Skäcktråden!

Sv: Skäcktråden!

*KL*

vintern09035.jpg

Vilken skönhet!! :love:
 
Sv: Skäcktråden!

Får väl uppdatera lite ;D Min skäckis är nu mera hängd på lite då och då. Vi tränar på att stå i gången och allt sånt. Lyfta fötterna ordentligt och han lär sig fort! Riktigt kul. Snart ska vi börja med tömkörningen så fort han känns trygg med allt vi håller på med nu :) Han gillar att gräva hål som man kan rulla sig i ;

1376584_10151931531523094_1632298015_n.jpg


1381313_10151931531548094_950485419_n.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

Gud vilken härlig skäck! :d Vad är det för något? Jag är ju lite ny i tråden så har inte riktigt tittat igenom alla sidorna (A)
 
Sv: Skäcktråden!

Vilken härlig sådan, gillar verkligen hennes teckning! Och lite kraftigare i typen tkr jag, mycket fin! Med ett gulligt ponny likt huvud ;)
 
Sv: Skäcktråden!

Hon är sin pappans dotter helt klart, han och farmor är riktiga muskelberg :D Hon är dessutom helt otränad efter en skada i början på sommaren som fortsatte med en på mig nu i September så hon kommer bli ännu grövre när hon väl är inriden och "påmusklad"

Huvudet är också efter pappa, ett typiskt quarterhuvud :) (Hon är > 50% quarter)

Kul att du gillar hennes teckning, det var den jag först föll för när jag letade häst. När jag sen träffade henne (hon är så himla snäll! ) och hennes otroligt underbara uppfödare så var det ingen tvekan om att jag hittat rätt :)

Urkella: Det är en Tex Tan :) Din också? Håller med om att de ser rätt lika ut :)
 
Sv: Skäcktråden!

Ja men jag tyckte väl hon liknade en Quarter i huvudet, kort ponny aktigt men lite brett sådär. Gulligt, passar henne utmärkt med en massa muskler till! ;) Och ja jag tycker jätte mycket om hennes teckning, jag har alltid gillat skäckar så länge de har fin teckning. Ai-chan som urkella har är dessutom den första skäck med blått öga som jag någonsin gillat ;) Haha så jag har rätt kräsen smak. Men din paint var väldigt fin i sin teckning, ganska unik tkr jag! :)


Ai-chan har grovnat något rejält sedan jag såg henne sist! :O vad har du gjort med henne? ;D Mycket fin verkar hon vara och kul att du kom iväg med henne på en runda, läste i 11.a tråden ;)
 
Sv: Skäcktråden!

Vad kul att höra så snälla saker om henne, blir som en stolt mamma :) :D
Hennes teckning är rätt udda, har sett två hästar på bild som har en teckning som
liknar hennes och så har hon en lillebror som är lik henne så det är ju inte så många :)

Ja Ai-chan är jättefin, hon påminner om Chinooks mamma i teckningen fram till huvudet, så jag hajar till lite varenda gång jag ser henne :)
 
Sv: Skäcktråden!

Det gjorde det! :bump:

Filmade Chinook när hon röjde loss i hagen för ett tag sedan, ni får ursäkta att jag är helt andfådd i slutet av filmen :D Var strax efter jag var med om en ridolycka så jag blev andfådd av precis allt :S
 
Sv: Skäcktråden!

Haha vilken sötnos! Jag älskar verkligen hennes speciella teckning, så lite vitt som möjligt, men mer än en bukfläck ;) haha
 
Sv: Skäcktråden!

Visst är hon min lilla fröken ♥♥♥


Hon har faktiskt en fläck till, ska se om jag kan få upp bild på den imorgon. Sitter mitt v undertecknad magen :D
 
Sv: Skäcktråden!

Haha härligt, när jag köpte min kille hade jag ingen aning om hur många extra fläckar han hade, mkt spännande ;) Han har massor på insidan av benen, samt två olika stora under magen och sedan slutlige en mitt på rumpan som inte brukar synas så bra ;D
 
Sv: Skäcktråden!

Haha, märks det att jag skrev från mobilen igår? Är jag inte riktigt med och kollar hela tiden så kan det verkligen bli vad som helst av det jag skriver :D
"V undertecknad" ska bara vara under :D

Åååå, har du någon bild på honom? Skulle vara kul att se hur han ser ut :)
 
Sv: Skäcktråden!

Haha ja det är skäcken nedanför som gillar att gräva ;) Men har lite fler bilder.

1383851_10151896673563094_1812359216_n.jpg


599385_10151896673938094_1091957868_n.jpg


Så ser han ut min lilla tjocka sötnos ^^
 
Sv: Skäcktråden!

Haha, ja just ja! Minnet är bra men kort ;) Var lite trött när jag skrev i morse :D

Han är ju också jättefin! Kul att se bilder på mer än bakändan :p Inte helt olik Chinook i teckningen, så då kan vi ju lätt dubba dem till dem bästa teckningen :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 001
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 440
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 557
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbur bil
  • Det bästa med ”din” ras
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp