Skäcktråden!

Sv: Skäcktråden!

nuochda_529b270888e59d869e233b7b.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

D-ponnysto, importerad från Irland via Danmark. Någon form av hemmabygge (okänd stam). Enligt papperna 5 år (-08) men enligt veterinär snarare 4 år då vissa mjölktänder sitter ännu. Ser ganska tråkig ut från marken men förvånar de flesta med mer gång än vad man förväntar sig :)
 
Sv: Skäcktråden!

kl

Min skäck.
Islandshäst, sto, 6 år.
Heter Náttdrekja, men går under smeknamnet Draken. (Lever dock inte upp till namnet på nått sett, världens goaste häst :love: )







 
Sv: Skäcktråden!

KL

Jag gick och köpte mig en skäck i julklapp :D

1456051_10151581696158239_942467603_n.jpg

Vilken härlig julklapp du köpte till dig själv :D haha

Väldigt väldigt söt! Måste erkänna att min skäck, med halv okänd stam också förvånar mig väldigt mycket med mer gång än förväntat. Traven är oslagbar, bekvämaste någonsin, kanske inte så mkt att ha till dressyr, men han har ju mycket bensprattel fram i alla fall ;) (höga knälyft) Galoppen tar vi till våren, hoppas den är lika härlig :)
 
Sv: Skäcktråden!

Tack! Jag är fortfarande helt såld på henne trots en lite krokig start tillsammans :D

Det är kul när de rör sig bra, det är liksom ingen som direkt förväntar sig några flotta gångarter direkt, så det är kul att överraska ;) Vad är din för något? :)
 
Sv: Skäcktråden!

Ja men visst är det kul! Jag köpte honom faktiskt enbart på utseende och personlighet. Så det var ju härligt att få sig en överraskning. Han är enligt passet en Irish cob cross, fölbedömd i Danmark och enligt tidigare ägare är han korsad med Fjordning. Vilket jag tror på då han är brunblackskäck :) blir ca 155 när han är klar.

Fölpoängen han fick minns jag inte rakt av men tror det var 8or och 8,5or någon 7a också. Så jag är mest nöjd över att han fick 8,5p på "schwung" rätt trevligt faktiskt, fick sammanlagt 41p. Något jag inte lade märke till heller för ens efter att jag köpt hästen ;)

Har lite nya bilder på honom också!

Här med 12.an som ser ut som ett höghus jämnte..
1458519_10152043718428094_575454493_n.jpg


960050_10152043715513094_320977690_n.jpg


1483439_10152043719118094_146761498_n.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

KL
lite nya på det här med skäckar, har aldrig gillat dem, men har visst två st ponnyskäckar nu, bara stora dressyrhästen som är elegant brun.

Vår ena är helt vit, med brunt huvud och en brun fläck vid ena sidan. Finns det ngt särskilt namn på den konstiga färgen?
 
Sv: Skäcktråden!

Min lilla pojke Valentino, född maj 2013.
Här var han 3 veckor:
971847_10151378783915047_1554759271_n.jpg


Och den här är från förra månad
1461229_10151732237280047_1480995503_n.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

roffeigen_zpsb1166450.jpg
[/URL][/IMG]

998634_10151586179571817_43640952_n_zps7da15123.jpg
[/URL][/IMG]


Varsegoda, ett stycke chokladdoppad ponny!
Så det kan bli, jag som egentligen vare sig tycker om skäckar eller vita:p
 
Senast ändrad:
Sv: Skäcktråden!

Kl.

Fina skäckar alla har! :)

Nu äntligen får även jag va med här :D
1/2 hämtade jag hem denna underbara häst! Har henne dock bara på foder. Men det gör inget. Hennes ägare är helt underbar hon med :)



Hon heter Perla och är korsning mellan islandshäst och varmblodig travare. Helt fantastisk! Kan tölta och har även passen i sig. Hon är född 2004. Hon har fyra fantastiska gångarter med ett stort plus för galoppen!



Jag älskar verkligen den här hästen! Hon är helt fantastisk på alla sätt :love:
 
Sv: Skäcktråden!

Kl.

Fina skäckar alla har! :)

Nu äntligen får även jag va med här :D
1/2 hämtade jag hem denna underbara häst! Har henne dock bara på foder. Men det gör inget. Hennes ägare är helt underbar hon med :)



Hon heter Perla och är korsning mellan islandshäst och varmblodig travare. Helt fantastisk! Kan tölta och har även passen i sig. Hon är född 2004. Hon har fyra fantastiska gångarter med ett stort plus för galoppen!



Jag älskar verkligen den här hästen! Hon är helt fantastisk på alla sätt :love:
Whaaat???
Såg lilla bilden först och tänkte: Det där ser precis ut som Perla, så läser jag raden under :D

Gud så kul att hitta vem som har henne, tänker på henne då och då fortfarande :love:

Jag provred henne 2010, när jag egentligen lagt handpenning redan på en annan häst. Hon var bara SÅÅÅÅ underbar och på många vis precis den häst jag ville ha. Men jag har alltid sagt att jag inte ska ha sto.. så det blev den andra hästen... Men tänkt på henne ofta som sagt.

Jag skickar ett PM, vill höra mer :)
 
Sv: Skäcktråden!

Råkar känna till historien eftersom jag är islandsmänniska :) Hade gärna träffat din dam. Har "vetat om henne" och sett bilder så är lite nyfiken. Verkar ha blivit en bra komb - trots allt ;)
 
Sv: Skäcktråden!

Va roligt att flera känner till henne!

Ja det blev en himla fin häst av det! Det är ju ingen blandning man gör medvetet, men vilken häst det blev! Hon är otroligt vacker att titta på och hon har en sån underbar personlighet och livsglädje :love:

Här kommer lite fler bilder på henne från i onsdags. Släppte henne lös på ridbanan så hon kunde busa av sig lite. Efter det tog vi en underbar skrittur tillsammans med 4 andra hästar :). Även fast hon inte kände två av dem så kunde vi rida "klämda" mellan två hästar (för henne okända) utan att hon gjorde minsta min! Hon hade öronen spetsade framåt och bara lunka på. Man såg och kände hur hon njöt av att få komma ut o titta på omgivningen!

Underbara Perla :love:





 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 000
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 440
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 557
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Svullen pung efter kastrering. Bild
  • Hundbur bil
  • Renrasig katt - Tica

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp