datan men du kan googla Litningur frá Möðrufelli så kommer de en hel del bilder på han :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 390
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 511
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar